Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
MOZAİK |
İkinci düzey |
RESUS001 |
|
3 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ RAHŞAN AKARSU
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ RAHŞAN AKARSU
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Mozaik alan dersinin teknik, alet ve malzemelerinin tanıtımı, atölye çalışması yapılması, mozaik tekniği hakkında bilgi veren kitap, dergi, makale ve internet gibi v.b. kaynakların ( görsel ve teorik) incelenmesi. Teorik- Uygulamalı
|
Dersin amacı
|
Mozaik çalışma tekniğinde öğrencinin yetkin olmasını sağlamak ve yeni bir bakış açısı kazandırarak bu disiplinde kendine güvenini artırmak.
|
Dersin tanımı
|
-
|
1- |
Mozaik resmin genel tarihçesi, İstanbul'daki mozaik resim örnekleri,
Tasarım (desen ve renkli çalışması)
|
2- |
Mozaik yapım Tekniği: Anadolu'dan mozaik resim örnekleri, Anadolu dışından mozaik resim örnekleri, Mozaik desen dizaynı ve imalatı. Sanatsal tasarım ve mozaik.
Tasarım (desen ve renkli çalışması)
|
3- |
Mozaik resimlerin ikonografisi; Üslup Özellikleri: Erken, Orta ve Geç Bizans Mozaik Resimleri;
Tasarım (desen ve renkli çalışması)
|
4- |
En önemli mozaik müzeleri hakkında bilgi ve görsellerin sunumu,
Tasarım (desen ve renkli çalışması)
|
5- |
Mozaik kullanım alanlarının kritiği.
Tasarımın uygulamaya uygun şekilde kağıda aktarılması;)
|
6- |
Mozaik kullanım alanlarının kritiği.
Tasarımın uygulamaya uygun şekilde kağıda aktarılması;)
|
7- |
Vize
|
8- |
Mozaik montajı, Mozaik taşlarin yerleştirme teknikleri
|
9- |
Çizimin mozaiğin uygulanacağı plakanın üzerine aktarılması; mozaik taşlarının kesilip kırılarak hazırlanması ve plakanın üzerine yerleştirilmesi;
|
10- |
Yerleştirilmesi tamamlanan taşların plaka üzerine yapıştırlması;
|
11- |
Yerleştirilmesi tamamlanan taşların plaka üzerine yapıştırlması;
|
12- |
Yerleştirilmesi tamamlanan taşların plaka üzerine yapıştırlması;
|
13- |
Yerleştirilmesi tamamlanan taşların plaka üzerine yapıştırlması;
|
14- |
Taşların aralarının beyaz çimento ile doldurulması;
|
15- |
Final
|
16- |
Final
|
17- |
-
|
18- |
-
|
19- |
-
|
20- |
-
|
1- |
öğrencinin teorik ve pratik anlamda sanat disiplinleri içinde kendine güvenen söz sahibi,
|
2- |
entelektüel bakış açısı kazanmasını sağlaması.
|
3- |
mozaik konusunda bilgi beceri ve üretici olması gerekir.
|
4- |
-
|
5- |
-
|
6- |
-
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
veteriner fizyoloji alanındaki güncel bilgilere sahip olmak ve uzmanlık eğitimine hazır olabilmek
|
|
2- |
veteriner fizyoloji alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
|
|
3- |
Bağımsız olarak ve ayrıca çalışma ekibinin lideri ve bir üyesi olarak sorumluluk alabilmek, planlama yapabilmek, çalışabilmek, karşılaşılan sorunları çözebilmek
|
|
4- |
Yaşam boyu öğrenme ile ilişkili olarak sağlık alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek
|
|
5- |
Yabancı dili de kullanarak sağlık alanında yurt içinde ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilmek
|
|
6- |
Sağlık alanındaki verileri toplayabilmek, değerlendirebilmek ve kalite yönetimi sürecine uygun hareket edebilmek
|
|
7- |
veteriner fizyoloji alanındaki spesifik bilgilere sahip olmak
|
|
8- |
veteriner fizyoloji alanındaki deneysel uygulamaları yapabilmek
|
|
9- |
veteriner fizyoloji alanındaki edinilen bilgileri sentezleyip, yeni fikirler oluşturabilmek
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
4
|
56
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
4
|
4
|
16
|
Ödevler
|
1
|
2
|
2
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Ara sınavlar
|
1
|
4
|
4
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
4
|
4
|
Araştırma
|
1
|
4
|
4
|
Toplam iş yükü
|
|
|
90
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
-
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Dekoratif Mermer Ve Mozaik Tekniği:
http://www.maden.org.tr/resimler/ekler/900afc719d7d86b_ek.pdf(2009)
Demiriz, Y.(2002) Örgülü Bizans Döşeme Mozaiği. İstanbul.
Yentur, Y.(2004) Yaşamı Kolaylaştıran Pratik Bilgiler. İstanbul.
Kalkan, M. K.(2000) Hatay Müzesindeki Mozaik Tablolar. Kayseri.
|
|