Giriş | English

Lisans > İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi > Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi > TOPLUM BİLİM
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TOPLUM BİLİM Birinci düzey F-SKY207 Zorunlu 3 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. HAKKI BÜYÜKBAŞ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ ALİ KAYA
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı Toplumları içinde bulunulan zaman ve kültüre göre anlamak, toplumsal olay ve olguları açıklamak, toplumlar arasındaki benzerlik ve farklılıkları saptamak, toplumların tarihsel gelişim süreci içinde geçirdikleri değişim ve dönüşümleri açıklamak, mevcut toplumsal yapılarda ortaya çıkacak değişmeler ile ilgili öngörülerde bulunmak temel amaçtır.
Dersin tanımı Sosyo kültürel sistemin unsurları: tabii çevre ve unsurları, kültürel çevre ve unsurları, sosyal çevre ve unsurları, Kültürel sistem, değerler, dil, semboller, normlar, kurumlar, sosyal sistem, kimlik, sosyalleşme, rol, statü, gruplar, yığınlar, kategoriler, kalıpyargılar, topluluk ve toplum. Sosyo kültürel sistemin işleyişi, sosyo kültürel süreçler, kültürel bütünleşme, sosyal bütünleşme, Sosyo-kültürel bütünleşme sosyo kültürel kontrol, sosyal hareketler, sosyo kültürel hareketlilik, , sosyo kültürel sapma ve çözülme, sosyo kültürel değişme, sosyo kültürel çözülme, sosyo kültürel gelişme.

Dersin içeriği
1- Sosyoloji biliminin ortaya çıkışı ve bazı kavramlar
2- Sosyal ve sosyal olay ve olgu ile kurumların arasındaki denge
3- Sosyal olayın tanımı ve sosyalleşme olayı
4- Toplumbilimin diğer bilimlerle ilişkisi
5- Sosyolojinin bütüncü karakteri ve sosyolojide metot
6- Sosyal kurum olarak aile
7- Eğitim
8- Kültür ve toplum
9- Sosyal ilişkiler ve sosyal yapı
10- Sosyal hareketlilik
11- Sosyal değişme ve gelişme
12- Sosyal bütünleşme ve çözülme
13- Kalkınmada insan gücü sorunu ve beyin göçü
14- Yabancılaşma sanayileşme ilişkisi ve anomi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Toplumbilimin konusu, tarihçesi, amacı, yöntem ilkeleri ve bölümlerini teorik olarak ifade eder.
2- Sosyo kültürel sistemin unsurlarını ve unsurlar arasındaki ilişkiyi analitik olarak değerlendirir.
3- Kültürel sistem, değerler, dil, semboller, normlar, kurumlar konularını analiz eder.
4- Sosyal sistem, kimlik, sosyalleşme, rol, statü, gruplar, yığınlar, kategoriler, kalıpyargılar, topluluk ve toplum konularını analiz eder
5- Sosyo kültürel sistemin işleyişini analiz eder.
6- Toplumsal olgu ve olayları nasıl inceleyebileceği ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve metodolojik kavrayış kazandırır.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi lisans programını başarı ile tamamlayan öğrencilerin aşağıdakileri yapabilmeleri beklenir: Türkiye’de temel siyasi, hukuki ve idari organların yapıları, örgütlenmeleri ve işleyişi hakkında bilgiye sahip olduğunu gösterir.
2- Siyaset bilimi ve kamu yönetimi ile ilgili temel kavramları, ilkeleri, modelleri, teorileri ve paradigmaları açıklar.
3- Türkiye’de kamu, özel ve kar amacı gütmeyen örgütlerin yönetişimini şekillendiren kanunları ve düzenlemeleri bulur ve yorumlar.
4- Kamu politikası sorunlarını belirlemek, tanımlamak, analiz etmek ve çözmek için çeşitli kavram, model, yaklaşım, çerçeve ve yöntemleri kullanır.
5- Çeşitli perspektiflerden kamu politikalarının önemli sebep ve sonuçlarını tartışır.
6- Etkili ve verimli kamu hizmeti sunumu için gerekli olan planlama, örgütleme, muhasebe ve bütçeleme gibi temel yönetim becerileri hakkında bilgi sahibi olduğunu gösterir.
7- Çağdaş modern devletlerin küreselden yerele kadar günümüzde karşı karşıya olduğu sorunlarla baş etmek için kullandığı karar alma stratejilerini belirler.
8- Siyaset ve kamu yönetimi ile ilgili bilgileri ve düşünceleri sözel sunum ve yazılı rapor aracılığı ile etkili biçimde Türkçe ifade eder.
9- Siyaset ve kamu yönetimi üzerine yaptığı araştırmalarda bilimsel veri toplama ve analiz tekniklerini etkili biçimde kullanır.
10- Bilimsel ve etik standartlara uygun akademik rapor yazar.
11- Veri işleme, yeniden düzenleme, analiz ve değerlendirme için Word, Excel ve PowerPoint gibi temel bilgisayar programlarını kullanır.
12- Evrensel insan hakları ve özgürlüklere, demokrasiye saygı duyar, etik, akademik ve profesyonel standartları gerçekleştirmeye çalışır.
13- Teoride, pratikte ve teknolojide meydana elen gelişmeleri takip ederek hayat boyu öğrenmeyi destekler.
14- Akademik ve profesyonel amaçlar için ikinci bir dilde iletişim becerilerine sahip olduğunu gösterir.
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 5 2 10
Sunum / Seminer hazırlama 10 2 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 12 12
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 16 16
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     116
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Doç. Dr. Ramazan Şengül(2013), Yerel Yönetimler, Umuttepe yayınları, Kocaeli.
Yardımcı Kaynaklar Ruşen Keleş (2009), Yerinden Yönetim ve Siyaset, Cem Y., İstanbul Zerrin Toprak (2006), Yerel Yönetimler, Nobel Y., Ankara

Ders ile ilgili dosyalar