Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ GÖKHAN ÇOBANOĞULLARI
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. AHMET AYSU
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik - Uygulamalı
|
Dersin amacı
|
Dersin temel amacı öğrencilere birilmsel araştırma süreci hakkında bilgi verilmesi ve sosyal bilimlerde bilimsel araştırma için gerekli bilgi ve becerilerin kazandırılmasıdır.
|
Dersin tanımı
|
Bu derste bilim felsefesi ve bir bilimsel araştırmanın hazırlanması konuları üzerinde durulmaktadır.
|
1- |
Bilim Felsefesi''nde Temel Kavramlar: Bilim, Bilimsel Araştırma ve Bilimsel Yöntem
|
2- |
Bilimsel araştırmanın aşamaları, kaynak tarama süreci
|
3- |
Kaynakların toplanması, makale analizinin tanımı ve türleri
|
4- |
Veri türleri, verilerin sınıflandırılması ve sosyal bilimlerde veri toplama araç ve süreçleri
|
5- |
Ulusal ve uluslararası veri kaynakları
|
6- |
Verilerin görselleştirilmesi
|
7- |
Araştırmanın bölümleri ve ön rapor hazırlama
|
8- |
Ara sınav
|
9- |
Bilimsel Çalışmalarda Biçimsel Yapı
|
10- |
Araştırmalarda kaynak gösterme
|
11- |
Bilimsel etik, intihal
|
12- |
Kaynakça hazırlama
|
13- |
Bilgisayar destekli sunum hazırlama
|
14- |
Araştırma projelerinin sunumu
|
15- |
Araştırma projelerinin sunumu
|
16- |
Final Sınavları
|
17- |
Final Sınavları
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler; Bir bilimsel araştırma yapılırken takip edilmesi gereken aşamalar hakkında bilgi sahibi olacak,
|
2- |
Kaynak tarama ve bilgiye ulaşma yollarını öğrenecek,
|
3- |
Bilimsel etik kurallarına uygun araştırma yapma yeteneği kazanacak,
|
4- |
Belli bir konuda araştırma yaparak rapor sunabilecek,
|
5- |
Yazarak düşünme becerisini geliştiecek,
|
6- |
Alanıyla ilgili bir araştırma sorusu belirleyerek bir araştırma proje önerisi hazırlayarak bilimsel araştırma yapma deneyimine sahip olacaktır.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Türk Dili ve edebiyatı alanında araştırma ve çalışma için temel bilgi ve becerileri kazanır.
|
|
2- |
Türk Dili ve edebiyatı alanındaki kavram ve teorileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir.
|
|
3- |
Türk Dili ve edebiyatının başlangıçtan günümüze kadarki tarihi gelişim ve değişimine vakıf olur.
|
|
4- |
Türk Dili ve edebiyatı konularında ileri düzey araştırma ve çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir.
|
|
5- |
Osmanlı Türkçesiyle yazılmış edebi metinleri okuma, yazma ve anlama bilgi ve becerisine sahip olur.
|
|
6- |
Türkçeyi doğru, güzel ve etkili bir şekilde kullanır.
|
|
7- |
Türk halk kültürü ve edebiyatının sözlü-yazılı ürünlerini ve kaynaklarını tanır.
|
|
8- |
Dil ve edebiyat alanlarındaki duyarlılık ve zevkini geliştirir.
|
|
9- |
Bilimsel düşünmeyi öğrenir.
|
|
10- |
Mesleki terminolojiye hâkim olur.
|
|
11- |
Türk Dili ve edebiyatı alanıyla ilgili bilgi ve dökümanlara internet ve kütüphaneler aracılığıyla ulaşabilir.
|
|
12- |
Disipline ilişkin sorunları görme, eleştirel bakış açısıyla değerlendirme ve çözüm üretme yetisi kazanır.
|
|
13- |
Alanla ilgili karşılaşılan problemleri çözmeye dayalı öneriler geliştirebilir.
|
|
14- |
Türk Dili ve edebiyatının etkilendiği düşünce ve sanat hareketlerini ve bunların izlerini tespit eder.
|
|
15- |
Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirmeler yapabilir
|
|
16- |
Akademik dünyayı tanır.
|
|
17- |
Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin farkına varır.
|
|
18- |
Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesine sahip olur.
|
|
19- |
Bilimsel ve mesleki etik ve sorumluluk sahibi olur.
|
|
20- |
Yaşadığı dünya, içinde bulunduğu toplum ve kendisi hakkında eleştirel bir anlayışa sahip olur
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
20
|
20
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
1
|
5
|
5
|
Toplam iş yükü
|
|
|
153
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
70
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
30
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Yıldız, Rıfat; Yıldırım, Ertuğrul, (2010), Tez Yazma, Makale Hazırlama ve Yayınlama Kılavuzu, Detay Yayıncılık, Ankara.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Seyidoğlu H. (2009), Bilimsel Araştırma ve Yazma El Kitabı, Güzem Can Yayınları, İstanbul.
|
|