Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
LİNEER CEBİR |
Birinci düzey |
TB 102 |
Zorunlu |
2 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
TEMEL MATEMATİK
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
PROF. DR. FATMA BOZKURT YOUSEF
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. SİNAN GERÇEK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YOKTUR.
|
Dersin veriliş şekli
|
TEORİK
|
Dersin amacı
|
MÜHENDİSLİK PROBLEM ÇÖZÜMLERİNDE LİNEER CEBİRİ BİR YÖNTEM OLARAK KULLANILABİLECEĞİNİ ÖĞRETMEKTİR.
|
Dersin tanımı
|
MATRİS, DETERMİNANT VE VEKTÖRLERİN ANLAMINI BİLMEK VE PROBLEMLERİN ÇÖZÜMLERİNİ YAPMAKTIR.
|
1- |
CEBİR VE LİNEER CEBİR KAVRAMI
|
2- |
GAUSS YÖNTEMİ
|
3- |
GAUSS-JORDAN YÖNTEMİ
|
4- |
MATRİSLER VE MATRİSLERDE TEMEL İŞLEMLER
|
5- |
MATRİSLERDE TOPLAMA, ÇIKARMA, ÇARPMA VE ELEMENTER SATIR İŞLEMLERİ
|
6- |
TERS MATRİSLERİN ELDE EDİLMESİ
|
7- |
MATRİSLER İLE LİNEER CEBİR PROBLEMLERİNİN ÇÖZÜMLERİ
|
8- |
VİZE
|
9- |
LU AYRIŞIMI İLE ÇÖZÜMLEMELER
|
10- |
DETERMİNAT KAVRAMI
|
11- |
DETERMİNANT KURALLARI
|
12- |
CRAMER YÖNTEMİ
|
13- |
CRAMER YÖNTEMİ İLE PROBLEM ÇÖZÜMLERİ
|
14- |
VEKTÖRLERDE TEMEL İŞLEMLER
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
LİNEER CEBİRİN ANLAMINI KAVRAR.
|
2- |
GAUSS VE GAUSS-JORDAN YÖNTEMLERİ İLE PROBLEM ÇZEBİLİR.
|
3- |
PROBLEM ÇÖZMEK İÇİN MATRİS KAVRAMINI KULLANABİLİR.
|
4- |
DETERMİNAT KAVRAMINI ANLAR VE PROBLEM ÇÖZÜMÜNDE KULLANABİLİR.
|
5- |
VEKTÖR KAVRAMINI ANLAR.
|
6- |
-
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Temel ve mühendislik bilimlerini kullanabilme yeteneğini kazanır.
|
|
2- |
Biyosistem Mühendisliği alanında sistem denetlemesi, problem analiz etme, sentezleme yapma ve çözümleme becerisi kazanır.
|
|
3- |
Ekonomik, teknik ve sürdürülebilir çerçevede proje üretir.
|
|
4- |
Biyosistem Mühendisliği problemlerinin çözümünde disiplinler arası iş birliği yapar.
|
|
5- |
Biyosistem Mühendisliği alanında mevcut mevzuata hâkim olur ve sorumlulukları kavrar.
|
|
6- |
Etkin iletişim kurabilme becerisi kazanır.
|
|
7- |
Biyosistem Mühendisliği alanında geliştirilmiş sistemleri yönetir.
|
|
8- |
Alanındaki gelişmeleri takip eder ve kendini geliştirme bilincini kazanır.
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
2
|
26
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
13
|
3
|
39
|
Ödevler
|
8
|
2
|
16
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
5
|
2
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
93
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
LİNNER CEBİR, ARİF SABUNCUOĞLU
|
Yardımcı Kaynaklar
|
UYGULAMALI LİNEER CEBİR, BERNARD KOLMAN VE ARK.
|
|