Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > İşletme (yüksek Lisans) > TEZ ÇALIŞMASI 2
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TEZ ÇALIŞMASI 2 İkinci düzey FEL 712 4 25.00 25.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Tez Çalışması 1
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ VEDAT ÇELEBİ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof.Dr. Arslan Topakkaya
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı Tez çalışmasını tamamlayıp sunmak.
Dersin tanımı Tezin birinci dönemdeki çalışmalarını sonuca ulaştırarak, bir bütün haline getirmek.

Dersin içeriği
1- Tezin birinci bölümünde yapılan çalışmaları kontrol etmek.
2- Tezin içindekiler kısmına uygun olarak kalan bölümlerin taslağını çıkarmak
3- Tezin kalan kısmı ile ilgili planlamayı raporlamak.
4- Tezin genel taslağını yeniden düzenlemek
5- Tezin genel taslağını yeniden raporlamak
6- Tezin genel planını ve programını analiz etmek.
7- Analiz sonuçlarının yorumlanması
8- Analiz sonuçlarının tartışılması
9- Analiz sonuçlarının raporlaştırılması
10- Tezin kalan bölümlerinin yazılması
11- Tezin kalan bölümlerinin değerlendirilmesi
12- Tez ile ilgili genel değerlendirmeler
13- Tezin sunulmaya hazır hale getirilmesi
14- Tezin tamamlanması
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Konu ile ilgili literatüre hakimdir.
2- Tez araştırmasının nasıl yapılması gerektiğini öğrenir.
3- Teze uygun bir metodolojiyi belirler ve buna uygun tutarlı bir çalışma düzeni oluşturur.
4- Tez çalışmasında zorunlu olan etik hassasiyete sahiptir.
5- Tezin sonunda ortaya çıkan bulguları raporlar ve değerlendirir.
6- Bütün olarak bir tez çalışmasının nasıl yapılması gerektiğini öğrenir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanındaki bilgileri uzmanlık düzeyinde kullanır.
2- Alanında elde ettiği bilgileri farklı disiplinlerle bütünleştirerek yorumlar.
3- Verilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri dikkate alarak bilimsel çalışma yapar.
4- Yaptığı bilimsel araştırmaların sonuçlarını sözlü ve yazılı olarak aktarır.
5- Analitik düşünme yeteneğini geliştirerek gerçek hayat problemlerini çözer.
6- Etkin bir yönetim için kullanılabilecek çeşitli karar-destek tekniklerini uygular.
7- İşletme paydaşlarının davranışlarının nedenlerini, oluşum süreçlerini ve sonuçlarını açıklar.
8- Günümüz işletmelerinde uygulanabilecek çağdaş yönetim tekniklerini ve bunların uygulanma gerekçelerini teorik alt yapılarını ve bağlamsal koşulları dikkate alarak listeler ve açıklar.
9- İşletmelerin iç ve dış unsurlarıyla uyumlu, esnekliğini ve rekabet gücünü artıracak stratejik yönetim süreçlerini tasarlar ve uygular.
10- Pazarlama alanında farklı konuları algılar ve disiplinlerarası çalışmalarda kullanır.
11- Muhasebe ve finansman alanında işletmenin karşılaşabileceği tüm sorunları tespit eder ve çözer.
12- Finansal verileri analiz edecek programları kullanır.
13- Alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve tartışır.
14- Üretim ve hizmet işletmelerinin lojistik ve stoklama faaliyetlerini etkin yönetir.
15- İşletmelerin kaynaklarını verimli kullanması için gereken düzenlemeleri listeler.
16- İşletmenin herhangi bir alanında karşılaştığı problemi matematiksel bir model ile ifade eder ve farklı yöntemlerle çözer.
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 18 35 630
Toplam iş yükü     630
AKTS     25.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 6 40
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Danışmanı ile öğrencinin belirlediği her türlü kitap, makale, dergi.
Yardımcı Kaynaklar Alanı ile ilgili her türlü veri tabanı.

Ders ile ilgili dosyalar