Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > Felsefe > SOSYOLOJİYE GİRİŞ 2
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SOSYOLOJİYE GİRİŞ 2 Birinci düzey SOS 102 Zorunlu 2 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ MELEK AKGÜN ÖZBEY
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. OLTAN EVCİMEN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı Öğrencileri temel sosyolojik kavramlar ve konularla tanıştırmak
Dersin tanımı Sosyolojiye Giriş dersi öğrencileri toplumun sosyolojik analizi ile tanıştırmak için tasarlanmıştır.

Dersin içeriği
1- Sosyal eşitsizlik ve iktidar ilişkileri
2- Politika ve iktidar ilişkileri
3- Din ve seküler toplum
4- Ekonomi ve toplum
5- Etnisite, azınlıklar ve toplum
6- Etnisite, azınlıklar ve toplum
7- Ara Sınav + Çevre, nüfus ve ekonomi
8- Sosyal hareketler ve kolektif davranış
9- Globalleşme ve kültür
10- Sanal toplum ve dijital kültür
11- Sosyolojide ana akımlar
12- Yorum, dil ve toplum
13- Sosyolojide yöntemler ve yaklaşımlar
14- Sosyolojide yöntemler ve yaklaşımlar
15- -
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- Sosyolojinin belli başlı kavramlarını öğrenir.
2- Sosyolojinin Türkiye’deki uygulamaları ve örnekleri hakkında bilgi sahibi olur.
3- Sosyolojinin diğer dalları arasındaki ilişkiyi ve toplumsal süreçlerle ilgisini kavrar.
4- Yaşanan toplumsal süreçleri analiz edebilme yeteneği edinir.
5- -
6- -
7- -
8- -
9- -
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Felsefe Bölümü mezunları felsefe tarihi ve disiplinleri ile ilgili yeterli bilgiye sahiptirler.
2- Felsefe eğitiminin evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri konusunda farkındalığa sahiptir.
3- Çağdaş felsefe konuları ve çağın kültürel sorunları hakkında bilgi sahibidir.
4- Felsefedeki problemleri saptama, tanımlama ve tartışma becerisine sahiptir.
5- Literatür tarama, metin okuma, yazma ve yorumlama becerisine sahiptir.
6- Disiplinlerarası okuma ve bu okuduklarını çözümleme becerisine sahiptir
7- Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar.
8- Eleştirel düşünme ve sorgulama becerisine sahiptir.
9- Felsefe alanında edindiği bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır.
10- Felsefe alanında edindiği bilgi ve becerileri güncel olayları ele alırken değerlendirir.
11- Yaşam boyu öğrenme bilinciyle, felsefe, sanat, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme alışkanlığı edinir.
12- Bireysel olarak ve bir grup içerisinde etkin biçimde çalışır.
13- Kültürel, sosyal, etik, estetik ve politik problemlerin ortaya konmasına ilişkin uygun kavramlaştırma yollarını bulur.
14- Etik değerleri gözeterek sorumluluk bilinci geliştirir.
15- Felsefede araştırma yapabilmek için gerekli olan kaynakları ve modern araçları kullanır.
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     80
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Giddens, Anthony, Sosyoloji, Ayraç, 2000
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar