Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
VIBRATIONAL SPECTROSCOPY |
İkinci düzey |
CHEM-559 |
Seçmeli |
1 |
7.50 |
7.50 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Ön koşul yoktur
|
Eğitimin dili
|
English
|
Koordinatör
|
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. TALAT ÖZPOZAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. TALAT ÖZPOZAN
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze, doğrudan anlatım
|
Dersin amacı
|
Dersin amacı öğrenciye titreşim spektroskopisinin kuramsal ve pratik temellerini öğretmek, titreşim spektrumlarını aydınlatmada kullanılan yaklaşımlar moleküler titreşimler ve molekül simetrisi hakkında bilgilendirmektir.
|
Dersin tanımı
|
Ders kapsamı, Elektromanyetik dalganın yapısı ve maddeyle etkileşimi. Moleküler titreşimlerin teorisi (harmonik ve anharmonik modellerde). IR ve Raman spektroskopisinin temel ilkeleri ve birbiriyle karşılaştırılmaları. IR & Raman aktiflik, kombinasyon overton bantları, Fermi rezonansı. Molekül simetrisi, Grup teori yardımıyla simetri analizi. Titreşim frekanslarının hesabının kuramsal temelleri. Spektrumun yorumunda kullanılan yaklaşım ve yöntemler.
|
1- |
Titreşim Spektroskopisinin Temel Kavramları
|
2- |
Elektromanyetik Işıma ve maddeyle etkileşimi
|
3- |
IR ve Raman Spektroskopisin teorisi
|
4- |
IR ve Raman spektroskopilerinin karşılaştırılması uyarılma ve IR Raman aktiflik
|
5- |
Molekül Titreşimleri
|
6- |
Molekül Simetrisi
|
7- |
Nokta Grubu ve Nokta Grubu Karakter Çizelgeleri
|
8- |
ARA SINAV
|
9- |
Moleküllerin Simetri analizi
|
10- |
Moleküler titreşimlerin kuramsal analizi
|
11- |
Titreşim spektroskopisinde enstrümantal yapı ve özellikler
|
12- |
Titreşim spektroskopisinin basit yorumlama ve yapı analiz yöntemleri
|
13- |
Titreşim spektrumlarının ileri bilgi gerektiren yorumlama ve yapı analiz yöntemleri
|
14- |
Karakteristik grup frekansı sınırlamaları, polarizasyon oranı ve katı hal spektrumu
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Moleküler titreşimlerin fiziksel ve matematiksel temellini, türlerini ve simetrisini bilir
|
2- |
Elektromanyetik spektrumun IR ışınlarıyla ve Raman tekniğinde kullanılan LASER ile uyarılan molekülerin titreşim hareketlerinin etkileşimini bilir.
|
3- |
Bir molekülün geometrisini öngörüp nokta grubunu belirleyebilir ve simetri analizi yapabilir
|
4- |
Titreşim spektroskopisinin kullanım yerlerini ve amaçlarını bilir.
|
5- |
Titreşim spektroskopisi yardımıyla maddenin kimyasal bağ yapısını analiz edip yorumlayabilir.
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Kimyasal problemlere temel kimya bilgi ve becerilerini kullanarak tek başına çözümler üretebilme yeteneği
|
|
2- |
İleri araştırmalarda bilgi ve beceri düzeyi planlama ve yürütebilme yeteneği
|
|
3- |
Ulusal ve uluslararası düzeyde kimya ile ilgili konuları izleyebilir, değerlendirip ve yorumlayabilme yeteneği
|
|
4- |
Alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirerek bilgi toplumu oluşum sürecine katkı yapabilme yeteneği
|
|
5- |
Kimya alanında lisans düzeyinde kazanılan bilgileri genişletmek ve geliştirebilme yeteneği
|
|
6- |
Bilimsel ve analitik düşünme ve sentez yapabilme formasyonu kazandırmak
|
|
7- |
Kimya alanında çeşitli cihazları kullanır ve sonuçlarını yorumlayabilme
|
|
8- |
Uzmanlık alanı ile ilgili deneyleri tasarlar ve uygulayabilme yeteneği
|
|
9- |
Deneysel verilerin değerlendirilmesinde çeşitli istatistik metotları ve paket programları kullanabilme yeteneği
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
3
|
39
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
13
|
3
|
39
|
Ödevler
|
5
|
5
|
25
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
6
|
7
|
42
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
5
|
8
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
189
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1- Colthup,N.B., Daly, L.H., Wiberley, S.E., Academic Press, 2nd. Ed., New York, 1975
|
Yardımcı Kaynaklar
|
2- Guillory, W.A., Introduction to Molecular Structure & Spectroscopy, Ally & Bacon, Inc., Boston,1977 3- Cotton, F.A., Wiley Interscience, 2nd Ed., New York, 1971 4- Ozpozan, T., Titreşim Spektroskopisi, Erciyes Üniversitesi Yayınları, Y. No:25, Kayseri, 1996.
|
|