Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Periodontoloji (doktora) > SANAT VE KÜLTÜR 2: RÖNESANS'TAN MODERNİZME
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SANAT VE KÜLTÜR 2: RÖNESANS'TAN MODERNİZME Üçüncü düzey RES106 2 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ EDA KARAKUŞ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. EDA KARAKUŞ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Dersler görsel materyale dayalı olarak yapılmaktadır. Öğrencilere verilen bilgilerin görsel, işitsel, anlatım, soru-cevap ve beyin fırtınası gibi öğelerle desteklenmesi amaçlanmaktadır. Öğrencilere dönem boyunca konularla ilgili çeşitli makaleler ve kitaplar okutulacak, aynı zamanda kendilerine verilen ve hazırlanmaları istenen ödevler de sınavlarda aldıkları puanları etkileyecektir. Ders, slayt destekli olarak işleneceğinden slayt makinası ve konularla ilgili slaytlar temin edilmiş durumdadır. Aynı zamanda konulara göre bilgisayar teknolojisinden, Powerpoint sunular ve öğrencilere vcd formatlı filmler izletilmek maksadıyla yararlanılmaktadır. Bu aktiviteler için gerekli bilgisayar, barkovizyon, slayt ve film sunuların kaliteli olarak izlenebilmesi için gereken teknolojik donanım ve perdelerle karartılmış sınıflar fakültemizde mevcuttur
Dersin amacı Sanat, sanatçı ve estetik kavramlarının ne olduğu ve sanatın gerekliliğini kavrayabilme Sanatın başlangıcından itibaren geçirdiği evreleri, çeşitli medeniyetlerdeki sanatsal hareketleri ve değişimleri, örnekler ve nedenleri ile öğrencilere görsel malzeme destekli anlama Sanat Tarihi eğitiminde çağdaş öğretim yöntemlerini kavrayabilme Sanat tarihi eğitiminde audio-visual (görülen-işitilen) kaynaklardan yararlanabilme. İmkânlar ölçüsünde, şehir içi ve şehir dışı gezilerle öğrencilerin bazı tarihi eserleri görmelerini Sağlayarak, Sanat Tarihi’ne ilgilerinin artması.
Dersin tanımı Sanat tarihine giriş dersinin devamı niteliğindeki bu ders,içerik olarak batı sanatı tarihi sürecini takip etmektedir. Özellikle çağlar içinde değişen felsefi görüşler, hayatı yönlendiren sosyal olaylar, bilimsel gelişmeler ve bunların sanat dünyası üzerindeki etkileri dersin içeriğini oluşturmaktadır. Dünyadaki gelişmeler odağında genel sanat bilgisinin yanı sıra spesifik olarak da akım ve sanatçılar ile eserleri dersin özünü oluşturmaktadır.

Dersin içeriği
1- Dersin tanımı, içeriği, kaynakça hakkında açıklamalar..Bu derste başarılı olamak için çalışma sisteminin anlatımı. Sanat Tarihi defteri tutma... Sanat tarihine giriş dersinin genel tekrarı...
2- Genel özellikleriyle Rönesans ve sanatçıları. Maniyerist dönem. Tintoretto, Parmagiannino, El Greco...
3- Barok uslupun açıklanması.Barok dönem Avrupası. Mimarideki yansımaları ve heykel. Bernini...
4- Caravaggio ve diğer Barok sanatçılar, eserleri ve sanatçı kişilikleri
5- Hollanda''''''''da Barok; Bosch, Durer, Brugel...
6- Rokoko, Neoclasizm David, Ingres,
7- Vize Sınavı
8- Romantizm, Friedrich, Turner, Delacroix, Goya
9- Realizmi hazırlayan olay ve nedenler,Realizm.
10- Düşünce sistematiği bakımından Realizm ve Courbet.
