Giriş | English

Lisans > Spor Bilimleri Fakültesi > Antrenörlük Eğitimi > STEP/AEROBİK
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
STEP/AEROBİK Birinci düzey ATRS 012 Seçmeli 2 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ELİF YÖRÜKER
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı OKUTMAN ELİF YÖRÜKER ÇELİK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Öğrencilerin step aerobik ile ilgili temel becerileri, müzik, ısınma, soğuma egzersizlerini öğrenecek ve step-aerobik koreografisi hazırlama becerilerini kazanması amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı Müzik ile ritim uyumu ve solunum fonksiyonlarını öğretme

Dersin içeriği
1- Step aerobiğin tanımı. step aerobikte kullanılan temel hareketler hakkında bilgi edinme. aerobik adımları ve step aerobik koreografi kuralları ve önemi.
2- Step-aerobik ile ilgili temel teknikleri kurumsal ve uygulamalı olarak öğretimi. step aerobikte kondüsyonun önemi.
3- Aerobikte kullanılan müziği birimlerine ayırma ve tanımlama yapabilme. yüksek tempodaki aerobik adımlarının gösterilmesi.
4- Isınma ve soğuma egzersizleri ile ilgili temel teknikleri kurumsal ve uygulamalı olarak öğretimi
5- Isınmada kullanılan müziğin seçimi ve ısınma koreografisi hazırlayabilme. step aerobik müziğini hazırlayabilme.
6- Step aerobik müziği eşliğinde ritmik hareketler, hareket seçimi ve sunumu.
7- Nabız kontrolünün önemi ve kalp atımı almayı öğrenme. istenilen kalp atımını belirleyerek hesaplayabilme.
8- Basit step aerobik koreografisi oluşturabilme.
9- Vize sınavı
10- Kas kuvveti, esnekliği ve kardiyavasküler dayanıklılığı geliştirici çalışmalar.
11- Step aerobikte özel özel antrenman planlaması ve uygulaması
12- Çeşitli yaş gruplarına yönelik uygun uygulamaların öğretimi.
13- Aerobik adımları ve çeşitli dans adımları kullanarak koreografi hazırlama. örnek koreografi çalışması.
14- Hareket yaratımı(doğaçlama) çalışmaları.
15- Hareket yaratımı(doğaçlama) çalışmaları.
16- final sınavı
17- --
18- --
19- --
20- --

Dersin öğrenme çıktıları
1- Step aerobik müziği eşliğinde ritmik hareketlerin öğretir
2- Yüksek tempodaki aerobik adımlarını öğretir.
3- Step aerobik koreografi kurallarının öğretir
4- Step aerobikte özel antrenman planlanması ve uygulaması yapar
5- Müziklerin melodik ve ritmik yapılarını analiz eder.
6- --
7- --
8- --
9- --
10- --

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirecek temel ve güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir.
2- Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek, antrenörlükle ilgili bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme ve kullanabilme becerisine sahiptir.
3- Eğitim almış olduğu uzmanlık alanında yeterli bilgi donanımına sahiptir.
4- Antrenörlük uygulamalarını etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir.
5- Toplumsal ve bilimsel değerlere uygun hareket eder.
6- Diğer disiplinlerle işbirliği içerisinde çalışır.
7- Bilişim teknolojilerini kullanabilme becerisine sahiptir, etkin sunum yapabilen ve etkili iletişim kurabilen bireyler yetiştirir.
8- Antrenörlük alanına ilişkin araştırmalarda sorumluluk alır.
9- Antrenörlük uygulamalarında sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
10- Ulusal ve uluslararası düzeyde antrenör yetiştirir.
11- Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak doğru ve etkili kullanır, alanı ile ilgili dünyadaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 4 2 8
Ödevler 3 2 6
Sunum / Seminer hazırlama 3 2 6
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 4 2 8
Toplam iş yükü     74
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ders notları
Yardımcı Kaynaklar Kurtaral, M. (2003). Adım Adım Step. Pres Basım Yayın, İstanbul. Judi, F. (2010). Dance Units for Middle School. Human Kinetics, USA.

Ders ile ilgili dosyalar