Ön koşul dersleri
|
Lisans düzeyinde genel hayvan besleme ve yemler bilgisi derslerini almış olmaları gerekmekte veya dersin hocası ile görüşmesi gerekir.
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. SELMA BÜYÜKKILIÇ BEYZİ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. SELMA BÜYÜKKILIÇ BEYZİ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
YÜZYÜZE
|
Dersin amacı
|
Çiftlik hayvanlarından elde edilen ürünler ve insan sağlığı arasındaki ilişkiler, tüketici tercihleri, besleme faktörlerinin bu ürünlerin miktar ve kalitesi üzerine etkileri, kalitenin maniplasyonu imkanları.
|
Dersin tanımı
|
İnsan sağlığı hayvansal ürünler ilişkisi kırmızı et kalitesi ve kaliteyi etkileyen besleme ile ilgili faktörler tavuk eti kalitesi ve kaliteyi etkileyen besleme ile ilgili faktörler yumurta kalitesi ve kaliteyi etkieleyen besleme ile ilgili faktörler Süt kalitesi ve kaliteyi etkileyen faktörler yapağı kalitesi ve kaliteyi etkieleyen besleme ile ilgili faktörler Besleme ile elde edielecek hayavansal ürünlerde fonksiyonelliğin artırılması Gübre kalitesi ve çevreye etkinin azaltılması
|
1- |
İnsan sağlığı hayvansal ürünler ilişkisi
|
2- |
Et kalitesi nedir
|
3- |
Et kalitesini etkileyen besleme ile ilgili faktörler
|
4- |
Karkas kalitesi ve besleme ilişkili makale değerlendirme ve tartışma
|
5- |
Yumurta kalitesi ve kaliteyi etkileyen besleme ile ilgili faktörler
|
6- |
Yumurta kalitesini etkileyen faktörlerle ilgili makaleler üzerinde tartışma ve değerlendirme
|
7- |
Süt kalitesi ve etkileyen faktörler yapağı kalitesi ve kaliteyi etkileyen besleme ile ilgili faktörler
|
8- |
Ara Sınav
|
9- |
Süt komponentlerini etkileyen besleme faktörleriyle ilgili makalaler üzerinde tartışma
|
10- |
Yapağı ve gübre kalitesi ve kaliteyi etkileyen besleme ile ilgili faktörler
|
11- |
Hayvansal ürünlerde fonksiyonelliğin artırılması çevreye duyarlı hayvan besleme uygulaması
|
12- |
Fonksiyon hayvansal ürünler ile ilgili makalelerin değerlendirilmesi ve tartışılması
|
13- |
Ödev sunumu ve tartışmaya giriş
|
14- |
Ödev sunumu, tartışma geliştirme ve sonuç
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Besleme ve süt kalitesi arasındaki ilişkiyi öğrenir
|
2- |
Besleme ve kırmızı et kalitesi arasındaki ilişkiyi öğrenir
|
3- |
Besleme ve yumurta kalitesi arasındaki ilişkiyi öğrenir
|
4- |
Besleme ve beyaz et kalitesi arasındaki ilişkiyi öğrenir
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Elektrik-elektronik mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisine sahip olur.
|
|
2- |
Sınırlı verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle aynı veya farklı disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisine sahip olur.
|
|
3- |
Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisine sahip olur.
|
|
4- |
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı süreçleri tasarlama ve uygulama becerisi kazanır ve bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olur.
|
|
5- |
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur ve gerektiğinde bunları kullanma becerisi kazanır.
|
|
6- |
Verilerin toplanması ve yorumlanması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
|
|
7- |
Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisine sahip olur.
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
2
|
3
|
6
|
Ödevler
|
3
|
3
|
9
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
2
|
4
|
Kısa sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
3
|
3
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
5
|
5
|
Laboratuvar
|
5
|
2
|
10
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
3
|
3
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
5
|
10
|
50
|
Toplam iş yükü
|
|
|
135
|
AKTS
|
|
|
5.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
60
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Genel hayvan besleme, hayvansal ürünler
|
Yardımcı Kaynaklar
|
hayvan besleme ve hayvansal ürünlerle ilgili tüm kaynaklar
|
|