Giriş | English

Lisans > Güzel Sanatlar Fakültesi > Resim > BİREYSEL UYGULAMA 1: İNCELEME VE YORUM
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BİREYSEL UYGULAMA 1: İNCELEME VE YORUM Birinci düzey RES207 Zorunlu 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ MUHAMMED TAŞCI
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. ÖZLEM GÖK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı ARŞ. GÖR. DİLAN AY
Dersin veriliş şekli YÜZ YÜZE
Dersin amacı BİREYSEL FARKLILIKLAR BAĞLAMINDA ÖĞRENCİ ÜRETİMLERİNE DİSİPLİNLER ARASI DANIŞMANLIK YAPMAK
Dersin tanımı BİREYSEL UYGULAMALARDA DİSİPLİNLER ARASI BAĞI OLUŞTURMAK VE GEÇİŞKENLİĞİ SAĞLAMAK BU BAĞLAMDA UYGULAMALAR YAPMAK.

Dersin içeriği
1- ÖĞRENCİLERLE TANIŞMA VE SANATSAL BAKIŞ AÇILARININI OLUŞTURMA. GÜNÜMÜMÜZ SANATDİNAMİKLERİ VE BEKLENTİLERİ HAKKINDA BİLGİLENDİRME
2- ATÖLYE ÇALIŞMALARI HAKKINDA DEĞERLENDİRME
3- ATÖLYE ÇALIŞMALARINI UYGULAMA OLARAK DEVAM ETTİRME. SÜREÇ DEĞERLENDİRME
4- ATÖLYE ÇALIŞMALARI ÜZERİNDEN YORUMLAMA VE SÜREÇ DEĞERLENDİRME.
5- ATÖLYE ÇALIŞMALARI ÜZERİNDEN YORUMLAMA VE SÜREÇ DEĞERLENDİRME.
6- ATÖLYE ÇALIŞMALARI ÜZERİNDEN YORUMLAMA VE SÜREÇ DEĞERLENDİRME. BİREYSEL DANIŞMANLIK
7- ATÖLYE ÇALIŞMALARI ÜZERİNDEN YORUMLAMA VE SÜREÇ DEĞERLENDİRME. BİREYSEL DANIŞMANLIK
8- Ara sınav
9- RESİMDE MEKAN İLİŞKİSİNİN OLASILIKLARI RESİMSEL İFADESİ SÜREÇ DEGERLENDİRME
10- RESİMDE MEKAN İLİŞKİSİNİN OLASILIKLARI RESİMSEL İFADESİ SÜREÇ DEGERLENDİRME
11- RESİMDE RENK UYGULAMALARI SÜREÇ DEĞERLENDİRME
12- RESİMDE KOMPOZİSYON UYGULAMALARI SÜREÇ DEGERLENDİRME
13- RESİMDE KOMPOZİSYON, RENK. FİGÜR, MEKAN İLİŞKİSİ VE DOKU UYGULAMALARI. SÜREÇ DEGERLENDİRME
14- RESİM SANATINDA KOLAJ ASAMBLAJ VE RENK UYGULAMALARI. SÜREÇ DEGERLENDİRME
15- Final
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Renk kuramları hakkında bilgi edinme, ifade edebilme ve pratiklerinde kunnabailme
2- Kişisel renk paleti hazırlayabilme ve pratiklerinde kullanabilme
3- Renk sistemlerini sanatsal uygulamalarda kullanabilme
4- Alanda araştırma yapabilme ve sunabilme
5- Bşreysel ve grup içinde çalışabilme
6- Proje hazırlayabilme ve sunabilme
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Özgün düşünme: Verilen bir ödev veya kendi projesi için bireysel veya takım çalışmasında kullanılmak üzere özgün düşünceler geliştirebilme, kavram, teklif, çözüm ve kanıt üretebilme,
2- Yeni fikir üretme: İnceleme, araştırma, görselleştirme ve hayal etme süreçlerinde ıraksak ve yakınsak düşünme yeterliliği gösterebilme, orijinal ve yeni bakış açısı sunan fikir üretebilme,
3- Etkinlik yönetme: Bir etkinliğin başlangıcından sonucuna kadarki süreçlerini; amaca uygun malzeme, yöntem, teknik ve ortamı seçebilme, düzenleme ve yönetme becerilerini gösterebilme
4- Taslama, tasarı, tasarıma ulaşma: Fikir üretiminden sonuç üretimine işe kadar, çalışmanın tüm süreçlerini yönetebilme ve hedeflenen sonuca ulaşabilme,
5- Üretme motivasyonu kazanma: Girişimci ve üretken davranış biçimi kazanarak, çalışma tempo ve disiplini içinde üretkenlik gösterebilme,
6- Kendini Yönetme: Bağımsız düşünme, hedef oluşturma, üretim ve çalışma süreçlerini yöneterek, zamanında iş teslim edebilme disiplini geliştirebilme
7- Alan yazını takip etme: Alanın dil ve terminolojisine hakim olma; kendini geliştirmek ve güncel sanata hakim olabilmek için alan yazını takip edebilme,
8- Etik değerlere uyma: Eğitim sürecinde, sanatsal etkinliklerde ve gerçekleştirdiği sanat pratiklerinde, alan etiğine ve alan disiplinine sahip olabilme
9- Paydaşlarla iletişim kurma: Dış paydaşlarla iletişim etkinliklerine dahil olabilme, dış ve iç paydaşlarla ilişkiler, sanat tüketicisi, sanat piyasası, iş partnerleri ile takım çalışmaları gerçekleştirebilme,
10- Çağdaş teknolojileri kullanma: Farklı ve çağdaş teknolojileri etkili şekilde kullanabilme, bu teknolojilerin kullanıldığı çalışmalara dahil olabilme,
11- Disiplinler arası çalışmalar yapma: Güncel sanat pratiklerinde disiplinler arası çalışmalarda yer alabilme, disiplinler arası yaklaşım ve yöntemleri kullanabilme,
12- Eleştirel yaklaşım: Eleştirel düşünme becerilerini kullanarak yeni bilgileri, farklı uygulamaları kavrama ve analiz edebilme; alan araştırmalarını değerlendirebilme, özgün eleştiri geliştirebilme,
13- Grup çalışması yapma: Alan dahilinde ziyaretler, sanat etkinlikleri gibi faaliyetlerde grup çalışması içinde görev alabilme, işbirliği yapabilme, iletişim kurabilme
14- İfade: Fikir ve üretimlerini görsel, yazılı, sözlü, ifade edebilme, geri dönütleri kullanarak fikrini ya da üretimini geliştirebilme,
15- Çalışma disiplini ve gelişme azmi: Alanda disiplinli çalışmaya ve kendini geliştirmeye istekli ve açık olabilme. Kendine hedefler belirleme, hedefleri doğrultusunda çalışma azmi gösterebilme; alanda gelişimine katkı sağlayacak süreçlere dahil olma ve bunların sürekliliğini sağlayabilme,
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 10 7 70
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 1 1 1
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 1 1
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 1 1
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 1 1
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 1 1 1
Toplam iş yükü     77
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 0 0
Ödev 4 10
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Edith Anderson FEISNER, Colour,2001,Laurence King Publishing
Yardımcı Kaynaklar Simon Jennings, Artist's Colour Manual, 2003, HarperCollins Publishers

Ders ile ilgili dosyalar