Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
TÜKETİCİ DAVRANIŞI |
İkinci düzey |
İŞL 537 |
|
1 |
7.00 |
7.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. YUNUS DURSUN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. YUNUS DURSUN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Haftalık ders planında belirtilen konular, projeksiyonda hazırlanan ders sunumları yoluyla anlatılacaktır. Ayrıca,öğrencilerin derse katılımını sağlamak için sınıf içi tartışmalar, yapılacaktır
|
Dersin amacı
|
Bu ders öğrencilerin tüketiciler hakkında daha derinlemesine bir görüş sahibi olmalarını hedefler. Tüketimin psikolojik, sosyolojik ve kültürel boyutlarına ağırlık vererek, öğrencilerin tüketicilerin iç dünyalarına bakmayı öğrenmelerini sağlar.
|
Dersin tanımı
|
Bu ders, tüketici davranışı ile ilgili temel nitelikteki teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri öğrenciye sunmaktadır. Derste,ailelerin yanı sıra, bireylerin satın alma kararlarını nasıl bir süreçten geçerek aldıkları üzerinde durulacaktır. Ayrıca,firmaların tüketicilere yönelik uygulamalarına da geniş yer verilecektir.
|
1- |
I. Hafta: Tüketici Davranışına Giriş
|
2- |
II. Hafta: Tüketici Davranışı ve Pazarlama İlişkisi
|
3- |
III: Hafta:Tüketici Satın Alma Karar Süreci
|
4- |
IV. Hafta:Tüketici Satın Alma Karar Süreci
|
5- |
V. Hafta: Algılama
|
6- |
VI. Hafta: Öğrenme
|
7- |
VII. Hafta:Motivasyon
|
8- |
VIII. Hafta: Ara Sınav
|
9- |
XI. Hafta: Tutumlar
|
10- |
X. Hafta: Benlik ve Kişilik
|
11- |
XI. Hafta: Değerler, Yaşam Biçimi ve Kültür
|
12- |
XII. Hafta: Referans Grupları
|
13- |
XIII. Hafta: Aile
|
14- |
XIV. Hafta:Örnek Olay İncelemesi
|
15- |
XV. Hafta: Final Sınavları
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Tüketiciyi ve tüketici araştırmalarına ilişkin değişik bakış açılarını tanımlayabileceklerdir. (nicel/nitel).
|
2- |
Tüketici tutumlarına ilişkin faktörleri analiz edebileceklerdir.
|
3- |
Tüketimde algılama sürecini ve tüketicilerin öğrenme sürecini açıklayabileceklerdir.
|
4- |
Tüketimin kimlikle olan bağlantısını ve tüketicilerin ihtiyaçlarını, arzularını değişik motivasyon modellerini inceleyerek değerlendirebileceklerdir.
|
5- |
Reklam/promosyon gibi pazarlama araçlarını açıklayabileceklerdir.
|
6- |
Tüketicilerin karar verme süreçlerini yorumlayabileceklerdir.
|
7- |
Mağaza atmosferinin tüketiciler üzerindeki etkisini ve alışveriş sonrası tüketici davranışlarını inceleyebileceklerdir.
|
8- |
Tüketiciler üzerinde referans grupların etkisini ve sosyal sınıflandırma ve alt-kültürleri ve kültür oluşum araçlarını ve kültürün tüketiciler üzerindeki etkilerini değerlendirebileceklerdir.
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
5
|
70
|
Ödevler
|
1
|
6
|
6
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
5
|
5
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
7
|
7
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
10
|
10
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
154
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Erdoğan Koç, Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri, Genişletilmiş 5. Baskı, Seçkin yayıncılık,2013.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Yavuz Odabaşı ve Gülfidan Barış, Tüketici Davranışı, İstanbul: MediaCat, 2002.
|
|