Giriş | English

Lisans > Mimarlik Fakültesi > Şehir ve Bölge Planlama > KORUNAN ALAN PLANLAMA VE YÖNETİMİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KORUNAN ALAN PLANLAMA VE YÖNETİMİ Birinci düzey ŞBP 822 Seçmeli 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ EVRİM KARAÇETİN BELL
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. BARIŞ ERGEN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Teorik
Dersin amacı Korunan alanların tanımlanması, tarihsel gelişimi hakkında bilgi verilmesi, korunan alanların sınıflandırılması, korunan alanlar ile ilgili yasal altyapının irdelenmesi ve korunan alanlarını yönetimi ve planlanması ile ilgili bilgi verilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı Korunan alanların planlanması, yönetimi ve kent planlama sürecinde korunan alanlarla ilgili yaklaşımlar irdelenecektir. Ders kapsamında farklı koruma statüsüne sahip alanların planlanması ve yönetimine yönelik örnekler sunulmaktadır. Ders yüz yüze eğitim ile yürütülecektir. Erciyes Üniversitesi Ön Lisans Ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliği 15 Maddesi gereğince derse devam şartı aranmaktadır.

Dersin içeriği
1- Korunan alan tanımı, önemli doğa alanı, doğal miras, biyoçeşitlilik,
2- Doğa korumanın tarihsel gelişimi
3- Doğal Alanların Koruma Amaçlı Kullanımı
4- Korunan alanların sınıflandırılması, korunan Alanların tespit ve tescili, doğal sit alanları, korunan alanlar için yasal altyapı
5- Abiyotik faktörler
6- Biyotik faktörler
7- Doğal alanlarda planlama
8- Doğal alanlarda planlama (Ara Sınav)
9- Doğal alanlarda planlama
10- Korunan alanların yönetimi
11- Korunan alanların yönetimi
12- Milli parklar, sulak alanlar, özel çevre koruma bölgeleri, peyzaj koruma alanları,
13- Biyosfer rezervleri, su havzaları, ekolojik bölgeler, natura 2000 alanları
14- Resmi tatil
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Korunan alanların sınıflandırılmasını tartışır
2- Korunan alanların yasal dayanaklarını açıklar
3- Doğal alanlarda planlama yaklaşımını irdeler
4- Doğal alanların yönetimini açıklar
5- Abiyotik ve biyotik faktörleri açıklar
6- Farklı koruma statüsüne sahip alanları açıklar
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Kentsel Tasarım
2- Kent ve Bölge Planlama
3- Ulaşım
4- Peyzaj
5- Ekoloji
6- Sosyoloji
7- Şehircilik Tarihi
8- Sanat Tarihi
9- Kentsel Koruma
10- Bilgisayar Destekli tasarım
11- Kentsel Coğrafya
12- Mimarlık Bilgisi
13- Ekonomi
14- Gayrimenkul Değerleme ve Konut
15- İstatistik
16- İmar Hukuku
17- Çizim ve Sunum Teknikleri
18- Planlama Kuram ve Teknikleri
19- Yabancı Dil
20- Genel Kültür
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 1 4 4
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     64
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar