Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ADLİ TIP |
Üçüncü düzey |
Y516 ÖKD |
|
10 |
1.00 |
1.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. EMİN MURAT CANGER
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. ÇAĞLAR ÖZDEMİR
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Sınıfta ders verme
|
Dersin amacı
|
5. sınıf öğrencilerinin adli tıp ve adli diş hekimliğinin neler olduğunu, diş hekimi olarak bu alanlardaki hukuki ve mesleki sorumluluklarının neler olduğunu öğrenmelerini sağlamak. Ayrıca bir diş hekimi olarak da hukuki sorumluluklarının neler olduğunu öğrenmelerini sağlamak da amaçlanmaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Teorik ders
|
1- |
Adli bilimlere giriş
|
2- |
Hukuki sorumluluklar
|
3- |
Tıbbi girişimler
|
4- |
Rapor ve tıbbi raporlar
|
5- |
Ölüm ve ölüm sonrası bulgular
|
6- |
Genel otopsi
|
7- |
Yaralar
|
8- |
Adli diş hekimliğine giriş ve tarihçesi
|
9- |
Adli diş hekimliğinde kimlik belirlenmesi ve felaket kurbanlarında kimlik belirlenmesi
|
10- |
Dişlerle kimlik belirlenmesi
|
11- |
DNA analiziyle, kan incelemesiyle, kemik ve kılların incelenmesiyle kimlik belirlenmesi
|
12- |
Bertillon sistemiyle kimlik belirleme ve cinsiyet belirleme
|
13- |
Adli diş hekimliğinde yaş belirlenmesine giriş ve dişlerle yaş belirlenmesi
|
14- |
Kemikler ve diğre yöntemlerle yaş belirlenmesi
|
15- |
Adli diş hekimliğinde yaralara giriş ve yaraların sınıflandırılması
|
16- |
Diş ve çene travmaları
|
17- |
Çocuk istismarı
|
18- |
Adli diş hekimliğine radyoloji
|
19- |
Adli toksikoloji
|
20- |
Diş hekimliği uygulamalarında kusur
|
1- |
Adli bilimlerin neler olduğunu ve hekimlerin hukuki sorumluluklarını sayar.
|
2- |
Tıbbi girişimlerin neler olduğunu, nasıl yapıldıklarını açıklar.
|
3- |
Raporun ve tıbbi raporun ne olduğunu anlatır, rapor yazılması sırasında nelere dikkat edilmesi gerektiğini, raporun kapsamını ve nasıl yazılacağını sayar.
|
4- |
Ölümün nasıl oluştuğunu, ölümden sonra insan vücudunda neler olduğunu ve bunların bulgularını anlatır.
|
5- |
Vücuttaki yaraların nasıl oluştuğunu, belirtilerini anlatır,sınıflandırmasını yapar. Otopsinin ne olduğunu, nasıl uygulandığını anlatır.
|
6- |
Adli diş hekimliğinde imlik belirlenmesinin nasıl yapıldığını, büyük felaketlerde kimliklendirmenin nasıl yapıldığını anlatır.
|
7- |
Adli diş hekimliğinde yaş belirlenmesinin ne olduğunu, dişlerle, kemikler ve diğer yapılarla yaş belirlenmesinin nasıl yapıldığını anlatır.
|
8- |
DNA ve kan analiziyle yaş belirlenmesinin nasıl yapıldığını anlatır, Bertillon sistemiyle yaş belirlenmesini ve cinsiyet belirlenmesini açıklar.
|
9- |
Diş ve çenelerdeki travmaların neler olduğunu, nasıl oluştuklarını ve bulgularını anlatır. Adli diş hekimliğinde radyolojinin önemini, nasıl uygulandığını açıklar.
|
10- |
Çocuk istismarının ne olduğunu, türlerini ve istismar karşısında diş hekimi yaklaşımını anlatır. Diş hekimliği uygulamalarında kusurun ne olduğu ve kusur karşısında hekim sorumluluklarını açıklar.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
1
|
14
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
4
|
1
|
4
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
1
|
1
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
2
|
2
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
23
|
AKTS
|
|
|
1.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
60
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
60
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Harorlı A. Adli Diş Hekimliği. Atatürk Üniversitesi Yayınları.1. Baskı;Erzurum:2006.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Ders notları
|
|