Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
TARIM EKONOMİSİ VE İŞLETMECİLİĞİ |
|
TEM210 |
|
4 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Dersin ön şartı yoktur.
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM ÜYESİ AYTEKİN ALTIPARMAK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD.DOÇ. DR. YASEMİN DUMRUL
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
---
|
Dersin veriliş şekli
|
Konular temel olarak ders sorumlusu tarafından anlatılacaktır. Bununla birlikte derste tartışma ortamı yaratılarak, öğrencilerin muhakeme yeteneklerinin gelişmesi sağlanmaya çalışılacaktır.
|
Dersin amacı
|
Bu dersin sonunda öğrenciler; tarımın önemini,tarımsal üretimin özelliklerini,tarım sektörünün kendine özgü özelliklerini ve sorunlarını,tarım işletmeciliği kavramını, bu işletmelerin özelliklerini ve fonksiyonlarını bir bütün olarak değerlendirebileceklerdir.
|
Dersin tanımı
|
Tarımsal üretim ve özellikleri,tarım sektörünün önemi,tarımsal yapı,tarımsal ürünlerde fiyat oluşumu,tarımsal işletmecilik.tarımsal ürünler ticareti ve pazarlaması.
|
1- |
Tarımsal üretim ve tarımsal üretimin özellikleri.Tarımın önemi.
|
2- |
Tarımsal yapı.
|
3- |
Tarım sektöründen beklenilen fonksiyonlar.
|
4- |
Tarım sektöründen beklenilen fonksiyonlar.
|
5- |
Ekonomik kalkınma ve milli gelir içinde tarım sektörünün payı
|
6- |
Ekonomik kalkınma ve tarımsal nüfusun azalışı
|
7- |
Tarımsal üretim fonksiyonu.
|
8- |
Tarımda küçük ve büyük işletmeler.
|
9- |
Tarımda makinalaşma
|
10- |
Tarımsal işletmecilik
|
11- |
Tarımsal ürün ticareti ve pazarlaması
|
12- |
Tarımsal ürün ticareti ve pazarlaması
|
13- |
Tarımsal ürün fiyatları
|
14- |
Tarımsal ürün fiyatları
|
15- |
-
|
16- |
-
|
17- |
-
|
18- |
-
|
19- |
-
|
20- |
-
|
1- |
Tarım sektörünün ekonomideki yerini ve önemini kavrama
|
2- |
Tarımsal İşletmelerin Genel Özelliklerini Kavrama
|
3- |
Tarımsal üretimin özelliklerini ve sorunlarını kavrayabilme
|
4- |
Tarımsal piyasaları izleyebilme, piyasa aktörlerinin davranışlarını anlayabilme ve karar alma becerisi.
|
5- |
Türkiye ekonomisinde tarımın ekonomik, sosyal ve kültürel açıdan önemini tespit edebilme.
|
6- |
Tarım sektörünün alt dallarını ve sektördeki üretim şartlarını diğer sektörlerle karşılaştırmalı olarak analiz edebilme
|
7- |
-
|
8- |
-
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
10
|
1
|
10
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
74
|
AKTS
|
|
|
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Zeynel DİNLER, (2014), Tarım Ekonomisi, Ekin Yayınevi,Gözden Geçirilmiş 7.Baskı, Bursa.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
---
|
|