Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ |
İkinci düzey |
MB 203 |
|
3 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ GÜLNUR CANDAN HAMURCU
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ GÜLNUR CANDAN HAMURCU
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Bu derste İngilizce öğretmeni adaylarının eğitim programi tasarımı ve geliştirilmesi, öğretim amaçlarinin belirlenmesi, ifade edilmesi ve uygun içeriğin seçimi, içeriğin öğretim için düzenlenmesi, öğretme-öğrenme strateji ve modelleri, etkili öğretim için yöntem ve teknikler, öğretimde çağdaş yaklaşımlar, üst düzey düşünme becerilerinin öğretimi, öğretimin planlanması ve uygulanması, öğretim araçları konularında bilgi ve beceri kazandırmak amaçlanmaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Bu ders,öğretimle ilgili temel kavramların, eğitim programi tasarımı ve geliştirilmesini, öğretim amaçlarinin belirlenmesini, ifade edilmesini ve uygun içeriğin seçimini, içeriğin öğretim için düzenlenmesini, öğretme-öğrenme strateji ve modellerini, etkili öğretim için yöntem ve tekniklerini, öğretimde çağdaş yaklaşımları, üst düzey düşünme becerilerinin öğretimini, öğretimin planlanması ve uygulanmasını, öğretim araçlarının tanıtıldığı bunlara ilşkin bilgi ve becerilerin kazandırıldığı bir derstir.
|
1- |
Öğretimle ilgili temel kavramlar
|
2- |
Eğitim programi tasarımı ve geliştirilmesi
|
3- |
Öğretim amaçlarinin belirlenmesi, ifade edilmesi
|
4- |
Öğretim amaçlarinin uygun içeriğin seçimi
|
5- |
İçeriğin öğretim için düzenlenmesi
|
6- |
Öğretme-öğrenme strateji ve modelleri,
|
7- |
Etkili öğretim için yöntem ve teknikler
|
8- |
Etkili öğretim için yöntem ve teknikler
|
9- |
Etkili öğretim için yöntem ve teknikler
|
10- |
Etkili öğretim için yöntem ve teknikler
|
11- |
Sınav
|
12- |
Öğretimde çağdaş yaklaşımlar
|
13- |
Üst düzey düşünme becerilerinin öğretimi
|
14- |
Öğretimin planlanması ve uygulanması
|
15- |
Öğretim araçları
|
16- |
Sınav
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Eğitim programi tasarımı ve geliştirilmesi sürecini açıklar
|
2- |
Öğretim amaçlarinin belirler, ifade eder
|
3- |
Öğretim amaçlarinin göre içeriği seçer, içeriği öğretim için düzenler
|
4- |
Öğretme-öğrenme strateji ve modellerini, etkili öğretim için yöntem ve tekniklerini tanır karşılaştırır
|
5- |
Öğretimde çağdaş yaklaşımları açıklar
|
6- |
Üst düzey düşünme becerilerinin öğretimini açıklar
|
7- |
Öğretimi planlanlar ve uygular
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Hemşirelik felsefesini bilir
|
|
2- |
Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder
|
|
3- |
Hemşireliğin mesleki değerlerini içselleştirir
|
|
4- |
Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur
|
|
5- |
Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır
|
|
6- |
Grup içinde -lider ve/veya üye olarak- uyum içinde çalışır.
|
|
7- |
İş yaşamında yeni durumları çabuk öğrenir ve farklı beceriler geliştirir.
|
|
8- |
Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır
|
|
9- |
Hemşirelik alanına katkı sağlayacak araştırmalar yapar
|
|
10- |
Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler
|
|
11- |
Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder
|
|
12- |
Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır
|
|
13- |
Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir
|
|
14- |
Hemşirelik öğretiminde uygun öğretim ilke ve yöntemleri kullanır
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
106
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Doğanay A. (Ed.) (2007). Öğretim İlke Ve Yöntemleri. Pegem A Yayıncılık, Ankara
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Hatice Şahin Basılmamış ders materyali
|
|