Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Elektrik-elektronik Müh. (y.l.) > KAVRAMSAL BİLGİ GÜVENLİĞİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KAVRAMSAL BİLGİ GÜVENLİĞİ İkinci düzey EEM 521 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Herhangi bir ön koşul bulunmamaktadır.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ İLKER DALKIRAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ İLKER DALKIRAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı --
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Bu dersin amacı, elektronik ortamda saklanan her türlü bilginin güvenliğinin sağlanması veya iyileştirilmesi amacıyla geliştirilmiş şifreleme algoritmalarının analizi, tasarımı ve benzetimi için temel matematiksel kavramların ve yöntemlerin incelenmesidir.
Dersin tanımı Bilgi şifreleme ve şifre çözme algoritmalarının tasarım esasları ve yöntemleri hakkında temel bilgilerin verilmesi.

Dersin içeriği
1- Şifreleme ve şifre çözme algoritmalarının önemi, tarihsel gelişimi ve bilgi şifreleme ile ilgili temel kavramlar.
2- Klasik şifreleme algoritmalarının temel prensiplerinin incelenmesi ve farklı kriterler dikkate alınarak sınıflandırılması.
3- Simetrik anahtar yöntemine dayalı klasik şifreleme algoritma örnekleri.
4- Simetrik anahtar yöntemine dayalı klasik şifreleme algoritma örnekleri.
5- Simetrik anahtar yöntemine dayalı klasik şifreleme algoritma örnekleri.
6- MATLAB ortamında algoritma gerçekleştirmi.
7- Simetrik olmayan anahtar yöntemine dayalı klasik şifreleme algoritma örnekleri.
8- Simetrik olmayan anahtar yöntemine dayalı klasik şifreleme algoritma örnekleri.
9- MATLAB ortamında algoritma gerçekleştirmi.
10- Karıştırma algoritmaları.
11- Karıştırma algoritmaları.
12- MATLAB ortamında algoritma gerçekleştirmi.
13- Rastgele sayı üreteçleri.
14- MATLAB ortamında üreteç gerçekleştirmi.
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Mühendislik konularında matematik ve fen bilgilerini uygulama becerisine sahip olur.
2- Bireysel çalışma becerisine sahip olur.
3- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisine sahip olur.
4- Problemlere çözümler getirirken ulusal çıkarları gözetir.
5- -
6- -
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Elektrik-elektronik mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisine sahip olur.
2- Sınırlı verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle aynı veya farklı disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisine sahip olur.
3- Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisine sahip olur.
4- Analitik, modelleme ve deneysel esaslı süreçleri tasarlama ve uygulama becerisi kazanır ve bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olur.
5- Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur ve gerektiğinde bunları kullanma becerisi kazanır.
6- Verilerin toplanması ve yorumlanması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
7- Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisine sahip olur.
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 4 6 24
Sunum / Seminer hazırlama 4 6 24
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 4 6 24
Toplam iş yükü     192
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Alfred J. Menezes, Paul C. Van Oorschot, Scott A. Vanstone, Handbook of Applied Cryptography, CRC Press.
Yardımcı Kaynaklar --

Ders ile ilgili dosyalar