Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veter. Besin Hij ve Tek. (k.k.ort.dr.) > TEZ ÇALIŞMASI 5
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TEZ ÇALIŞMASI 5 Üçüncü düzey KVBH 815 Zorunlu 3 25.00 25.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Dersi alacak öğrencinin tez önerisi, ERÜ. Sağlık Bilimleri Enstitüsü yönetim kurulundan geçmiş olmalıdır.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. HARUN HIZLISOY
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Zafer GÖNÜLALAN; Prof. Dr. Aylin KASIMOĞLU DOĞRU; Doç. Dr. Yeliz YILDIRIM; Doç. Dr. Naim DENİZ AYAZ; Doç. Dr. Nurhan ERTAŞ ONMAZ; Yrd. Doç. Dr. Harun HIZLISOY
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Bu dersin amacı, doktora öğrencilerine hazırladıkları tez konusu ile ilgili temel bilgiler vermektir.
Dersin tanımı Bu derste öğrencinin tezi ile ilgili konularda bilgi verilir.

Dersin içeriği
1- Literatür tarama
2- Literatür tarama
3- Literatür tarama
4- Tez konusunda temel bilgiler
5- Tez konusunda temel bilgiler
6- Tez konusunda temel bilgiler
7- Tez çalışmasının yapılması ve sistematiği ile ilgili temel bilgiler
8- Tez çalışmasının yapılması ve sistematiği ile ilgili temel bilgiler
9- Tez çalışmasının yapılması ve sistematiği ile ilgili temel bilgiler
10- Tez çalışmasının yapılması ve sistematiği ile ilgili temel bilgiler
11- Tez çalışmasının yapılması ve sistematiği ile ilgili temel bilgiler
12- Tezin yazılması ve verilerin yorumlanması hakkında temel bilgiler
13- Tezin yazılması ve verilerin yorumlanması hakkında temel bilgiler
14- Tezin yazılması ve verilerin yorumlanması hakkında temel bilgiler
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Lisansüstü eğitim ile edinilen yeterliliklere bağlı olarak alan ile ilgili uzmanlık kazanmak
2- Uzmanlık alanıyla ilgili problemleri tanıyıp, çözümüne yönelik çalışmalar yapabilme
3- Alanında edindiği bilgiyi eleştirel yaklaşımlarla değerlendirerek çalışmalarını bağımsız olarak ya da projeler kapsamında grup olarak yürütebilme
4- Alanı ile ilgili bilimsel ve toplumsal gelişmeleri takip edebilme
5- Çalışmalarını; yazılı, sözlü ve görsel gibi çeşitli yöntemler kullanarak sistematik biçimde aktarabilme
6- Bilgiye ulaşma yöntemlerini etkin ve etik değerlere uygun olarak kullanabilme
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Besin Hijyeni ve Teknolojisi alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir
2- Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir
3- Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle karşılaştığı problemler ile ilgili çözüm üretebilir ve uygulayabilir
4- Birey ve halk sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir
5- Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır
6- Besin Hijyeni ve Teknolojisi ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir
7- Meslektaşları, diğer meslek mensupları ve gıda endüstris çalışanları ile iyi iletişim kurabilir
8- Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır
9- Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir
10- Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 6 1 6
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 25 125
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 5 8 40
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 12 25 300
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 6 25 150
Toplam iş yükü     623
AKTS     25.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı İnternet erişimi
Yardımcı Kaynaklar Erol Alaçam. (1995). Bilimsel Etkinlik ve Yayım. TÜBİTAK Yayınları.

Ders ile ilgili dosyalar