Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
PROTOKOL BİLGİSİ |
Birinci düzey |
SEC236 |
Seçmeli |
3 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ AYŞEGÜL AYDIN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Öğr. Gör. Ayşegül AYDIN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Bu derste öğrencilere, sosyal hayatta ve iş ortamında protokolün yeri ve önemini kavratmak; iş dünyasında ve sosyal hayatlarında kullanacakları protokol bilgilerini kazandırmak; bu bilgileri uygun yer ve zamanda iletişim içinde bulunduğu kişi ve kurumlarla çalışırken davranış olarak sergileme ve uygulama becerisini geliştirmek; bu kuralları uygulayan bir sağlık personeline çalıştığı kurumu temsil etme ve diğer çalışanlara örnek olma konusunda yetenek kazandırmak amaçlanmaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Sosyal hayatta ve iş dünyasında uygulayan toplumsal davranış ve protokol kuralları.
|
1- |
Protokol Kavramının Tanımı, anlamı, tarihçesi, protokol mevzuatı
|
2- |
Toplumsal Yaşamı Düzenleyen Kurallar. Terbiye, nezaket, görgü ve zerafet kuralları
|
3- |
Sosyal Merasim ve Kutlamalar
|
4- |
Kurum ve Kuruluşlarda Uygulanan Protokol Kuralları Hitaplar, tanışma ve tanıştırmalar, selamlaşma, tokalaşma vb.
|
5- |
İş yaşamında örgüt hiyerarşi ve protokol kuralları,
|
6- |
Telefonda protokol kuralları
|
7- |
Yazılı ve sözlü iletişimde protokol: Kartvizit protokolu, mektuplarda hitap şekilleri, imza, konuşma ve dinleme protokolu
|
8- |
Kamusal ve Kurumsal Yaşamda Protokol, Protokol türleri, Protokol listeleri.
|
9- |
Araçlarda protokol, dış görünüm protokolü, göreve başlama ve ayrılma protokolu
|
10- |
Açılış, törenler ve konuşmalarda protokol kuralları, bayrak protokolu
|
11- |
Toplantı protokolü
|
12- |
Davet ve ziyaret protokolu: Yemeklerde, hediyeleşmede, çiçek göndermede vb.
|
13- |
Davet ve ziyaret protokolu: Yemeklerde, hediyeleşmede, çiçek göndermede vb.
|
14- |
Yönetici-sekreter ilişkisinde protokol
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Protokolün anlam ve önemini açıklayabilir.
|
2- |
İş yaşamında örgütsel hiyerarşi ve protokol kurallarını tanımlayabilir.
|
3- |
İş yaşamını düzenleyen kuralların iş verimliliğine ve çalışma başarısına etkisini açıklayabilir.
|
4- |
Kurum ve kuruluşlarda uygulanan protokol kurallarını tanımlayabilir ve uygulayabilir.
|
5- |
Yazılı ve sözlü iletişimde uygulanan protokol kurallarını tanımlayabilir ve uygulayabilir.
|
6- |
Protokol türleri, öncelik ve öndelik sıralamalarını açıklayabilir ve uygulayabilir.
|
7- |
Toplantı ve resmi tören protokolünü uygulayabilir.
|
8- |
Örgütlerde ast-üst ilişkileri arasındaki farkları ve uygulanması gereken kuralları bilir ve uygulayabilir.
|
9- |
Kişiler arası iletişimde saygı ve nezaket kurallarını bilir ve uygulayabilir.
|
10- |
Randevu, ziyaret ve konuk protokolünde uygulanacak ilkeleri tanımlayabilir ve uygulayabilir.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
İnsan vücudunun temel yapısı, organ ve sistemlerine ait tanım ve terimleri, yerleşimleri, komşulukları ve işleyişleri bilir.
|
|
2- |
Sağlığın korunması, sistemlere ait hastalıklar ve ilk yardım bilgisine sahiptir.
|
|
3- |
Radyasyon güvenliğini ve radyasyondan korunmayı bilir, koruyucu önlemlerle kendisini, hastaları ve toplumu radyasyondan korur.
|
|
4- |
Kullandığı cihazların yapısını ve ne şartlarda kullanması gerektiği konuları hakkında bilgi sahibidir. Radyolojik görüntülerin oluşturulması sürecindeki fizyolojik, fiziksel ve kimyasal etkileşimleri ve mekanizmaları bilerek hareket eder.
|
|
5- |
Tıbbi görüntüleme cihazını ve ortamı radyoaktif incelemeye hazır hale getirir. Cihazların kalibrasyonunu kontrol eder, bakım ve tamirinin zamanında yapılmasını sağlar.
|
|
6- |
Radyoaktif inceleme öncesi hastayı hazırlar ve bilgi verir.
|
|
7- |
Görüntülerin elektronik kayıt işlemlerini yapar.
|
|
8- |
Görüntüleme cihazlarının parametrelerini hastaya uygun olarak hekim kontrolünde ayarlar.
|
|
9- |
Tıbbi görüntüleme yöntemleri ve fizik prensipleri ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak sağlık kurumları bünyesindeki radyoloji ünitelerinde ilgili araç, cihaz ve teknikleri kullanarak hekimin gerekli gördüğü tanı ve tedavi süreçlerini bağımsız veya gerektiğinde hekim eşliğinde yapar.
|
|
10- |
Tıbbi Görüntüleme Teknikleri alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
|
|
11- |
Meslektaşları, hasta ve hasta yakınları, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile etkin bir iletişim kurar
|
|
12- |
Tıbbi görüntüleme alanında yapacağı radyolojik tetkikler ile ilgili olarak radyolojik anatomi bilgisine sahiptir
|
|
13- |
Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve mesleki bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır.
|
|
14- |
Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurar ve mesleki uygulamalarda kullanır.
|
|
15- |
Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirir.
|
|
16- |
Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuatı anlar. Sosyal, kültürel ve hukuksal hak ve sorumluluklara uygun hareket eder.
|
|
17- |
Kalite yönetimi ve süreçlerine katılır.
|
|
18- |
Diğer sağlık disiplinleri ile çalışır.
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
8
|
2
|
16
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
66
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
-
|
Yardımcı Kaynaklar
|
PROTOKOL BİLGİSİ Nihat Aytürk Nobel Yayın Dağıtım 2008 SOSYAL DAVRANIŞ VE PROTOKOL Anadolu Üniversitesi yayınları
|
|