Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
GRAFİK TASARIMDA FOTOĞRAFÇILIK |
Birinci düzey |
GRF104 |
Zorunlu |
2 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Ön koşul dersi mevcut değil
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ CİHAN AYBAY
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ CİHAN AYBAY
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Mevcut değil
|
Dersin veriliş şekli
|
Slayt destekli teorik anlatım, öğrenci merkezli özerk çalışma ve atölye ortamında öğretim elemanı yönlendirmesi ile uygulamalı olarak gerçekleştirilir.
|
Dersin amacı
|
Grafik tasarımda fotoğraf (Reklam fotoğrafçılığı) kavramını tanımak, iç mekanda ve yapay ışık koşullarında çeşitli nesnelerin fotoğraf çekimlerini fotoğraf stüdyosu ortamında yapabilmek ve fotoğraf stüdyo ekipmanlarını kullanabilmeyi amaçlamaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Grafik tasarımda fotoğraf ve stüdyo fotoğrafçılığı ile ilgili temel bilgi ve uygulamaların verildiği derstir.
|
1- |
Fotoğraf ve fotoğrafla ilgili kavramlar hakkında hatırlatma ve bilgilendirmeler
|
2- |
Reklam fotoğrafının tanımı. Grafik tasarımda fotoğraf ve tarihçesi
|
3- |
İletişim kurmada reklam fotoğrafçılığının fotoğraf sanatındaki yeri ve yaklaşımlar
|
4- |
Grafik tasarımda fotoğraf ile yakalanabilen mesajlar
|
5- |
Fotoğraf stüdyosu ve ekipmanlarını tanıma
|
6- |
Fotoğraf stüdyosu ve ekipmanlarını tanıma
|
7- |
Afiş tasarımında, fotoğraf aracılığı ile mesaj yakalayabilme
|
8- |
Afiş tasarımında, fotoğraf aracılığı ile mesaj yakalayabilme
|
9- |
VİZE HAFTASI
|
10- |
VİZE HAFTASI
|
11- |
Billboard tasarımında, fotoğraf aracılığı ile mesaj yakalayabilme
|
12- |
Billboard tasarımında, fotoğraf aracılığı ile mesaj yakalayabilme
|
13- |
Katalog tasarımında, fotoğraf aracılığı ile mesaj yakalayabilme
|
14- |
Katalog tasarımında, fotoğraf aracılığı ile mesaj yakalayabilme
|
15- |
FİNAL HAFTASI
|
16- |
FİNAL HAFTASI
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Fotoğraf ve fotoğraf makineleri hakkında bilgi sahibi olacaktır.
|
2- |
Reklam fotoğrafı ve grafik tasarımda fotoğraf hakkında bilgi sahibi olacaktır.
|
3- |
Stüdyo ortamı ve ekipmanlarını tanıyacaktır.
|
4- |
Farklı yapısal özellikler taşıyan nesnelerin (cam, naylon, sıvı, gaz, sıcak, soğuk vs.) fotoğraflanması hakkında bilgi sahibi olacaktır.
|
5- |
Grafik tasarım ürünlerinde (Afiş, billboard, katalog vs.), fotoğraf aracılığı ile mesaj yakalayabilmeyi öğrenecektir.
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Sanat ve tasarım bilgilerini tanımlama, çözümleme ve grafik tasarım alanında uygulayabilme becerilerine sahip olabilmek.
|
|
2- |
Alanla ilgili yazılım bilgisine sahip olabilme, çağın gerektirdiği teknolojik yeniliklere ayak uydurabilmek.
|
|
3- |
Yaşam boyu eğitimin önemini kavrama ve gerekliliklerinin yerine getirebilme becerisine sahip olabilmek.
|
|
4- |
Çağın sorunlarını, toplumun değişen dinamiklerini takip edebilmek.
|
|
5- |
Etkili iletişim kurabilmek, ikna becerisine sahip olabilmek.
|
|
6- |
Fikir ve sanat eserleri hakkında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilmek.
|
|
7- |
Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumla becerilerine sahip olabilmek.
|
|
8- |
Sorun ve gereksinimleri karşılayacak, hedef kitleye ulaşabilecek tasarımlar üretebilmek.
|
|
9- |
Disiplinler arası ortak çalışabilmek.
|
|
10- |
Sanat ve tasarım problemlerinin çözümünde gerekli malzemeleri kullanabilme yetkinliğine sahip olabilmek.
|
|
11- |
Ekip ve bireysel olarak çalışabilmek.
|
|
12- |
Zamanlama, sabır, iş bilinci, uzlaşmacılık, özgüven ve düzenlilik becerilerine sahip olabilmek.
|
|
13- |
Tasarım problemlerini çözümlemede kullanılan malzemelerin seçiminde çevreye karşı duyarlı olabilmek.
|
|
14- |
Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerler karşı sorumluluk sahibi olabilmek.
|
|
15- |
Dilini doğru kullanmak ve tasarımlarda bu konuda sorumluluk göstermek.
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
3
|
10
|
30
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
3
|
2
|
6
|
Toplam iş yükü
|
|
|
80
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
3
|
60
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Metin Kasım (2005) Reklam Fotoğrafçılığı, Çizgi Kitabevi Yayınları, ISBN: 9789758867615, Konya.
Osman Ürper (2012) Dijital Teknoloji Çağında Reklam Fotoğrafçılığı, Say Yayınları, ISBN: 978-975-605-02-0096-6, İstanbul.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Öğr. Gör. Cihan Aybay - Ders Notları
|
|