Giriş | English

Lisans > Güzel Sanatlar Fakültesi > Resim > MOZAİK
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MOZAİK Birinci düzey RESUS001 Seçmeli 3 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ RAHŞAN AKARSU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ RAHŞAN AKARSU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Mozaik alan dersinin teknik, alet ve malzemelerinin tanıtımı, atölye çalışması yapılması, mozaik tekniği hakkında bilgi veren kitap, dergi, makale ve internet gibi v.b. kaynakların ( görsel ve teorik) incelenmesi. Teorik- Uygulamalı
Dersin amacı Mozaik çalışma tekniğinde öğrencinin yetkin olmasını sağlamak ve yeni bir bakış açısı kazandırarak bu disiplinde kendine güvenini artırmak.
Dersin tanımı -

Dersin içeriği
1- Mozaik resmin genel tarihçesi, İstanbul'daki mozaik resim örnekleri, Tasarım (desen ve renkli çalışması)
2- Mozaik yapım Tekniği: Anadolu'dan mozaik resim örnekleri, Anadolu dışından mozaik resim örnekleri, Mozaik desen dizaynı ve imalatı. Sanatsal tasarım ve mozaik. Tasarım (desen ve renkli çalışması)
3- Mozaik resimlerin ikonografisi; Üslup Özellikleri: Erken, Orta ve Geç Bizans Mozaik Resimleri; Tasarım (desen ve renkli çalışması)
4- En önemli mozaik müzeleri hakkında bilgi ve görsellerin sunumu, Tasarım (desen ve renkli çalışması)
5- Mozaik kullanım alanlarının kritiği. Tasarımın uygulamaya uygun şekilde kağıda aktarılması;)
6- Mozaik kullanım alanlarının kritiği. Tasarımın uygulamaya uygun şekilde kağıda aktarılması;)
7- Vize
8- Mozaik montajı, Mozaik taşlarin yerleştirme teknikleri
9- Çizimin mozaiğin uygulanacağı plakanın üzerine aktarılması; mozaik taşlarının kesilip kırılarak hazırlanması ve plakanın üzerine yerleştirilmesi;
10- Yerleştirilmesi tamamlanan taşların plaka üzerine yapıştırlması;
11- Yerleştirilmesi tamamlanan taşların plaka üzerine yapıştırlması;
12- Yerleştirilmesi tamamlanan taşların plaka üzerine yapıştırlması;
13- Yerleştirilmesi tamamlanan taşların plaka üzerine yapıştırlması;
14- Taşların aralarının beyaz çimento ile doldurulması;
15- Final
16- Final
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- öğrencinin teorik ve pratik anlamda sanat disiplinleri içinde kendine güvenen söz sahibi,
2- entelektüel bakış açısı kazanmasını sağlaması.
3- mozaik konusunda bilgi beceri ve üretici olması gerekir.
4- -
5- -
6- -
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Özgün düşünme: Verilen bir ödev veya kendi projesi için bireysel veya takım çalışmasında kullanılmak üzere özgün düşünceler geliştirebilme, kavram, teklif, çözüm ve kanıt üretebilme,
2- Yeni fikir üretme: İnceleme, araştırma, görselleştirme ve hayal etme süreçlerinde ıraksak ve yakınsak düşünme yeterliliği gösterebilme, orijinal ve yeni bakış açısı sunan fikir üretebilme,
3- Etkinlik yönetme: Bir etkinliğin başlangıcından sonucuna kadarki süreçlerini; amaca uygun malzeme, yöntem, teknik ve ortamı seçebilme, düzenleme ve yönetme becerilerini gösterebilme
4- Taslama, tasarı, tasarıma ulaşma: Fikir üretiminden sonuç üretimine işe kadar, çalışmanın tüm süreçlerini yönetebilme ve hedeflenen sonuca ulaşabilme,
5- Üretme motivasyonu kazanma: Girişimci ve üretken davranış biçimi kazanarak, çalışma tempo ve disiplini içinde üretkenlik gösterebilme,
6- Kendini Yönetme: Bağımsız düşünme, hedef oluşturma, üretim ve çalışma süreçlerini yöneterek, zamanında iş teslim edebilme disiplini geliştirebilme
7- Alan yazını takip etme: Alanın dil ve terminolojisine hakim olma; kendini geliştirmek ve güncel sanata hakim olabilmek için alan yazını takip edebilme,
8- Etik değerlere uyma: Eğitim sürecinde, sanatsal etkinliklerde ve gerçekleştirdiği sanat pratiklerinde, alan etiğine ve alan disiplinine sahip olabilme
9- Paydaşlarla iletişim kurma: Dış paydaşlarla iletişim etkinliklerine dahil olabilme, dış ve iç paydaşlarla ilişkiler, sanat tüketicisi, sanat piyasası, iş partnerleri ile takım çalışmaları gerçekleştirebilme,
10- Çağdaş teknolojileri kullanma: Farklı ve çağdaş teknolojileri etkili şekilde kullanabilme, bu teknolojilerin kullanıldığı çalışmalara dahil olabilme,
11- Disiplinler arası çalışmalar yapma: Güncel sanat pratiklerinde disiplinler arası çalışmalarda yer alabilme, disiplinler arası yaklaşım ve yöntemleri kullanabilme,
12- Eleştirel yaklaşım: Eleştirel düşünme becerilerini kullanarak yeni bilgileri, farklı uygulamaları kavrama ve analiz edebilme; alan araştırmalarını değerlendirebilme, özgün eleştiri geliştirebilme,
13- Grup çalışması yapma: Alan dahilinde ziyaretler, sanat etkinlikleri gibi faaliyetlerde grup çalışması içinde görev alabilme, işbirliği yapabilme, iletişim kurabilme
14- İfade: Fikir ve üretimlerini görsel, yazılı, sözlü, ifade edebilme, geri dönütleri kullanarak fikrini ya da üretimini geliştirebilme,
15- Çalışma disiplini ve gelişme azmi: Alanda disiplinli çalışmaya ve kendini geliştirmeye istekli ve açık olabilme. Kendine hedefler belirleme, hedefleri doğrultusunda çalışma azmi gösterebilme; alanda gelişimine katkı sağlayacak süreçlere dahil olma ve bunların sürekliliğini sağlayabilme,
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 4 4 16
Ödevler 1 2 2
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 4 4
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 4 4
Araştırma 1 4 4
Toplam iş yükü     90
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar Dekoratif Mermer Ve Mozaik Tekniği: http://www.maden.org.tr/resimler/ekler/900afc719d7d86b_ek.pdf(2009) Demiriz, Y.(2002) Örgülü Bizans Döşeme Mozaiği. İstanbul. Yentur, Y.(2004) Yaşamı Kolaylaştıran Pratik Bilgiler. İstanbul. Kalkan, M. K.(2000) Hatay Müzesindeki Mozaik Tablolar. Kayseri.

Ders ile ilgili dosyalar