Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > İngiliz Dili ve Edebiyati > YARI İLETKENLER FİZİĞİ-I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
YARI İLETKENLER FİZİĞİ-I Birinci düzey FİZ 510 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ENİSE AYYILDIZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. ENİSE AYYILDIZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Yarıiletken cihazların çalışmasını anlamak için gerekli yarı iletken fiziği temel kavramlarını vermek.
Dersin tanımı Kristal yapı,enerji bantları ve yasak enerji aralığı, yarıiletkenlerde elektriksel iletim, dengedeki yarıiletkenler, katkılı yarıiletkenler, quasi-Fermi enerji seviyeleri, pn eklemleri.

Dersin içeriği
1- Katıların kristal yapıları
2- Katılardaki safsızlıklar ve kusurlar
3- Enerji bantlarının oluşumu; Kronig-Penney modeli Termal dengede taşıyıcı konsantrasyonu
4- Katılarda elektriksel iletim
5- Si ve GaAs k-uzayındaki enerji diagramları
6- Fonon, optik ve termal özellikler
7- Yarıiletkendeki yük taşıyıcıları; electron ve hollerin denge dağılımı
8- Donor ve akseptörlerin istatistiği
9- Taşıyıcı iletim olayı; mobilite etkisi, taşıyıcı difüzyonu,
10- Taşıyıcı üretimi ve yeniden birleşmesi
11- Süreklilik eşitliği, zamana-bağlı difüzyon eşitlikleri
12- pn eklemleri
13- Akım-gerilim karakteristiği
14- Geçici davranış ve gürültü
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Yarıiletkenlerde kusur ve kirliliklerin önemini bilir.
2- Direk ve indirek yasak enerji aralıklı yarıiletkenlerle fotonların nasıl etkileştiğini anlar.
3- Yarıiletkenlerde taşıyıcı iletim mekanizmalarını açıklar.
4- Denge ve denge dışı durumlarda pn ekleminin durumunu açıklar.
5- pn ekleminde kırılma mekanizmasını bilir.
6- Farklı beslem şartları altında pn ekleminin I-V karakteristiğini bilir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- İngilizce okuma-yazma, dinleme-konuşma becerilerini ileri düzeyde geliştirebilmek.
2- Ulusal ve uluslararası platformlarda, kendisini etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilecek İngilizce dil yeterliğini kazanmak.
3- İngiliz edebiyatına ait farklı türden eserleri; bu eserlerin tarihi, kültürel ve sosyal bağlamını kavramak
4- İngiliz dilinin yapısını, özelliklerini ve gelişimine ait bilgiye sahip olmak.
5- Dilbilgisi, ses bilgisi, söz-dizim, anlambilim, biçembilim, söylembilim ve derlembilim konularında yetkinlik kazanmak.
6- İngilizceden Türkçeye, Türkçeden İngilizceye farklı alanlardan her seviyede metinleri tercüme edebilecek bilgi ve yetkinliğe sahip olmak.
7- Alanıyla ilgili en son bilgi ve teknolojileri bilerek kullanmak.
8- Türkiye ve dünyanın farklı ülkelerinde İngilizce alanında mesleğini icra edecek bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip olmak.
9- Dilbilim, yabancı dil öğretimi, edebiyat eleştirisi ve metin çevirisi gibi alanlarda yeterli bilgi ve birikime sahip olmak.
10- Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri ilgili alanlarda da kullanabilecek yetkinliğe sahip olmak.
11- Mesleği ile ilgili alanlarda karşılaşılan problemleri tanımlayıp bu konuda beklentileri karşılayacak çözümler geliştirebilmek.
12- Karşılaşılan problemlerin çözümü için ilgili kurumlar ile iş birliği yapma ve çözüm geliştirme becerisine sahip olmak.
13- Mesleki etik ve sorumluluk bilinci geliştirmek.
14- Disiplinlerarası bilgi birikimi ve bakış açısı kazanıp programda yer alan disiplinlerarası dersler sayesinde dil ve edebiyat çalışmalarının farklı diğer disiplinler ile ilişkisini çözümleyebilmek.
15- Edebiyat ve Dil Kuramlarına hâkim olmak.
16- Eleştirel ve analitik düşünme becerisi geliştirmiş olmak.
17- Mesleği ile ilgili proje, inovasyon ve ARGE çalışmaları geliştirme ve uygulama becerisine sahip olmak.
18- Mesleğine özgün birikimi kullanarak kültürel farklılıkları dikkate alan, evrensel standartlara uygun karşılaştırmalı bir araştırma, eğitim ve öğretim anlayışında olmak.
19- Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olmak.
20- Edebiyat kültürü içinde çevre, ırk, cinsiyet, din ve ekonomik konularda bilgi ve anlayış sahibi bir birey olarak topluma katkı sağlayabilecek farkındalık geliştirmek.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 7 7 49
Sunum / Seminer hazırlama 1 5 5
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 20 20
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 25 25
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     193
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 65
Kısa sınav 0 0
Ödev 7 35
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Sze, S. M., Ng, K. K, Physics of Semiconductor Devices, Wiley-Interscience, New Jersey, 2007.
Yardımcı Kaynaklar 1. Neamen, D. A., Semiconductor Physics and Devices, Irwen, Sydney, 1992. 2. Sze, S. M., Semiconductor Devices Physics and Technology, John Wiley&Sons, New York, 1985. 3. Balkanski, M., and Wallis, R. F., Semic onductor Physics and Applications, Oxford University, Oxford, 2000.

Ders ile ilgili dosyalar