Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
NEFESLİ ÇALGILAR III |
İkinci düzey |
MÜZ401.5 |
|
7 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
yok
|
Eğitimin dili
|
türkçe
|
Koordinatör
|
ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ DR. ÜMRAN EZGİ GÜLEKEN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
EĞİTİM GÖREVLİSİ CANER BULŞU ve Arş.Gör. Ümran Ezgi Güleken
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
yok
|
Dersin veriliş şekli
|
teorik
|
Dersin amacı
|
Ders, toplu çalma teknikleri ile alıştırmaları, değişik dönem ve üsluplarda Türk ve Dünya müziği örneklerini seslendirme, orkestra literatürü ile birlikte müzik yapma yöntem ve tekniklerini kapsar. Genelde nefesli enstrumanlardan oluşan bu toplulukta Türk ve Dünya bestecilerinin eserleri, parça, piyes ve diğer biçimli müzik seslendirilmektedir.
|
Dersin tanımı
|
Öğrenci Orkestrası ders içeriği öğrencilerin birlikte müzik yapma ve diğer müzik topluluklarında ortak çalışma becerisini kazandırmaktır.
|
1- |
Türk ve dünya literatüründen uygun düet, trio; quartet v.b. eserleri çalışarak birlikte ve uyum içerisinde müzik yapmak
|
2- |
Entonasyonu doğru kullanmak ve korunmasını sağlama çalışmaları yapmak
|
3- |
Tek başına ve grup içinde sorumluluk alma, disiplinli çalışma alışkanlığı kazanmak
|
4- |
Müzik yoluyla anlama, anlatma, dinleme, yaratma gücünü geliştirmek
|
5- |
Grup çalışmaları
|
6- |
Eserin nüanslarla uygulanarak çalınması
|
7- |
Eserin hız terimleri uygulanarak çalınması
|
8- |
Vize Sınavı Haftası
|
9- |
Vize Sınavı Haftası
|
10- |
Çeşitli dönemlerden seçilmiş eserlerin deşifresi
|
11- |
Grup Çalışmaları
|
12- |
Eserin nüans ve hız terimleri uygulanarak çalınması
|
13- |
Grup çalışmaları
|
14- |
Final Sınavı
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Müzik yoluyla öğrencilerin müzik zevkini, anlama dinleme ve yaratma gücünü geliştirme
|
2- |
Ulusal ve evrensel müziği tanıma. Orkestrayla müziksel duyarlığı, düşünmeyi ve yorumlamayı geliştirme
|
3- |
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
|
|
2- |
Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
12
|
2
|
24
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
4
|
12
|
48
|
Ödevler
|
12
|
2
|
24
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
100
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
60
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
40
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
türk ve dünya eserlerinin orkestra düzenlemeleri
|
Yardımcı Kaynaklar
|
türk ve dünya eserlerinin orkestra düzenlemeleri
|
|