Giriş | English

Doktora > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Tarih (doktora) > MALİYE ARAŞTIRMALARI METODOLOJİSİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MALİYE ARAŞTIRMALARI METODOLOJİSİ Üçüncü düzey MLY 515 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ GÖKHAN ÇOBANOĞULLARI
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. AHMET AYSU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Teorik - Uygulamalı
Dersin amacı Dersin temel amacı öğrencilere birilmsel araştırma süreci hakkında bilgi verilmesi ve sosyal bilimlerde bilimsel araştırma için gerekli bilgi ve becerilerin kazandırılmasıdır.
Dersin tanımı Bu derste bilim felsefesi ve bir bilimsel araştırmanın hazırlanması konuları üzerinde durulmaktadır.

Dersin içeriği
1- Bilim Felsefesi''nde Temel Kavramlar: Bilim, Bilimsel Araştırma ve Bilimsel Yöntem
2- Bilimsel araştırmanın aşamaları, kaynak tarama süreci
3- Kaynakların toplanması, makale analizinin tanımı ve türleri
4- Veri türleri, verilerin sınıflandırılması ve sosyal bilimlerde veri toplama araç ve süreçleri
5- Ulusal ve uluslararası veri kaynakları
6- Verilerin görselleştirilmesi
7- Araştırmanın bölümleri ve ön rapor hazırlama
8- Ara sınav
9- Bilimsel Çalışmalarda Biçimsel Yapı
10- Araştırmalarda kaynak gösterme
11- Bilimsel etik, intihal
12- Kaynakça hazırlama
13- Bilgisayar destekli sunum hazırlama
14- Araştırma projelerinin sunumu
15- Araştırma projelerinin sunumu
16- Final Sınavları
17- Final Sınavları
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler; Bir bilimsel araştırma yapılırken takip edilmesi gereken aşamalar hakkında bilgi sahibi olacak,
2- Kaynak tarama ve bilgiye ulaşma yollarını öğrenecek,
3- Bilimsel etik kurallarına uygun araştırma yapma yeteneği kazanacak,
4- Belli bir konuda araştırma yaparak rapor sunabilecek,
5- Yazarak düşünme becerisini geliştiecek,
6- Alanıyla ilgili bir araştırma sorusu belirleyerek bir araştırma proje önerisi hazırlayarak bilimsel araştırma yapma deneyimine sahip olacaktır.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Tarih Bölümü mezunları, alanlarında karşılaştıkları ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
2- Tarih Bölümü mezunları, edindikleri ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilirler.
3- Tarih Bölümü mezunları, alanları ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır
4- Tarih Bölümü mezunları, alanlarında kazandıkları yeterliliklere dayalı olarak, güncel bilgileri içeren ders materyallerine, uygulamalı araç ve gereçlere, araştırma yöntem ve tekniklerine ve diğer kaynaklarda desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
5- Tarih Bölümü mezunları, bir yabancı dili kullanarak Tarih Bilimi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.
6- Tarih Bölümü mezunları, alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
7- Tarih Bölümü mezunları, alanı ile ilgili bilgilerin uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir.
8- Tarih Bölümü mezunları, alanlarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
9- Tarih Bölümü mezunları, alanlarında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
10- Tarih Bölümü mezunları, alanlarındaki ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini aktarır, sorunlarla ilgili çözüm önerilerini kuramsal ve uygulamalı olarak ortaya koyar.
11- Tarih Bölümü mezunları, çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır
12- Tarih Bölümü mezunları, alanlarında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
13- 13- Tarih Bölümü mezunları, alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır
14- Tarih Bölümü mezunları,yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
15- Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 20 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 5 5
Toplam iş yükü     153
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 70
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 30
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Yıldız, Rıfat; Yıldırım, Ertuğrul, (2010), Tez Yazma, Makale Hazırlama ve Yayınlama Kılavuzu, Detay Yayıncılık, Ankara.
Yardımcı Kaynaklar Seyidoğlu H. (2009), Bilimsel Araştırma ve Yazma El Kitabı, Güzem Can Yayınları, İstanbul.

Ders ile ilgili dosyalar