Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Kimya (y.l.) > GIDA PATOJENLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
GIDA PATOJENLERİ İkinci düzey BİY 597 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. SEVİL ALBAYRAK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Sevil ALBAYRAK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Öğrencilerin bakterilerin yapıları, sınıflandırma kriterleri, onların biyoteknolojide kullanılması ve onların kontrolu hakkında bilgi edinmelerini sağlamak.
Dersin tanımı Bakterilerin yapısı ve şekilleri; sınıflandırmaları, Bakteri genetiği, bakterilerin büyüme ve kontrolü, bakteriyel biyoteknoloji, immünoloji Mikroorganizmalar ve gıda - Gıdalarda patojen ve indikatör mikroorganizmalar - Gıda kaynaklı mikrobiyal hastalıklar - Gıda muhafaza ilkeleri - Gıdalarda mikrobiyolojik bozulmalar - Fermente gıdalar - Gıda güvenliği ve mikrobiyolojik kriterler

Dersin içeriği
1- Mikroorganizma gıda ilişkileri
2- Gıda mikrobiyolojisinde gelişmeler
3- Gıdalarda mikrobiyal aktivite, mikrobiyolojik bozulma
4- Gıdalarda önemli mikroorganizmalar
5- Gıdalarda önemli mikroorganizmalar
6- Mikrobiyolojik bulaşma kaynakları
7- Gıdalarda indikatör mikroorganizmalar
8- ARA SINAV
9- Gıdalarda bulunan patojen mikroorganizmalar
10- Gıda kaynaklı mikrobiyal hastalıklar
11- Gıda muhafaza ilkeleri
12- Gıdalarda mikrobiyolojik bozulmalar
13- Fermente gıdalar
14- Gıda güvenliği
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Gıdalardaki mikroorganizmaları tanımak
2- Gıdalarda indikatör mikroorganizmaları tanımak
3- Gıda kaynaklı hastalıkları öğrenme
4- Gıda muhafaza ilkelerini tanımlamak
5- Gıda güvenliğini öğrenmek
6- Fermente gıdaları öğrenmek
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Kimyasal problemlere temel kimya bilgi ve becerilerini kullanarak tek başına çözümler üretebilme yeteneği
2- İleri araştırmalarda bilgi ve beceri düzeyi planlama ve yürütebilme yeteneği
3- Ulusal ve uluslararası düzeyde kimya ile ilgili konuları izleyebilir, değerlendirip ve yorumlayabilme yeteneği
4- Alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirerek bilgi toplumu oluşum sürecine katkı yapabilme yeteneği
5- Kimya alanında lisans düzeyinde kazanılan bilgileri genişletmek ve geliştirebilme yeteneği
6- Bilimsel ve analitik düşünme ve sentez yapabilme formasyonu kazandırmak
7- Kimya alanında çeşitli cihazları kullanır ve sonuçlarını yorumlayabilme
8- Uzmanlık alanı ile ilgili deneyleri tasarlar ve uygulayabilme yeteneği
9- Deneysel verilerin değerlendirilmesinde çeşitli istatistik metotları ve paket programları kullanabilme yeteneği
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 1 10 10
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 30 30
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 40 40
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     182
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 90
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 10
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Prof. Dr. Adnan Ünlütürk, Prof. Dr. Fulya Turantaş, 2003, Gıda Mikrobiyolojisi, Meta Basım Yayıncılık, İZMİR
Yardımcı Kaynaklar Ders notları

Ders ile ilgili dosyalar