Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Hemşirelik (yüksek Lisans) > HEMŞİRELİKTE ÖĞRETİM
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
HEMŞİRELİKTE ÖĞRETİM İkinci düzey HEM506 Seçmeli 1 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. SALİME MUCUK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. SALİME MUCUK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Aktif öğretim
Dersin amacı Öğrenciye rehberlik edecek öğretim elemanlarının sınıf içi dersler ve klinik uygulamalarda edindikleri bilgi ve beceriyi uygulamaya aktarabilmelerini ve etkin öğretim yöntemlerini kullanmalarını sağlamaktır.
Dersin tanımı Bu ders öğrenciye etkin öğretim yöntemlerinin bilgi ve becerisini kazandırır.

Dersin içeriği
1- Derse hazırlık
2- Derse hazırlık
3- Klinik Eğitime Yaklaşım - Amacı ve ilkeleri - Klinik eğitimde yetiştiricilik - Klinik eğitim yaklaşımının ana özellikleri - Klinik eğitmenin ve katılımcıların sorumlulukları - Klinik eğitmenlerin seçimi ve eğitimi
4- Olumlu Bir Eğitim Atmosferi Yaratma
5- Görsel ve İşitsel Araçları Hazırlama ve Kullanma
6- İnteraktif Eğitim Tekniklerini Kullanma - Sunuma giriş - Bir sunumu özetleme - Soru sorma tekniklerini kullanma - Sınıf derslerinin planlanması ve sunumu
7- İnteraktif Eğitim Tekniklerini Kullanma (Devam) - Küçük grup çalışmaları - Grup tartışması - Vaka çalışması - Beyin fırtınası
8- İnteraktif Eğitim Tekniklerini Kullanma (Devam) - Demostrasyon - Role play (oyunlaştırma) - Simülasyon - Probleme dayalı öğrenme
9- Etkili Ders Sunumu
10- Yeterliliğe Dayalı Değerlendirme Araçlarının Kullanımı
11- Klinik Eğitimdeki Yetiştiricilik (COACH)
12- Yetiştiriciliği Diğer Eğitim Teknikleriyle Birleştirme
13- Eğitim İçeriğinin Analizi - Bilgi analizi - Beceri analizi - Tutum analizi
14- Ölçme ve Değerlendirme
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Klinik Eğitime Yaklaşım - Amacı ve ilkeleri bilecek
2- Olumlu bir eğitim atmosferi oluşturmanın önemini bilecek
3- Görsel ve İşitsel Araçları Hazırlayabilecek
4- İnteraktif Eğitim Tekniklerini Kullanabilecek
5- Demonstrasyon yapmanın ilkelerini bilecek, Etkili ders sunumu yapabilecek
6- Yeterliliğe Dayalı Değerlendirme Araçlarının Kullanabilecek
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Hemşirelik felsefesini bilir
2- Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder
3- Hemşireliğin mesleki değerlerini içselleştirir
4- Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur
5- Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır
6- Grup içinde -lider ve/veya üye olarak- uyum içinde çalışır.
7- İş yaşamında yeni durumları çabuk öğrenir ve farklı beceriler geliştirir.
8- Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır
9- Hemşirelik alanına katkı sağlayacak araştırmalar yapar
10- Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler
11- Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder
12- Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır
13- Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir
14- Hemşirelik öğretiminde uygun öğretim ilke ve yöntemleri kullanır
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 2 24
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 2 24
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 2 2
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     54
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı - Tıp Eğitimcileri İçin Eğitim Beceri Rehberi. Hacettepe Halk Sağlığı Vakfı, Ankara, 1999. - Tıp Eğitimcileri İçin Program Geliştirme Rehberi. Hacettepe Halk Sağlığı Vakfı, Ankara, 1999. - Tıp Eğiticileri İçin Eğitim Becerileri Rehberi. Eds. Mehmet Aslan, Osman Günay, Fevziye Çetinkaya, Mümtaz Mazıcıoğlu. Erciyes Üniversitesi Tıp Fakültesi Matbaası, Yayın no: 70, Kayseri, 2002.
Yardımcı Kaynaklar - Sağlık Eğitimi ve Sağlığı Geliştirme. Şevkat Bahar Özvarış. Hacettepe Halk Sağlığı Vakfı, Yayın No. 01/18. Ankara, 2001.

Ders ile ilgili dosyalar