Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ MUHAMMED TAŞCI
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. ÖZLEM GÖK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
ARŞ. GÖR. DİLAN AY
|
Dersin veriliş şekli
|
YÜZ YÜZE
|
Dersin amacı
|
BİREYSEL FARKLILIKLAR BAĞLAMINDA ÖĞRENCİ ÜRETİMLERİNE DİSİPLİNLER ARASI DANIŞMANLIK YAPMAK
|
Dersin tanımı
|
BİREYSEL UYGULAMALARDA DİSİPLİNLER ARASI BAĞI OLUŞTURMAK VE GEÇİŞKENLİĞİ SAĞLAMAK BU BAĞLAMDA UYGULAMALAR YAPMAK.
|
1- |
ÖĞRENCİLERLE TANIŞMA VE SANATSAL BAKIŞ AÇILARININI OLUŞTURMA. GÜNÜMÜMÜZ SANATDİNAMİKLERİ VE BEKLENTİLERİ HAKKINDA BİLGİLENDİRME
|
2- |
ATÖLYE ÇALIŞMALARI HAKKINDA DEĞERLENDİRME
|
3- |
ATÖLYE ÇALIŞMALARINI UYGULAMA OLARAK DEVAM ETTİRME. SÜREÇ DEĞERLENDİRME
|
4- |
ATÖLYE ÇALIŞMALARI ÜZERİNDEN YORUMLAMA VE SÜREÇ DEĞERLENDİRME.
|
5- |
ATÖLYE ÇALIŞMALARI ÜZERİNDEN YORUMLAMA VE SÜREÇ DEĞERLENDİRME.
|
6- |
ATÖLYE ÇALIŞMALARI ÜZERİNDEN YORUMLAMA VE SÜREÇ DEĞERLENDİRME. BİREYSEL DANIŞMANLIK
|
7- |
ATÖLYE ÇALIŞMALARI ÜZERİNDEN YORUMLAMA VE SÜREÇ DEĞERLENDİRME. BİREYSEL DANIŞMANLIK
|
8- |
Ara sınav
|
9- |
RESİMDE MEKAN İLİŞKİSİNİN OLASILIKLARI RESİMSEL İFADESİ SÜREÇ DEGERLENDİRME
|
10- |
RESİMDE MEKAN İLİŞKİSİNİN OLASILIKLARI RESİMSEL İFADESİ SÜREÇ DEGERLENDİRME
|
11- |
RESİMDE RENK UYGULAMALARI SÜREÇ DEĞERLENDİRME
|
12- |
RESİMDE KOMPOZİSYON UYGULAMALARI SÜREÇ DEGERLENDİRME
|
13- |
RESİMDE KOMPOZİSYON, RENK. FİGÜR, MEKAN İLİŞKİSİ VE DOKU UYGULAMALARI. SÜREÇ DEGERLENDİRME
|
14- |
RESİM SANATINDA KOLAJ ASAMBLAJ VE RENK UYGULAMALARI. SÜREÇ DEGERLENDİRME
|
15- |
Final
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Renk kuramları hakkında bilgi edinme, ifade edebilme ve pratiklerinde kunnabailme
|
2- |
Kişisel renk paleti hazırlayabilme ve pratiklerinde kullanabilme
|
3- |
Renk sistemlerini sanatsal uygulamalarda kullanabilme
|
4- |
Alanda araştırma yapabilme ve sunabilme
|
5- |
Bşreysel ve grup içinde çalışabilme
|
6- |
Proje hazırlayabilme ve sunabilme
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Lisans yeterliklerine ek olarak, diş (periodontal) ve diş benzeri (implant çevresi) yapıların çevre dokularının moleküler düzeydeki kompozisyonları, hastalık etyolojisi, tedavi yöntemleri ve hastalığın yaygınlık ve korunma yöntemleri ile ilgili bilgilerini güncel ve ileri düzeyde değerlendirilebilir ve alanlar arasında ilişki kurabilir.
|
|
2- |
Lisans düzeyinden farklı olarak özgün ve spesifik konular hakkında bilgi sahibi olur.
|
|
3- |
Diş (periodontal) ve diş benzeri (implant çevresi) yapıların çevre dokularının hastalıklarının teşhis ve tedavisi ile ilgili gerekli araç ve ekipman ile materyal bilgisine sahiptir.
|
|
4- |
Alanında bilim ve teknolojiye yenilik getirme koşuluyla araştırma yetisi kazanır
|
|
5- |
Bilim alanında yeni bir tedavi yöntemi geliştirebilir, özgün bir araştırma tasarlayıp gerçekleştirebilir.
|
|
6- |
Ulusal ve uluslar arası alanlarda, alanı ile ilgili makale yayınlayabilir.
|
|
7- |
Alanı ile ilgili özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapabilir.
|
|
8- |
Alanı ile ilgili materyal ve teknikleri kullanabilir ve proje geliştirebilir.
|
|
9- |
Ulusal, uluslar arası ve disiplinler arası çalışmalarda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurabilir. Meslek grubunu temsil edebilir.
|
|
10- |
Akademik ve profesyonel anlamda bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri hastasına aktarabilir ve hasta tedavisini en üst seviyede tamamlar.
|
|
11- |
Genel etik kurallarına uygun davranır.
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
10
|
7
|
70
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
1
|
1
|
1
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
1
|
1
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
1
|
1
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
1
|
1
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
1
|
1
|
1
|
Toplam iş yükü
|
|
|
77
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
30
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
4
|
10
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Edith Anderson FEISNER, Colour,2001,Laurence King Publishing
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Simon Jennings, Artist's Colour Manual, 2003, HarperCollins Publishers
|
|