Ön koşul dersleri
|
Veteriner Fakültesi, Ziraat Fakültesi Zootekni Bölümü veya Fen Edebiyat Fakültesi Biyoloji ve Kimya Bölümü Mezunu Olmak
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. BERRİN KOCAOĞLU GÜÇLÜ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr. Erol BAYTOK
Prof. Dr. Berrin Kocaoğlu GÜÇLÜ
Prof. Dr. Osman KÜÇÜK
Yrd. Doç. Dr. Kanber KARA
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Araş.Gör. Eray AKTUĞ
|
Dersin veriliş şekli
|
yüz yüze
|
Dersin amacı
|
vitamin ve minerallar ile hayvan beslemedeki önemlerinin anlatılması
|
Dersin tanımı
|
vitamin ve minerallar ile hayvan beslemedeki önemlerinin anlatılması
|
1- |
Yağda eriyen vitaminler
|
2- |
Yağda eriyen vitaminler
|
3- |
Yağda eriyen vitaminler
|
4- |
Suda eriyen vitaminler
|
5- |
Suda eriyen vitaminler
|
6- |
Suda eriyen vitaminler
|
7- |
Vitamin benzeri maddeler
|
8- |
Makro mineraller
|
9- |
Makro mineraller
|
10- |
Mikro mineraller
|
11- |
Mikro mineraller
|
12- |
Mikro mineraller
|
13- |
Vitamin ve minerallerin hayvan yemlerine ilave düzeyleri, toksik sınırları ve önemi
|
14- |
Vitamin ve minerallerin hayvan yemlerine ilave düzeyleri, toksik sınırları ve önemi
|
15- |
Vitamin ve minerallerin hayvan yemlerine ilave düzeyleri, toksik sınırları ve önemi
|
16- |
Vitamin ve minerallerin hayvan yemlerine ilave düzeyleri, toksik sınırları ve önemi
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Yağda eriyen vitaminler ve Suda eriyen vitaminler hakkında bilgi sahibi olması
|
2- |
Makro mineraller hakkında bilgi sahibi olması
|
3- |
Mikro mineraller hakkında bilgi sahibi olması
|
4- |
HAYVANLARIN MİNERAL İHTİYACI DÜZEYLERİ HAKKINDA BİLGİ SAHİBİ OLMASI
|
5- |
YEM KARMASINDA VE RASYONDAKİ MİNİMUM VE MAKSİMUM MİNERAL DÜZEYLERİ HAKKINDA BİLGİ SAHİBİ OLMASI
|
6- |
MİNERAL TOKSİKASYONU HAKKINDA BİLGİ SAHİBİ OLMASI
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Besin Hijyeni ve Teknolojisi alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir
|
|
2- |
Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir
|
|
3- |
Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle karşılaştığı problemler ile ilgili çözüm üretebilir ve uygulayabilir
|
|
4- |
Birey ve halk sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir
|
|
5- |
Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır
|
|
6- |
Besin Hijyeni ve Teknolojisi ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir
|
|
7- |
Meslektaşları, diğer meslek mensupları ve gıda endüstris çalışanları ile iyi iletişim kurabilir
|
|
8- |
Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır
|
|
9- |
Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir
|
|
10- |
Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
5
|
2
|
10
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
14
|
2
|
28
|
Toplam iş yükü
|
|
|
104
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Ergün A, Tuncer ŞD, Çolpan İ, Yalçın S, Yıldız G, Küçükersan MK, Küçükersan S, Şehu A, 2007. Yemler Yem Hijyeni ve Teknolojisi. Pozitif Matbaa, 3. Baskı, Ankara
Ergün A, Tuncer ŞD, Çolpan İ, Yalçın S, Yıldız G, Küçükersan MK, Küçükersan S, Şehu A, 2006. Hayvan Besleme ve Beslenme Hastalıkları. Pozitif Matbaa, 3. Baskı, Ankara
Çalışkaner Ş ve Demir E, 2002. Hayvan Besleme Fizyolojisi ve Metabolizması. Gaziosmanpaşa Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları No:20. II. Baskı, Tokat
Aksoy A, Macit M, Karaoğlu M, 2000. Hayvan Besleme. Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları-Ders Notu Yayın No:220, Erzurum.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Ergün A, Tuncer ŞD, Çolpan İ, Yalçın S, Yıldız G, Küçükersan MK, Küçükersan S, Şehu A, 2007. Yemler Yem Hijyeni ve Teknolojisi. Pozitif Matbaa, 3. Baskı, Ankara
Ergün A, Tuncer ŞD, Çolpan İ, Yalçın S, Yıldız G, Küçükersan MK, Küçükersan S, Şehu A, 2006. Hayvan Besleme ve Beslenme Hastalıkları. Pozitif Matbaa, 3. Baskı, Ankara
Çalışkaner Ş ve Demir E, 2002. Hayvan Besleme Fizyolojisi ve Metabolizması. Gaziosmanpaşa Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları No:20. II. Baskı, Tokat
Aksoy A, Macit M, Karaoğlu M, 2000. Hayvan Besleme. Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları-Ders Notu Yayın No:220, Erzurum.
|
|