Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Tibbi Genetik (yüksek Lisans) > İMMÜNOGENETİK
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İMMÜNOGENETİK İkinci düzey GEN 512 Seçmeli 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yalnızca Yüksek Lisans ve doktora öğrencileri bu kursa kabul edilecektir.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ NURİYE GÖKÇE
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç.Dr. Aslıhan Kiraz
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Arş.Gör.
Dersin veriliş şekli Teorik
Dersin amacı Bağışıklık sistemiyle genetik arasındaki ilişki ve neden olduğu hastalıklar ve hastalık mekanizmaları hakkında bilgi vermek.
Dersin tanımı Bağışıklık sistemiyle genetik arasındaki ilişkiyi açıklamayı hedefleyen bilim dalı.

Dersin içeriği
1- Doğuştan ve sonradan kazanılmış olan bağışıklığın temel elemanları Hücre iletişimlerinde immünogenetiğin rolü.
2- doku gelişim ve farklılaşmasında immünogenetik, Alloantijen filogeni ve immün cevap
3- İmmün cevap ve hastalığa olan duyarlılığın genetik kontrolü
4- İmmünojenler ve antijenler
5- Antikorların yapı ve fonksiyonları
6- Antijen-antikor etkileşimi
7- Vize
8- Antikor yapısının genetik temeli
9- Alloantijenlerin genetik ve biyokimyası
10- MHC moleküllerinin yapısı, ekspresyonları, MHC fonksiyonlarının genetik organizasyonu
11- T ve B hücrelerinin aktivasyonu ve fonksiyonu
12- İmmünodefektif anomaliler
13- İmmün hastalıkların moleküler genetiği
14- Final
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Hücre iletişimlerinde immünogenetiğin rolünün öğrenilmesi.
2- Doku gelişim ve farklılaşmasında immünogenetik rolünün öğrenilmesi.
3- Alloantijen filogeni ve immün cevap
4- İmmün cevap ve hastalığa olan duyarlılığın genetik kontrolünün öğrenilmesi
5- Alloantijenlerin genetik ve biyokimyasının öğrenilmesi.
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
2- Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 20 3 60
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 10 2 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     148
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1-N. Başaran,Tıbbi Genetik Ders Kitabı,1999 2-Connor,J.M,Ferguson-Smith,M.A.:Essential Medical Genetics.Blackwell Scientific Publications,Third Ed.,1991
Yardımcı Kaynaklar 3-Emery,A.E.H.,(Ed),Rimoin,D.L.:Principles and Practice of Medical Genetics.Third edition,Volume 1,Churchill Livingsto,London, 4-Thompson&Thompson,Genetics in Medicine,6.th edition,2001

Ders ile ilgili dosyalar