Giriş | English

Doktora > Eğitim Bilimleri Enstitüsü > Fen Bilgisi Eğitimi (doktora) > İNSAN İLİŞKİLERİ VE İLETİŞİM
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İNSAN İLİŞKİLERİ VE İLETİŞİM Üçüncü düzey GK 008 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ NAİME ELCAN KAYNAK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ FERİDE ACAR
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Bu ders ile öğrencilerin kişilerarası ilişkilerde etkili olan bireye, çevreye ve topluma ait özellikleri ve kişilerarası ilişkilerde önemli olan sözel ve sözel olmayan unsurları bilmeleri ve bunlara ilişkin farkındalık geliştirmeleri amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı • İnsanlar arası ilişkilerin tanımı ve sınıflandırılması; • İnsanlar arası ilişkilerle ilgili kuramsal yaklaşımlar (psikanalitik, bağlanma, çağdaş teoriler); • Kişilerarası ilişkilerle ilgili kuramsal yaklaşımlar (sosyal, psikolojik, bilişsel kuramlar); • Gelişimsel süreç olarak kişilerarası ilişkiler (bebeklik ve çocukluk dönemleri, ergenlik ve yetişkinlik dönemleri); • İnsanlar arası ilişkilerde etkili olan faktörler; cinsiyet, cinsiyet rolleri ve kişilerarası ilişkiler; • Kişilerarası ilişkilerde kendini uyarlama ve kendini açma; • İletişim ve iletişim hataları; • Etkili iletişim becerileri; • Kişilerarası problemler, çatışma ve çatışma çözüm yaklaşımları; • Kültürler arası farklılaşma yönünden insan ilişkileri.

Dersin içeriği
1- Dersin tanıtımı, hedef, içerik, süreç, değerlendirme yöntemleri ve kaynaklar hakkında bilgilendirme
2- İletişim Nedir? İnsanlarda İletişim: İnsan
3- İletişim Elemanları
4- Bir İletişim Süreci Olarak Öğretme-Öğrenme: sınıfta Öğretmenin amacı/ Sınıfta demokratik Ortam/ sınıfta katılım/ sınıfta otorite ve çatışma/ Empati kurma/ öğretmene öneriler/ öğrenci sorumluluğu
5- Şiddetsiz İletişim
6- Şiddetsiz İletişim
7- Ara sınav
8- Metinler Üzerinden İnsan kavramını tartışmak: EMİL ZOLA: Hayvanlaşan İnsan/ TOLSTOY: İnsan Ne İle Yaşar/ MARK TWAİN: İnsan Nedir?
9- Öğrenci Çalışmaları
10- Öğrenci Çalışmaları
11- Öğrenci Çalışmaları
12- Öğrenci Çalışmaları
13- Öğrenci Çalışmaları
14- Öğrenci Çalışmaları
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- İnsan ilişkileri ve iletişime ilişkin kuramsal açıklamaları bilir
2- İnsan ilişkileri ve iletişime ilişkin kavram ve süreçleri bireysel-gelişimsel yaşam özelikleri üzerinden değerlendirir.
3- Farklı gelişimsel süreçler ve sosyal roller kapsamında iletişim süreçlerini değerlendirir.
4- Kişilerarası ilişki süreçlerinde kendini fark etmeye ve geliştirmeye isteklidir
5- Kişilerarası ilişki becerileri ile yardım becerileri arasındaki ilişkiyi açıklar
6- Mesleki ve kişisel eylem alanlarında etkili iletişim becerilerini kullanır
7- Kişilerarası ilişkilerde bireysel farklılıklara saygı duyar.
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilir.
2- Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilir, özgün çalışmalarla bilime katkıda bulunabilir.
3- Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilir ve alanıyla ilgili ileri düzeyde araştırma yapma becerisine sahip olur.
4- Çeşitli disiplinler, eğitim alanı ve alt alanları arasında ilişkiler kurar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
5- Özgün bir araştırmayı, tasarlayabilir ve gerçekleştirebilir.
6- Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir.
7- Ulusal ve/veya uluslararası dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilir.
8- Özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapabilir.
9- Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilir
10- Öğretim sürecini etkileşimli ve etik zeminde sürdürebilir.
11- Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri öğrencilerine kazandırmak için etkili eğitim stratejileri geliştirebilir ve uygulayabilir.
12- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilir
13- Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunma yetkinliğini sergiler.
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 5 25
Ödevler 1 8 8
Sunum / Seminer hazırlama 1 5 5
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     71
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı •ERGİN A. (2014), Eğitimde Etkili İletişim, Ank: Anı Yayıncılık •ZILLIOĞLU, M.(1993), İletişim Nedir?, İst: Cem Yayınevi. •USLUATA, A. (1991), İletişim, İst: İletişim Yayınları •EVLİYAOĞLU, G.(1987), İletişim psikolojisi, Psikolojik İletişim, Ank: Gazeteciler Cemiyeti Yayınları DÖKMEN, Ü.(1994), Sanatta ve Günlük yaşamda İletişim çatışmaları ve Empati, İst: Sistem Yayıncılık
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar