Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. FATİH HANCI
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. Fatih HANCI
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Doktor Öğr. Üyesi Akife Dalda Şekerci
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz Yüze
|
Dersin amacı
|
Beslenmeye bağlı olarak bir bitkinin üst ve alt aksamlarında ve bitkinin en küçük yapı taşı olan hücrede meydana gelen metabolik, fizyolojik tüm reaksiyonların nasıl gerçekleştiğini ögrenmek.
|
Dersin tanımı
|
Bitkinin toprak ve havadan inorganik besin maddelerini hangi yollarla nasıl aldığını, her bir besin elementinin kendine özgü bitkideki fonksiyonunu ve beslenmeye bağlı bitkide meydana gelen tüm fizyolojik reaksiyonları ve parametreleri inceler.
|
1- |
Bitki Besleme’nin Tarihsel Gelişimi, Teoriler ve Kanunlar
|
2- |
Bitki Beslemenin Bitki Fizyolojisi ile Olan İlişkisi ve Ortak Çalışma Alanı
|
3- |
Hücrenin Yapısı, Fonksiyonel ve Kalıtsal Özellikleri
|
4- |
Bitki Gelişmesi İçin Mutlak Gerekli Temel, Makro ve Mikro Besin Elementleri
|
5- |
Besin Elementlerinin Toprakta Bulunuş Şekilleri
|
6- |
Toprağın Besin Elementlerince Yoksullaşma Nedenleri ve Gerçekleşen Prosesler
|
7- |
Vize
|
8- |
Bitki Kökleri ve Kök Sistemleri
|
9- |
Bitki Köklerinin Büyümesine ve Gelişmesine Etki Eden Faktörler
|
10- |
Bitki Kök Bölgesi Rizosfer, Rizosferde Besin Elementi Alımı, Rizosfer Salgı Maddeleri
|
11- |
Bitkilerde Su ve Besin Elementi Alımı ve Taşınması, Bitki-Su İlişkilerinde Temel İlkeler
|
12- |
Bitkilerde Fotosentezin Tanımı, Önemi ve Reaksiyonları
|
13- |
Beslenemeye Bağlı Fotosentezi Etkileyen Fizyolojik Etmenler
|
14- |
Final
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Bitki Besleme Teorilerini ve Kanunlarını Bilir.
|
2- |
Bitki Besleme ile Bitki Fizyolojisinin Ortak Çalışma alanlarını Bilir
|
3- |
Hücrenin Yapısını, Fonksiyonel ve Kalıtsal Özelliklerini Bilir.
|
4- |
Canlılardaki Mutlak Gerekli Temel, Makro ve Mikro Besin Elementlerini Bilir.
|
5- |
Toprağın Özelliklerini ve Besin Elementlerinin Bulunma Şekillerini Bilir.
|
6- |
Bitki Kökleri ve Kök Sistemleri
|
7- |
Köklerinin Büyümesini Etkileyen Faktörleri Bilir.
|
8- |
Rizosfer ve Özelliklerini Bilir.
|
9- |
Bitkilerde Su ve Besin Elementi Alımı ve Taşınmasını Bilir.
|
10- |
Bitkilerde Fotosentezi Bilir.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilir.
|
|
2- |
Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilir, özgün çalışmalarla bilime katkıda bulunabilir.
|
|
3- |
Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilir ve alanıyla ilgili ileri düzeyde araştırma yapma becerisine sahip olur.
|
|
4- |
Çeşitli disiplinler, eğitim alanı ve alt alanları arasında ilişkiler kurar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
|
|
5- |
Özgün bir araştırmayı, tasarlayabilir ve gerçekleştirebilir.
|
|
6- |
Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir.
|
|
7- |
Ulusal ve/veya uluslararası dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilir.
|
|
8- |
Özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapabilir.
|
|
9- |
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilir
|
|
10- |
Öğretim sürecini etkileşimli ve etik zeminde sürdürebilir.
|
|
11- |
Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri öğrencilerine kazandırmak için etkili eğitim stratejileri geliştirebilir ve uygulayabilir.
|
|
12- |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilir
|
|
13- |
Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunma yetkinliğini sergiler.
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
10
|
2
|
20
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
10
|
1
|
10
|
Ödevler
|
5
|
5
|
25
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
4
|
1
|
4
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
5
|
5
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
83
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
60
|
Kısa sınav
|
6
|
20
|
Ödev
|
2
|
20
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Farklı Kaynaklardan Derlenerek Hazırlanmış Ders Notu ve Elektronik PPT Sunusu
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Marschner, H., 2002. Mineral Nutrition of Higher Plants, Academic Press, London. Mengel.K ,E A. Kirkby,H. Kosegarten and T. Appel. 2001.Principles of plant nutrition.Cluwer Academic Publishers. Printed in the Netherlands
|
|