11- Modernizm öncesine bakış, Modernizm öncesi süreçte teknikler ve uygulamalar. Modernizmin temel dinamikleri ve başkalaşım süreci. Önemli olaylar ve sergiler. Manet.
12- Monet, Renoir. Neo Empresyonizm, Seurat, Signac
13- Post Empresyonizm. Sanatçıları sanat görüşleri ve eserleri...
14- Final Sınavı
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Sanat, sanatçı ve estetik kavramlarının ne olduğu ve sanatın gerekliliğini kavrayabilme.
2- Sanatın başlangıcından itibaren geçirdiği evreleri, çeşitli medeniyetlerdeki sanatsal hareketleri ve değişimleri, örnekler ve nedenleri ile öğrencilere görsel malzeme destekli aktarma.
3- Sanat Tarihi eğitiminde çağdaş öğretim yöntemlerini kavrayabilme.
4- Sanat tarihi eğitiminde audio-visual (görülen-işitilen) kaynaklardan yararlanabilme.
5- İmkânlar ölçüsünde, şehir içi ve şehir dışı gezilerle öğrencilerin bazı tarihi eserleri görmelerini sağlayarak, öğrencilere Sanat Tarihi’ni sevdirme.
6- -
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Lisans yeterliklerine ek olarak, diş (periodontal) ve diş benzeri (implant çevresi) yapıların çevre dokularının moleküler düzeydeki kompozisyonları, hastalık etyolojisi, tedavi yöntemleri ve hastalığın yaygınlık ve korunma yöntemleri ile ilgili bilgilerini güncel ve ileri düzeyde değerlendirilebilir ve alanlar arasında ilişki kurabilir.
2- Lisans düzeyinden farklı olarak özgün ve spesifik konular hakkında bilgi sahibi olur.
3- Diş (periodontal) ve diş benzeri (implant çevresi) yapıların çevre dokularının hastalıklarının teşhis ve tedavisi ile ilgili gerekli araç ve ekipman ile materyal bilgisine sahiptir.
4- Alanında bilim ve teknolojiye yenilik getirme koşuluyla araştırma yetisi kazanır
5- Bilim alanında yeni bir tedavi yöntemi geliştirebilir, özgün bir araştırma tasarlayıp gerçekleştirebilir.
6- Ulusal ve uluslar arası alanlarda, alanı ile ilgili makale yayınlayabilir.
7- Alanı ile ilgili özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapabilir.
8- Alanı ile ilgili materyal ve teknikleri kullanabilir ve proje geliştirebilir.
9- Ulusal, uluslar arası ve disiplinler arası çalışmalarda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurabilir. Meslek grubunu temsil edebilir.
10- Akademik ve profesyonel anlamda bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri hastasına aktarabilir ve hasta tedavisini en üst seviyede tamamlar.
11- Genel etik kurallarına uygun davranır.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 2 3 6
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 3 3
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 3 3
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     70
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı E.H. Gombrich,(1997) Sanatın Öyküsü. Remzi Kitabevi Yayınları İstanbul.
Yardımcı Kaynaklar O.Grabar, (1998) İslam Sanatının Oluşumu. Hürriyet vakfı Yayınları. İstanbul. G.Speake, (1988) Roma Dünyası. İletişim Yayınları. İstanbul. C Blunden-M.Elvin (1989) Çin. İletişim Yayınları D. Matthew (1988) Ortaçağ Avrupası. İletişim Yayınları. İstanbul. S. Tansuğ (1992) Resim Sanatının Tarihi. Remzi Kitabevi. İstanbul. S.K.Yetkin (1968) Büyük Ressamlar. Remzi Kitabevi. İstanbul. F.Conti (1982) Rönesans Sanatını Tanıyalım. İnkılap ve Aka Kitabevleri. İstanbul. N.Pevsner (1977) Avrupa Mimarlığı. Cem Yayınevi. İstanbul. R.Toman (1995) The Art Of Italian Renaıssance. Könnemann

Ders ile ilgili dosyalar