Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Hemşirelik (yüksek Lisans) > ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ İkinci düzey MB 203 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ GÜLNUR CANDAN HAMURCU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ GÜLNUR CANDAN HAMURCU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Bu derste İngilizce öğretmeni adaylarının eğitim programi tasarımı ve geliştirilmesi, öğretim amaçlarinin belirlenmesi, ifade edilmesi ve uygun içeriğin seçimi, içeriğin öğretim için düzenlenmesi, öğretme-öğrenme strateji ve modelleri, etkili öğretim için yöntem ve teknikler, öğretimde çağdaş yaklaşımlar, üst düzey düşünme becerilerinin öğretimi, öğretimin planlanması ve uygulanması, öğretim araçları konularında bilgi ve beceri kazandırmak amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı Bu ders,öğretimle ilgili temel kavramların, eğitim programi tasarımı ve geliştirilmesini, öğretim amaçlarinin belirlenmesini, ifade edilmesini ve uygun içeriğin seçimini, içeriğin öğretim için düzenlenmesini, öğretme-öğrenme strateji ve modellerini, etkili öğretim için yöntem ve tekniklerini, öğretimde çağdaş yaklaşımları, üst düzey düşünme becerilerinin öğretimini, öğretimin planlanması ve uygulanmasını, öğretim araçlarının tanıtıldığı bunlara ilşkin bilgi ve becerilerin kazandırıldığı bir derstir.

Dersin içeriği
1- Öğretimle ilgili temel kavramlar
2- Eğitim programi tasarımı ve geliştirilmesi
3- Öğretim amaçlarinin belirlenmesi, ifade edilmesi
4- Öğretim amaçlarinin uygun içeriğin seçimi
5- İçeriğin öğretim için düzenlenmesi
6- Öğretme-öğrenme strateji ve modelleri,
7- Etkili öğretim için yöntem ve teknikler
8- Etkili öğretim için yöntem ve teknikler
9- Etkili öğretim için yöntem ve teknikler
10- Etkili öğretim için yöntem ve teknikler
11- Sınav
12- Öğretimde çağdaş yaklaşımlar
13- Üst düzey düşünme becerilerinin öğretimi
14- Öğretimin planlanması ve uygulanması
15- Öğretim araçları
16- Sınav
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Eğitim programi tasarımı ve geliştirilmesi sürecini açıklar
2- Öğretim amaçlarinin belirler, ifade eder
3- Öğretim amaçlarinin göre içeriği seçer, içeriği öğretim için düzenler
4- Öğretme-öğrenme strateji ve modellerini, etkili öğretim için yöntem ve tekniklerini tanır karşılaştırır
5- Öğretimde çağdaş yaklaşımları açıklar
6- Üst düzey düşünme becerilerinin öğretimini açıklar
7- Öğretimi planlanlar ve uygular
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Hemşirelik felsefesini bilir
2- Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder
3- Hemşireliğin mesleki değerlerini içselleştirir
4- Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur
5- Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır
6- Grup içinde -lider ve/veya üye olarak- uyum içinde çalışır.
7- İş yaşamında yeni durumları çabuk öğrenir ve farklı beceriler geliştirir.
8- Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır
9- Hemşirelik alanına katkı sağlayacak araştırmalar yapar
10- Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler
11- Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder
12- Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır
13- Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir
14- Hemşirelik öğretiminde uygun öğretim ilke ve yöntemleri kullanır
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     106
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Doğanay A. (Ed.) (2007). Öğretim İlke Ve Yöntemleri. Pegem A Yayıncılık, Ankara
Yardımcı Kaynaklar Hatice Şahin Basılmamış ders materyali

Ders ile ilgili dosyalar