Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
GÖRSEL SANATLAR ÖĞRETİMİ |
Birinci düzey |
SÖP 406 |
|
8 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ FERİDE ACAR
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ FERİDE ACAR
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
katılımlı ve uygulamalı.
|
Dersin amacı
|
Sınıf öğretmeni olduklarında görsel sanatlar eğitimi dersini en doğru şekilde verebilmeleri için öğrencilerin, alanı tanımaları, hedeflerini algılamaları, önemini ve gerkliliğini kavramaları ile kendi beceri ve yeterliliklerini de bu süreçte keşfetmeleri bu dersin amacını oluşturmaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Kuramsal olarak görsel sanatlar eğitimi alanının tanıtıldığı, öğretimin gerçekleştirilebilmesi için gerekli bilgi ve beceri yapısının oluşturulduğu kuramsal-uygulamalı bir derstir.
|
1- |
Tanışma, süreç, kaynaklar ve uygulamalar hakkında açılkalamalar.
|
2- |
Görsel sanatlar eğitimi niçin ve kimler için gereklidir? Mini uygulama...
|
3- |
GÖrsel sanatlar öğretimi hangi kuşullara ihtiyaç duyan bir derstir? Mini uygulama...
|
4- |
Görsel sanatlar öğretiminde, kullanılacak eğitim-öğretim yaklaşımları... sınıf yönetimi...
Mini uygulama...
|
5- |
Diğer derslerle etkileşimi açısından görsel sanatlar öğretimi...Mini uygulama...
|
6- |
Kağıt malzemesi uygulamaları...Çeşitli Uygulamalar...
|
7- |
Kağıt malzemesi uygulamaları...Çeşitli Uygulamalar...
|
8- |
Saydam ve örtücü boya teknikleri ve uygulamalar...
|
9- |
Çoklu zeka kuramı ve görsel sanatlar öğretimi...Mini uygulama...
|
10- |
Üç boyutlu uygulamalar, seramik çamuru ve teknikleri...
|
11- |
Görsel sanatlar öğretimi müfredat incelemeleri ve örnekli açaıklamalar...
|
12- |
Yetenek, yaratıcılık, meleke, öğrenci becerileri üzerine söyleşi...
|
13- |
Mini uygulama röprodüksüyon, yararları, beklentiler....
|
14- |
Görsel sanatlarda sergileme ve önemi. mini uygualama
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Sanat eğitimi ve görsel sanatlar öğretiminin amaç ve işlevlerini açıklayabilir.
|
2- |
Görsel sanatlar öğretimin önemini kavrama ve gerekliliklerini farkına varır.
|
3- |
Görsel sanatların dilini ve temel hedeflerini kavrar.
|
4- |
Süreç ve sonuç açısından bu alanı ve değerlendirme yöntemlerini özümser
|
5- |
Kendi deneyimlerini öğrencilerine doğru yönlendirmeler yapabilmek için kullanabilir.
|
6- |
Kendi deneyimlerini öğrencilerine doğru yönlendirmeler yapabilmek için kullanabilir
|
7- |
Görsel sanatlar alanında değişik uygulamalar konusunda deneyim kazanır..
|
8- |
|
9- |
|
10- |
--
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Özgün düşünme: Verilen bir ödev veya kendi projesi için bireysel veya takım çalışmasında kullanılmak üzere özgün düşünceler geliştirebilme, kavram, teklif, çözüm ve kanıt üretebilme,
|
|
2- |
Yeni fikir üretme: İnceleme, araştırma, görselleştirme ve hayal etme süreçlerinde ıraksak ve yakınsak düşünme yeterliliği gösterebilme, orijinal ve yeni bakış açısı sunan fikir üretebilme,
|
|
3- |
Etkinlik yönetme: Bir etkinliğin başlangıcından sonucuna kadarki süreçlerini; amaca uygun malzeme, yöntem, teknik ve ortamı seçebilme, düzenleme ve yönetme becerilerini gösterebilme
|
|
4- |
Taslama, tasarı, tasarıma ulaşma: Fikir üretiminden sonuç üretimine işe kadar, çalışmanın tüm süreçlerini yönetebilme ve hedeflenen sonuca ulaşabilme,
|
|
5- |
Üretme motivasyonu kazanma: Girişimci ve üretken davranış biçimi kazanarak, çalışma tempo ve disiplini içinde üretkenlik gösterebilme,
|
|
6- |
Kendini Yönetme: Bağımsız düşünme, hedef oluşturma, üretim ve çalışma süreçlerini yöneterek, zamanında iş teslim edebilme disiplini geliştirebilme
|
|
7- |
Alan yazını takip etme: Alanın dil ve terminolojisine hakim olma; kendini geliştirmek ve güncel sanata hakim olabilmek için alan yazını takip edebilme,
|
|
8- |
Etik değerlere uyma: Eğitim sürecinde, sanatsal etkinliklerde ve gerçekleştirdiği sanat pratiklerinde, alan etiğine ve alan disiplinine sahip olabilme
|
|
9- |
Paydaşlarla iletişim kurma: Dış paydaşlarla iletişim etkinliklerine dahil olabilme, dış ve iç paydaşlarla ilişkiler, sanat tüketicisi, sanat piyasası, iş partnerleri ile takım çalışmaları gerçekleştirebilme,
|
|
10- |
Çağdaş teknolojileri kullanma: Farklı ve çağdaş teknolojileri etkili şekilde kullanabilme, bu teknolojilerin kullanıldığı çalışmalara dahil olabilme,
|
|
11- |
Disiplinler arası çalışmalar yapma: Güncel sanat pratiklerinde disiplinler arası çalışmalarda yer alabilme, disiplinler arası yaklaşım ve yöntemleri kullanabilme,
|
|
12- |
Eleştirel yaklaşım: Eleştirel düşünme becerilerini kullanarak yeni bilgileri, farklı uygulamaları kavrama ve analiz edebilme; alan araştırmalarını değerlendirebilme, özgün eleştiri geliştirebilme,
|
|
13- |
Grup çalışması yapma: Alan dahilinde ziyaretler, sanat etkinlikleri gibi faaliyetlerde grup çalışması içinde görev alabilme, işbirliği yapabilme, iletişim kurabilme
|
|
14- |
İfade: Fikir ve üretimlerini görsel, yazılı, sözlü, ifade edebilme, geri dönütleri kullanarak fikrini ya da üretimini geliştirebilme,
|
|
15- |
Çalışma disiplini ve gelişme azmi: Alanda disiplinli çalışmaya ve kendini geliştirmeye istekli ve açık olabilme. Kendine hedefler belirleme, hedefleri doğrultusunda çalışma azmi gösterebilme; alanda gelişimine katkı sağlayacak süreçlere dahil olma ve bunların sürekliliğini sağlayabilme,
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
6
|
2
|
12
|
Ödevler
|
1
|
2
|
2
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
4
|
8
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
6
|
6
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
1
|
1
|
1
|
Toplam iş yükü
|
|
|
82
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
30
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
10
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Yok
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Alakuş, A. O. (2009). Sanat eğitimi ve görsel sanatlar öğretimi. (Ed. A. O. Alakuş ve L. Mercin). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
Abacı, O.
Anderson, T. (2004). Why and how we make art, with implications for art education. Arts Education Policy Review, 105(5), 31-38.
Artut, K. (2004). Sanat eğitimi kuramları ve yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
|
|