Giriş | English

Lisans > Güzel Sanatlar Fakültesi > Grafik Tasarimi > GRAFİK TASARIMDA FOTOĞRAFÇILIK
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
GRAFİK TASARIMDA FOTOĞRAFÇILIK Birinci düzey GRF104 Zorunlu 2 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Ön koşul dersi mevcut değil
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ CİHAN AYBAY
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ CİHAN AYBAY
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Mevcut değil
Dersin veriliş şekli Slayt destekli teorik anlatım, öğrenci merkezli özerk çalışma ve atölye ortamında öğretim elemanı yönlendirmesi ile uygulamalı olarak gerçekleştirilir.
Dersin amacı Grafik tasarımda fotoğraf (Reklam fotoğrafçılığı) kavramını tanımak, iç mekanda ve yapay ışık koşullarında çeşitli nesnelerin fotoğraf çekimlerini fotoğraf stüdyosu ortamında yapabilmek ve fotoğraf stüdyo ekipmanlarını kullanabilmeyi amaçlamaktadır.
Dersin tanımı Grafik tasarımda fotoğraf ve stüdyo fotoğrafçılığı ile ilgili temel bilgi ve uygulamaların verildiği derstir.

Dersin içeriği
1- Fotoğraf ve fotoğrafla ilgili kavramlar hakkında hatırlatma ve bilgilendirmeler
2- Reklam fotoğrafının tanımı. Grafik tasarımda fotoğraf ve tarihçesi
3- İletişim kurmada reklam fotoğrafçılığının fotoğraf sanatındaki yeri ve yaklaşımlar
4- Grafik tasarımda fotoğraf ile yakalanabilen mesajlar
5- Fotoğraf stüdyosu ve ekipmanlarını tanıma
6- Fotoğraf stüdyosu ve ekipmanlarını tanıma
7- Afiş tasarımında, fotoğraf aracılığı ile mesaj yakalayabilme
8- Afiş tasarımında, fotoğraf aracılığı ile mesaj yakalayabilme
9- VİZE HAFTASI
10- VİZE HAFTASI
11- Billboard tasarımında, fotoğraf aracılığı ile mesaj yakalayabilme
12- Billboard tasarımında, fotoğraf aracılığı ile mesaj yakalayabilme
13- Katalog tasarımında, fotoğraf aracılığı ile mesaj yakalayabilme
14- Katalog tasarımında, fotoğraf aracılığı ile mesaj yakalayabilme
15- FİNAL HAFTASI
16- FİNAL HAFTASI
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Fotoğraf ve fotoğraf makineleri hakkında bilgi sahibi olacaktır.
2- Reklam fotoğrafı ve grafik tasarımda fotoğraf hakkında bilgi sahibi olacaktır.
3- Stüdyo ortamı ve ekipmanlarını tanıyacaktır.
4- Farklı yapısal özellikler taşıyan nesnelerin (cam, naylon, sıvı, gaz, sıcak, soğuk vs.) fotoğraflanması hakkında bilgi sahibi olacaktır.
5- Grafik tasarım ürünlerinde (Afiş, billboard, katalog vs.), fotoğraf aracılığı ile mesaj yakalayabilmeyi öğrenecektir.
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Sanat ve tasarım bilgilerini tanımlama, çözümleme ve grafik tasarım alanında uygulayabilme becerilerine sahip olabilmek.
2- Alanla ilgili yazılım bilgisine sahip olabilme, çağın gerektirdiği teknolojik yeniliklere ayak uydurabilmek.
3- Yaşam boyu eğitimin önemini kavrama ve gerekliliklerinin yerine getirebilme becerisine sahip olabilmek.
4- Çağın sorunlarını, toplumun değişen dinamiklerini takip edebilmek.
5- Etkili iletişim kurabilmek, ikna becerisine sahip olabilmek.
6- Fikir ve sanat eserleri hakkında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilmek.
7- Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumla becerilerine sahip olabilmek.
8- Sorun ve gereksinimleri karşılayacak, hedef kitleye ulaşabilecek tasarımlar üretebilmek.
9- Disiplinler arası ortak çalışabilmek.
10- Sanat ve tasarım problemlerinin çözümünde gerekli malzemeleri kullanabilme yetkinliğine sahip olabilmek.
11- Ekip ve bireysel olarak çalışabilmek.
12- Zamanlama, sabır, iş bilinci, uzlaşmacılık, özgüven ve düzenlilik becerilerine sahip olabilmek.
13- Tasarım problemlerini çözümlemede kullanılan malzemelerin seçiminde çevreye karşı duyarlı olabilmek.
14- Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerler karşı sorumluluk sahibi olabilmek.
15- Dilini doğru kullanmak ve tasarımlarda bu konuda sorumluluk göstermek.
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 3 10 30
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 3 2 6
Toplam iş yükü     80
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 3 60
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Metin Kasım (2005) Reklam Fotoğrafçılığı, Çizgi Kitabevi Yayınları, ISBN: 9789758867615, Konya. Osman Ürper (2012) Dijital Teknoloji Çağında Reklam Fotoğrafçılığı, Say Yayınları, ISBN: 978-975-605-02-0096-6, İstanbul.
Yardımcı Kaynaklar Öğr. Gör. Cihan Aybay - Ders Notları

Ders ile ilgili dosyalar