Giriş | English

Lisans > Ziraat Fakültesi > Biyosistem Mühendisliği > LİNEER CEBİR
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
LİNEER CEBİR Birinci düzey TB 102 Zorunlu 2 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri TEMEL MATEMATİK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. FATMA BOZKURT YOUSEF
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. SİNAN GERÇEK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOKTUR.
Dersin veriliş şekli TEORİK
Dersin amacı MÜHENDİSLİK PROBLEM ÇÖZÜMLERİNDE LİNEER CEBİRİ BİR YÖNTEM OLARAK KULLANILABİLECEĞİNİ ÖĞRETMEKTİR.
Dersin tanımı MATRİS, DETERMİNANT VE VEKTÖRLERİN ANLAMINI BİLMEK VE PROBLEMLERİN ÇÖZÜMLERİNİ YAPMAKTIR.

Dersin içeriği
1- CEBİR VE LİNEER CEBİR KAVRAMI
2- GAUSS YÖNTEMİ
3- GAUSS-JORDAN YÖNTEMİ
4- MATRİSLER VE MATRİSLERDE TEMEL İŞLEMLER
5- MATRİSLERDE TOPLAMA, ÇIKARMA, ÇARPMA VE ELEMENTER SATIR İŞLEMLERİ
6- TERS MATRİSLERİN ELDE EDİLMESİ
7- MATRİSLER İLE LİNEER CEBİR PROBLEMLERİNİN ÇÖZÜMLERİ
8- VİZE
9- LU AYRIŞIMI İLE ÇÖZÜMLEMELER
10- DETERMİNAT KAVRAMI
11- DETERMİNANT KURALLARI
12- CRAMER YÖNTEMİ
13- CRAMER YÖNTEMİ İLE PROBLEM ÇÖZÜMLERİ
14- VEKTÖRLERDE TEMEL İŞLEMLER
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- LİNEER CEBİRİN ANLAMINI KAVRAR.
2- GAUSS VE GAUSS-JORDAN YÖNTEMLERİ İLE PROBLEM ÇZEBİLİR.
3- PROBLEM ÇÖZMEK İÇİN MATRİS KAVRAMINI KULLANABİLİR.
4- DETERMİNAT KAVRAMINI ANLAR VE PROBLEM ÇÖZÜMÜNDE KULLANABİLİR.
5- VEKTÖR KAVRAMINI ANLAR.
6- -
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Temel ve mühendislik bilimlerini kullanabilme yeteneğini kazanır.
2- Biyosistem Mühendisliği alanında sistem denetlemesi, problem analiz etme, sentezleme yapma ve çözümleme becerisi kazanır.
3- Ekonomik, teknik ve sürdürülebilir çerçevede proje üretir.
4- Biyosistem Mühendisliği problemlerinin çözümünde disiplinler arası iş birliği yapar.
5- Biyosistem Mühendisliği alanında mevcut mevzuata hâkim olur ve sorumlulukları kavrar.
6- Etkin iletişim kurabilme becerisi kazanır.
7- Biyosistem Mühendisliği alanında geliştirilmiş sistemleri yönetir.
8- Alanındaki gelişmeleri takip eder ve kendini geliştirme bilincini kazanır.
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 3 39
Ödevler 8 2 16
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 5 2 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     93
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı LİNNER CEBİR, ARİF SABUNCUOĞLU
Yardımcı Kaynaklar UYGULAMALI LİNEER CEBİR, BERNARD KOLMAN VE ARK.

Ders ile ilgili dosyalar