Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
GÖRSEL SANATLAR ÖĞRETİMİ |
Birinci düzey |
SÖP 406 |
Zorunlu |
8 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ FERİDE ACAR
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ FERİDE ACAR
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
katılımlı ve uygulamalı.
|
Dersin amacı
|
Sınıf öğretmeni olduklarında görsel sanatlar eğitimi dersini en doğru şekilde verebilmeleri için öğrencilerin, alanı tanımaları, hedeflerini algılamaları, önemini ve gerkliliğini kavramaları ile kendi beceri ve yeterliliklerini de bu süreçte keşfetmeleri bu dersin amacını oluşturmaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Kuramsal olarak görsel sanatlar eğitimi alanının tanıtıldığı, öğretimin gerçekleştirilebilmesi için gerekli bilgi ve beceri yapısının oluşturulduğu kuramsal-uygulamalı bir derstir.
|
1- |
Tanışma, süreç, kaynaklar ve uygulamalar hakkında açılkalamalar.
|
2- |
Görsel sanatlar eğitimi niçin ve kimler için gereklidir? Mini uygulama...
|
3- |
GÖrsel sanatlar öğretimi hangi kuşullara ihtiyaç duyan bir derstir? Mini uygulama...
|
4- |
Görsel sanatlar öğretiminde, kullanılacak eğitim-öğretim yaklaşımları... sınıf yönetimi...
Mini uygulama...
|
5- |
Diğer derslerle etkileşimi açısından görsel sanatlar öğretimi...Mini uygulama...
|
6- |
Kağıt malzemesi uygulamaları...Çeşitli Uygulamalar...
|
7- |
Kağıt malzemesi uygulamaları...Çeşitli Uygulamalar...
|
8- |
Saydam ve örtücü boya teknikleri ve uygulamalar...
|
9- |
Çoklu zeka kuramı ve görsel sanatlar öğretimi...Mini uygulama...
|
10- |
Üç boyutlu uygulamalar, seramik çamuru ve teknikleri...
|
11- |
Görsel sanatlar öğretimi müfredat incelemeleri ve örnekli açaıklamalar...
|
12- |
Yetenek, yaratıcılık, meleke, öğrenci becerileri üzerine söyleşi...
|
13- |
Mini uygulama röprodüksüyon, yararları, beklentiler....
|
14- |
Görsel sanatlarda sergileme ve önemi. mini uygualama
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Sanat eğitimi ve görsel sanatlar öğretiminin amaç ve işlevlerini açıklar.
|
2- |
Görsel sanatlar öğretimin önemini kavrama ve gerekliliklerini farkına varır.
|
3- |
Görsel sanatların dilini ve temel hedeflerini kavrar.
|
4- |
Süreç ve sonuç açısından bu alanı ve değerlendirme yöntemlerini özümser.
|
5- |
Kendi deneyimlerini öğrencilerine doğru yönlendirmeler yapabilmek için kullanır.
|
6- |
Kendi deneyimlerini öğrencilerine doğru yönlendirmeler yapabilmek için kullanır.
|
7- |
Görsel sanatlar alanında değişik uygulamalar konusunda deneyim kazanır.
|
8- |
|
9- |
|
10- |
--
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili bilimsel kavramlar ve olgular bilgisine sahiptir.
|
|
2- |
İlkokul eğitiminde öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri, sınıf yönetimi ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
|
|
3- |
İlkokul öğrencileri için ders kitabı ve çocuk kitabı seçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
|
|
4- |
Bilimsel bilginin kaynağı, sınırları, kapsamı, güvenilirliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir.
|
|
5- |
İlkokul öğrencilerinin gelişim, öğrenme, öğrenme güçlükleri ve gereksinimleri bilgisine sahiptir.
|
|
6- |
İlkokul eğitiminde bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
|
|
7- |
İlkokul eğitimi ile ilgili doğru ve güvenilir bilgiye ulaşma yollarını bilir ve kullanır.
|
|
8- |
İlkokul eğitimi ile ilgili bilimsel bir problemi ele alır, inceler ve çözüm yolları üretir.
|
|
9- |
İlkokul eğitiminde geleneksel ve güncel öğrenme-öğretme yaklaşım, strateji, yöntem ve tekniklerini bilir ve uygular.
|
|
10- |
Felsefe, psikoloji, tarih, coğrafya, hukuk, antropoloji ve sosyoloji alanlarında geçen kavramları alanına uygular.
|
|
11- |
Çeşitli sosyo-kültürel çevrelerde bulunur, toplumsal sorumluluk alır, çeşitli projelere katılır ve sonuçlarını paylaşır.
|
|
12- |
Mesleki yetkinliklerini ve yeterliliklerini tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanarak zayıf yönlerini geliştirir.
|
|
13- |
Mesleki olarak kendini sürekli yeniler ve bu yönde olumlu bir tutum geliştirir.
|
|
14- |
En az bir yabancı dili kullanarak (B1 düzeyinde) alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurar.
|
|
15- |
Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili sanatsal ve kültürel etkinlikleri takip eder ve etkinliklere aktif bir şekilde katılır.
|
|
16- |
Öğretmenlik mesleği ile ilgili olarak insan haklarına, demokratik, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere ve mesleki yasa ve yönetmeliklere uygun davranır.
|
|
17- |
Türkçeyi hem yazılı hem de sözlü olarak sosyal ve akademik ortamlarda doğru ve etkili bir şekilde kullanır.
|
|
18- |
Temel matematik ve temel fen bilimleri alanlarında geçen kavramları alanına uygular.
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
6
|
2
|
12
|
Ödevler
|
1
|
2
|
2
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
4
|
8
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
6
|
6
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
1
|
1
|
1
|
Toplam iş yükü
|
|
|
82
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
30
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
10
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Yok
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Alakuş, A. O. (2009). Sanat eğitimi ve görsel sanatlar öğretimi. (Ed. A. O. Alakuş ve L. Mercin). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
Abacı, O.
Anderson, T. (2004). Why and how we make art, with implications for art education. Arts Education Policy Review, 105(5), 31-38.
Artut, K. (2004). Sanat eğitimi kuramları ve yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
|
|