Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Hemşirelik (yüksek Lisans) > CERRAHİ HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ UYGULAMASI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
CERRAHİ HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ UYGULAMASI İkinci düzey HEM564 Seçmeli 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ YELİZ SÜRME
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ.DR. YELİZ SÜRME
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Bu ders cerrahi kliniklerde uygulama şeklinde yürütülmektedir. Dersi alan öğrenci staja çıktığı her klinik için bir rapor hazırlamaktadır.
Dersin amacı Klinik stajda hasta sağlığın korunması, geliştirilmesi ve sürdürülmesine yönelik uygulama becerileri geliştirmesini ve klinik eğitici öğretimini sağlamak
Dersin tanımı Bu derste öğrencilerin cerrahi hastalıkları I ve II''''de kazandıkları bilgileri uygulamada kullanmaları istenecektir.

Dersin içeriği
1- Cerrahi kliniklerde yatan hastaların ameliyat öncesi bakımını yapmak
2- Cerrahi kliniklerde yatan hastaların ameliyat sonrası bakımını yapmak
3- Cerrahi kliniklerde yatan hastalara uygun hemşirelik bakım planı geliştirmek
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Hastalıkların fizyopatolojisini bilerek hasta bakımını yürütür.
2- Cerrahi hastalıkları hemşireliği alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlar, değişik araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez eder.
3- Hemşireliğin temel kavramlarının farkında olarak hasta bakımını yürütür.
4- Hastanın cerrahi girişim öncesi/sırası/sonrası dönemindeki gereksinimlerini saptar, analiz ve sentez eder, eleştirel bakış açısıyla kanıt temelli bakımı yönetir.
5- Cerrahi hastalıkları hemşireliği dersinde aldığı teorik bilgiyi uygulamaya aktarır
6- Ekibin diğer üyeleriyle birlikte hasta bakımını yürütür.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Hemşirelik felsefesini bilir
2- Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder
3- Hemşireliğin mesleki değerlerini içselleştirir
4- Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur
5- Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır
6- Grup içinde -lider ve/veya üye olarak- uyum içinde çalışır.
7- İş yaşamında yeni durumları çabuk öğrenir ve farklı beceriler geliştirir.
8- Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır
9- Hemşirelik alanına katkı sağlayacak araştırmalar yapar
10- Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler
11- Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder
12- Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır
13- Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir
14- Hemşirelik öğretiminde uygun öğretim ilke ve yöntemleri kullanır
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 8 96
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 8 1 8
Ödevler 1 1 1
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     105
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı ---
Yardımcı Kaynaklar ---

Ders ile ilgili dosyalar