Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
BESLENME VE SAĞLIK |
Üçüncü düzey |
GK 002 |
|
3 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. MUSTAFA HAMALOSMANOĞLU
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. MUSTAFA HAMALOSMANOĞLU
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Öğrencilerin, bundan sonraki öğretmenlik mesleğinde ve özel yaşamında ihtiyaç duyacağı beslenme, sağlık bilgisi ve İlkyardım yöntemlerinin bilgi ve becerilerinin kazandırılması.
|
Dersin tanımı
|
Genel besin ve beslenme kuralları ile sağlık bilgisi ve ilkyardım uygulamalarını öğrenir
|
1- |
Doğal ve sağlıklı beslenme, Obezite ile mücadele, gıda katkı maddeleri, sağlıklı yaşam ve egzersiz, büyüme ve gelişme
|
2- |
Sağlık bilgisi ve ilkyardımın tanımı, amacı, sağlıkla ilgili gelişmeler,Sağlıklı cinsel yaşam,bağımlılıkla mücadele,Trafik ve genel kuralları, Enfeksiyonel ve ölümcül hastalıklardan korunma,
|
3- |
Sindirim Sitemi ile ilgili hastalıklar ve yapılabilecek ilkyardım teknikleri.
|
4- |
Solunum Sitemi ile ilgili hastalıklar ve yapılabilecek ilkyardım teknikleri.
|
5- |
Dolaşım Sitemi ile ilgili hastalıklar ve yapılabilecek ilkyardım teknikleri.
|
6- |
Boşaltım Sitemi ile ilgili hastalıklar ve yapılabilecek ilkyardım teknikleri.
|
7- |
İskelet Sitemi ile ilgili hastalıklar ve yapılabilecek ilkyardım teknikleri.
|
8- |
Kas Sitemi ile ilgili hastalıklar ve yapılabilecek ilkyardım teknikleri.
|
9- |
Sinir Sitemi ile ilgili hastalıklar ve yapılabilecek ilkyardım teknikleri.
|
10- |
Endokrin Sitemi ile ilgili hastalıklar ve yapılabilecek ilkyardım teknikleri.
|
11- |
Duyu organları ile ilgili hastalıklar ve yapılabilecek ilkyardım teknikleri
|
12- |
İlkyardım, tanımı, amacı, yaralanma, donma, yanık, güneş çarpması,
|
13- |
Zehirlenme, boğulma, kırık çıkıklar, solunum ve kalp durmasında ilkyardım.
|
14- |
Hasta Hakları
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Besin ve beslenmenin ne demek olduğunu, sağlıklı beslenmenin kurallarını öğrenir. Gıda katkı maddeleri hakkında bilgi sahibi olur.
|
2- |
Sağlık tanımını öğrenir ve sağlıklı yaşam için gerekli egzersizleri öğrenir. Obezite ile mücadele hakkında bilgi sahibi olur.
|
3- |
Sağlık alanındaki yeni gelişmelerden haberdar olur.
|
4- |
Sağlıklı büyüme ve gelişme için gerekli olanları öğrenir. Sağlıklı cinsel yaşam hakkında bilgi sahibi olur.
|
5- |
Bağımlılığın ne olduğunu, çeşitlerini ve nasıl mücadele edileceğini kavrar.
|
6- |
Sık rastlanan hastalıklar hakkında bilgi sahibi olur. Bu hastalıklara karşı alınacak önlemleri öğrenir.
|
7- |
Vücudun genel bakımı ve enfeksiyonlardan korunmayı, sağlıklı yaşamın ne demek olduğunu kavrar.
|
8- |
Genel trafik kuralları ve sorumlulukları hakkında bilgi sahibi olur.
|
9- |
Afetlerin neden, sonuç ve çeşitleri hakkında bilgi sahibi olur. Temel ilkyardım bilgisine sahip olur.
|
10- |
Hasta haklarının neler olduğunu bilir.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Doğum ve Jinekoloji bilgisini üst düzeyde kullanarak Doğum ve Jinekoloji ile ilgili hipotezleri kurma, çözme ve geliştirebilme.
|
|
2- |
Doğum ve Jinekoloji alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı fizyoloji alanına uygulayabilme.
|
|
3- |
Doğum ve Jinekoloji ile ilgili özgün bir araştırma sürecini uygun teknolojileri kullanarak tasarlayabilme, uygulayabilme, sonuçlandırabilme ve yönetebilme.
|
|
4- |
Doğum ve Jinekoloji alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
|
|
5- |
Doğum ve Jinekoloji alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
|
|
6- |
Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilme.
|
|
7- |
Doğum ve Jinekoloji alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme
|
|
8- |
Kendi alanı, diğer Veteriner Hekimlik alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
|
|
9- |
Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
7
|
1
|
7
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
7
|
1
|
7
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
14
|
1
|
14
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
86
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Ders kitabı kullanılmayacaktır.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Çakır, M.,"Sağlık ve Trafik eğitimi", Nobel Yayınları, 2004, Ankara.
|
|