Giriş | English

Yüksek Lisans > Eğitim Bilimleri Enstitüsü > Fen Bilgisi Eğitimi (y.l) > FEN EĞİTİMİNDE SOSYOBİLİMSEL KONULAR VE ÖĞRETİMİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
FEN EĞİTİMİNDE SOSYOBİLİMSEL KONULAR VE ÖĞRETİMİ İkinci düzey İFE 536 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. ASLI SAYLAN KIRMIZIGÜL
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. ASLI SAYLAN KIRMIZIGÜL
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Sosyobilimsel konuların fen eğitimindeki yeri ve önemini kavramak
Dersin tanımı FEN EĞİTİMİNDE SOSYOBİLİMSEL KONULAR VE ÖĞRETİMİ

Dersin içeriği
1- Sosyobilimsel konuların doğası
2- Sosyobilimsel konuların fen eğitimindeki yeri ve önemi
3- Sosyobilimsel konu seçimi ve güncel ikilem örnekleri
4- Sosyobilimsel konular ve muhakeme
5- Sosyobilimsel konular ve argümantasyon
6- Sosyobilimsel konular ve bilimin doğası
7- Sosyobilimsel konular ve STE(A)M eğitimi
8- Sosyobilimsel konuların çok boyutlu yapısına bütüncül bir bakış açısı: SEE-STEP modeli
9- Sosyobilimsel konular ve okul dışı öğrenme ortamları
10- Sosyobilimsel konular ve yaratıcı drama
11- Sosyobilimsel konular ve sorgulamaya dayalı öğrenme
12- Sosyobilimsel konular ve dijital hikâyeler
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Sosyobilimsel konuların doğasını, bu konuların fen eğitimindeki yeri ve önemini kavrar.
2- Sosyobilimsel konuların öğretiminde argümantasyona dayalı öğrenmeyi kullanır.
3- Sosyobilimsel konuları bilimin doğası ile ilişkilendirir.
4- Sosyobilimsel konuların öğretimine STE(A)M''i entegre eder.
5- Sosyobilimsel konuların öğretiminde okul dışı öğrenme ortamlarını kullanır.
6- Sosyobilimsel konuların öğretiminde yaratıcı dramayı kullanır.
7- Sosyobilimsel konuları sorgulamaya dayalı öğrenme yaklaşımı ile öğretir.
8- Sosyobilimsel konuların öğretiminde dijital hikayeleri kullanır.
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanı ile ilgili ileri düzeyde alan bilgisine, becerisine sahip olur ve bunu gerçek öğretim ortamlarında kullanır. 3- 4- 5- 6- 7- 8-
2- Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili ileri düzeyde pedagojik bilgi ve becerilere sahip olur.
3- Çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini ve ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular.
4- Bilgi ve İletişim Teknolojilerini alanı ile ilgili kavramların öğretiminde etkin şekilde kullanabilme becerisine sahip olur.
5- Mesleğini icra edeceği öğrenci grubunun gelişim özelliklerini ve öğrenme biçimlerini bilir, bu özelliklere uygun etkili planlama, materyal geliştirme ve uygulama yapabilir.
6- Bilimsel ve analitik düşünme becerilerine sahip olur
7- Bağımsız olarak bilimsel araştırma yapabilecek düzeyde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilir ve kullanır.
8- Branşı ile ilgili alan eğitimine yönelik ulusal ve uluslarası düzeydeki gelişim ve değişimleri takip eder, öğrenir ve kullanır. 9-
9- Disiplinler arası çalışmalar yürütebilecek ve çalışmalarını farklı disiplinlerle ilişkilendirebilecek düzeyde genel kültür bilgisine sahip olur. Alanları ile ilgili konularda öğrencilere yönelik orijinal etkinlikler ve öğretim materyalleri geliştirebilecek ve uygulayabilecek bilgi ve becerilere sahip olur.
10- Mesleki Gelişim ve Yaşam boyu Öğrenme ilkelerini kendisi ve diğerleri için uygulayabilir.
11- Problem çözme yeteneklerini hem matematik eğitimi alanında hem de disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilir.
12- Alanıyla ilgili çalışmalarda etik değerleri bilir ve uyar.
13- Alanıyla ilgili çalışmaları rapor haline getirebilir ve sunabilir
14- Bilimsel çalışma sürecinde kullanacağı verileri toplama, ölçme ve istatistiksel olarak ifade etme ve yorumlama becerilerini kazanır.
15- Fenbilgisi eğitimi alanında meydana gelen gelişmeleri yerel ve evrensel boyutta değerlendirebilir.
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 14 3 42
Sunum / Seminer hazırlama 14 3 42
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     154
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 14 40
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar