Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM ÜYESİ EVRİM KARAÇETİN BELL
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. BARIŞ ERGEN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik
|
Dersin amacı
|
Korunan alanların tanımlanması, tarihsel gelişimi hakkında bilgi verilmesi, korunan alanların sınıflandırılması, korunan alanlar ile ilgili yasal altyapının irdelenmesi ve korunan alanlarını yönetimi ve planlanması ile ilgili bilgi verilmesi amaçlanmaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Korunan alanların planlanması, yönetimi ve kent planlama sürecinde korunan alanlarla ilgili yaklaşımlar irdelenecektir. Ders kapsamında farklı koruma statüsüne sahip alanların planlanması ve yönetimine yönelik örnekler sunulmaktadır. Ders yüz yüze eğitim ile yürütülecektir. Erciyes Üniversitesi Ön Lisans Ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliği 15 Maddesi gereğince derse devam şartı aranmaktadır.
|
1- |
Korunan alan tanımı, önemli doğa alanı, doğal miras, biyoçeşitlilik,
|
2- |
Doğa korumanın tarihsel gelişimi
|
3- |
Doğal Alanların Koruma Amaçlı Kullanımı
|
4- |
Korunan alanların sınıflandırılması, korunan Alanların tespit ve tescili, doğal sit alanları, korunan alanlar için yasal altyapı
|
5- |
Abiyotik faktörler
|
6- |
Biyotik faktörler
|
7- |
Doğal alanlarda planlama
|
8- |
Doğal alanlarda planlama (Ara Sınav)
|
9- |
Doğal alanlarda planlama
|
10- |
Korunan alanların yönetimi
|
11- |
Korunan alanların yönetimi
|
12- |
Milli parklar, sulak alanlar, özel çevre koruma bölgeleri, peyzaj koruma alanları,
|
13- |
Biyosfer rezervleri, su havzaları, ekolojik bölgeler, natura 2000 alanları
|
14- |
Resmi tatil
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Korunan alanların sınıflandırılmasını tartışır
|
2- |
Korunan alanların yasal dayanaklarını açıklar
|
3- |
Doğal alanlarda planlama yaklaşımını irdeler
|
4- |
Doğal alanların yönetimini açıklar
|
5- |
Abiyotik ve biyotik faktörleri açıklar
|
6- |
Farklı koruma statüsüne sahip alanları açıklar
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Kentsel Tasarım
|
|
2- |
Kent ve Bölge Planlama
|
|
3- |
Ulaşım
|
|
4- |
Peyzaj
|
|
5- |
Ekoloji
|
|
6- |
Sosyoloji
|
|
7- |
Şehircilik Tarihi
|
|
8- |
Sanat Tarihi
|
|
9- |
Kentsel Koruma
|
|
10- |
Bilgisayar Destekli tasarım
|
|
11- |
Kentsel Coğrafya
|
|
12- |
Mimarlık Bilgisi
|
|
13- |
Ekonomi
|
|
14- |
Gayrimenkul Değerleme ve Konut
|
|
15- |
İstatistik
|
|
16- |
İmar Hukuku
|
|
17- |
Çizim ve Sunum Teknikleri
|
|
18- |
Planlama Kuram ve Teknikleri
|
|
19- |
Yabancı Dil
|
|
20- |
Genel Kültür
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
1
|
4
|
4
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
15
|
15
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
15
|
15
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
64
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|