Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Türk Dili Ed. (yüksek Lisans) > MALİYE ARAŞTIRMALARI METODOLOJİSİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MALİYE ARAŞTIRMALARI METODOLOJİSİ İkinci düzey MLY 515 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ GÖKHAN ÇOBANOĞULLARI
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. AHMET AYSU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Teorik - Uygulamalı
Dersin amacı Dersin temel amacı öğrencilere birilmsel araştırma süreci hakkında bilgi verilmesi ve sosyal bilimlerde bilimsel araştırma için gerekli bilgi ve becerilerin kazandırılmasıdır.
Dersin tanımı Bu derste bilim felsefesi ve bir bilimsel araştırmanın hazırlanması konuları üzerinde durulmaktadır.

Dersin içeriği
1- Bilim Felsefesi''nde Temel Kavramlar: Bilim, Bilimsel Araştırma ve Bilimsel Yöntem
2- Bilimsel araştırmanın aşamaları, kaynak tarama süreci
3- Kaynakların toplanması, makale analizinin tanımı ve türleri
4- Veri türleri, verilerin sınıflandırılması ve sosyal bilimlerde veri toplama araç ve süreçleri
5- Ulusal ve uluslararası veri kaynakları
6- Verilerin görselleştirilmesi
7- Araştırmanın bölümleri ve ön rapor hazırlama
8- Ara sınav
9- Bilimsel Çalışmalarda Biçimsel Yapı
10- Araştırmalarda kaynak gösterme
11- Bilimsel etik, intihal
12- Kaynakça hazırlama
13- Bilgisayar destekli sunum hazırlama
14- Araştırma projelerinin sunumu
15- Araştırma projelerinin sunumu
16- Final Sınavları
17- Final Sınavları
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler; Bir bilimsel araştırma yapılırken takip edilmesi gereken aşamalar hakkında bilgi sahibi olacak,
2- Kaynak tarama ve bilgiye ulaşma yollarını öğrenecek,
3- Bilimsel etik kurallarına uygun araştırma yapma yeteneği kazanacak,
4- Belli bir konuda araştırma yaparak rapor sunabilecek,
5- Yazarak düşünme becerisini geliştiecek,
6- Alanıyla ilgili bir araştırma sorusu belirleyerek bir araştırma proje önerisi hazırlayarak bilimsel araştırma yapma deneyimine sahip olacaktır.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Türk Dili ve edebiyatı alanında araştırma ve çalışma için temel bilgi ve becerileri kazanır.
2- Türk Dili ve edebiyatı alanındaki kavram ve teorileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir.
3- Türk Dili ve edebiyatının başlangıçtan günümüze kadarki tarihi gelişim ve değişimine vakıf olur.
4- Türk Dili ve edebiyatı konularında ileri düzey araştırma ve çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir.
5- Osmanlı Türkçesiyle yazılmış edebi metinleri okuma, yazma ve anlama bilgi ve becerisine sahip olur.
6- Türkçeyi doğru, güzel ve etkili bir şekilde kullanır.
7- Türk halk kültürü ve edebiyatının sözlü-yazılı ürünlerini ve kaynaklarını tanır.
8- Dil ve edebiyat alanlarındaki duyarlılık ve zevkini geliştirir.
9- Bilimsel düşünmeyi öğrenir.
10- Mesleki terminolojiye hâkim olur.
11- Türk Dili ve edebiyatı alanıyla ilgili bilgi ve dökümanlara internet ve kütüphaneler aracılığıyla ulaşabilir.
12- Disipline ilişkin sorunları görme, eleştirel bakış açısıyla değerlendirme ve çözüm üretme yetisi kazanır.
13- Alanla ilgili karşılaşılan problemleri çözmeye dayalı öneriler geliştirebilir.
14- Türk Dili ve edebiyatının etkilendiği düşünce ve sanat hareketlerini ve bunların izlerini tespit eder.
15- Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirmeler yapabilir
16- Akademik dünyayı tanır.
17- Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin farkına varır.
18- Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesine sahip olur.
19- Bilimsel ve mesleki etik ve sorumluluk sahibi olur.
20- Yaşadığı dünya, içinde bulunduğu toplum ve kendisi hakkında eleştirel bir anlayışa sahip olur
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 20 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 5 5
Toplam iş yükü     153
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 70
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 30
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Yıldız, Rıfat; Yıldırım, Ertuğrul, (2010), Tez Yazma, Makale Hazırlama ve Yayınlama Kılavuzu, Detay Yayıncılık, Ankara.
Yardımcı Kaynaklar Seyidoğlu H. (2009), Bilimsel Araştırma ve Yazma El Kitabı, Güzem Can Yayınları, İstanbul.

Ders ile ilgili dosyalar