Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Kültürel Çalişmalar (yüksek Lisans) > TEZ ÇALIŞMASI 2
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TEZ ÇALIŞMASI 2 İkinci düzey FEL 712 4 25.00 25.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Tez Çalışması 1
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ VEDAT ÇELEBİ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof.Dr. Arslan Topakkaya
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı Tez çalışmasını tamamlayıp sunmak.
Dersin tanımı Tezin birinci dönemdeki çalışmalarını sonuca ulaştırarak, bir bütün haline getirmek.

Dersin içeriği
1- Tezin birinci bölümünde yapılan çalışmaları kontrol etmek.
2- Tezin içindekiler kısmına uygun olarak kalan bölümlerin taslağını çıkarmak
3- Tezin kalan kısmı ile ilgili planlamayı raporlamak.
4- Tezin genel taslağını yeniden düzenlemek
5- Tezin genel taslağını yeniden raporlamak
6- Tezin genel planını ve programını analiz etmek.
7- Analiz sonuçlarının yorumlanması
8- Analiz sonuçlarının tartışılması
9- Analiz sonuçlarının raporlaştırılması
10- Tezin kalan bölümlerinin yazılması
11- Tezin kalan bölümlerinin değerlendirilmesi
12- Tez ile ilgili genel değerlendirmeler
13- Tezin sunulmaya hazır hale getirilmesi
14- Tezin tamamlanması
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Konu ile ilgili literatüre hakimdir.
2- Tez araştırmasının nasıl yapılması gerektiğini öğrenir.
3- Teze uygun bir metodolojiyi belirler ve buna uygun tutarlı bir çalışma düzeni oluşturur.
4- Tez çalışmasında zorunlu olan etik hassasiyete sahiptir.
5- Tezin sonunda ortaya çıkan bulguları raporlar ve değerlendirir.
6- Bütün olarak bir tez çalışmasının nasıl yapılması gerektiğini öğrenir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Kültürel Çalışmalar alanında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
2- Kültürel Çalışmalar alanında yerli/yabancı yazılı kaynakları etkin bir şekilde kullanır.
3- Kültürel Çalışmalar alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür.
4- Kültürel Çalışmalar alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerle; alanında karşılaşılan sorunları, ileri düzeyde yöntem/teknikler ve bilişim/iletişim teknolojilerini kullanarak çözümler.
5- Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler üretir. Alanında edindiği uzmanlık bilgisini, sorun çözme ve uygulama becerilerini kullanarak farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür.
6- Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmada bağımsız olarak çalışır. Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar; kişisel, kurumsal ve ekip çalışmalarını uzmanlık düzeyinde organize eder.
7- Kültürel Çalışmalar alanında edindiği uzmanlığı kullanarak sorumluluğu altındaki kişi ve grupların öğrenmesini teşvik eder. Toplumun siyasi, iktisadi, ahlaki duyarlılığı hakkında çözümlemeler yapar.
8- Kültürel Çalışmalar alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, çalışmalarına uygular. Tarihi-kültürel çevrenin korunmasıyla ilgili çalışmaları, bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri yayar.
9- Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla inceler, geliştirir, değerlendirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer.
10- Alanında yeni fikirlerin analizini, sentezini ve eleştirel değerlendirmesini yapar. Özgün bir çalışmayı, programı veya projeyi bağımsız olarak zamanında ve istenilen nitelikte gerçekleştirerek ilgili alanda bilimsel çalışmalara katkıda bulunur.
11- Kültürel Çalışmalar alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara iletişim araçlarıyla aktarır. Alanında strateji belirler, politika geliştirir, uygulama aşamalarını planlar ve elde edilen sonuçları paylaşır.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 18 35 630
Toplam iş yükü     630
AKTS     25.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 6 40
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Danışmanı ile öğrencinin belirlediği her türlü kitap, makale, dergi.
Yardımcı Kaynaklar Alanı ile ilgili her türlü veri tabanı.

Ders ile ilgili dosyalar