Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > Japon Dili ve Edebiyati > KANA KANJİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KANA KANJİ Birinci düzey JDE213 Zorunlu 3 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri JDE113,114
Eğitimin dili Japon
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. AYHAN KUŞÇULU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ SHUICHI KUCHIKATA
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Orta seviyedeki Kanji ve sözcükleri yazma ve okuma çalışması yapabilir.
Dersin tanımı Her hafta Orta seviyedeki 20~30 kadar Kanji ve buna bağlı olarak kelimeler öğrenir.

Dersin içeriği
1- Dersin tanıtımı ve oryantasyon.
2- Orta seviyedeki kanji ve sözcükleri okumak ve yazmak için alıştırma yapılır. Kanji in context 1-4
3- Orta seviyedeki kanji ve sözcükleri okumak ve yazmak için alıştırma yapılır. Kanji in context 5-8
4- Orta seviyedeki kanji ve sözcükleri okumak ve yazmak için alıştırma yapılır. Kanji in context 9-11
5- Orta seviyedeki kanji ve sözcükleri okumak ve yazmak için alıştırma yapılır. Kanji in context 12-15
6- Orta seviyedeki kanji ve sözcükleri okumak ve yazmak için alıştırma yapılır. Kanji in context 16-18
7- Orta seviyedeki kanji ve sözcükleri okumak ve yazmak için alıştırma yapılır. Jlpt N3 Nihongo Somatome Kanji Alıştırma
8- VİZE
9- Orta seviyedeki kanji ve sözcükleri okumak ve yazmak için alıştırma yapılır. Kanji in context 19-21
10- Orta seviyedeki kanji ve sözcükleri okumak ve yazmak için alıştırma yapılır. Kanji in context 22-25
11- Orta seviyedeki kanji ve sözcükleri okumak ve yazmak için alıştırma yapılır. Kanji in context 26-28
12- Orta seviyedeki kanji ve sözcükleri okumak ve yazmak için alıştırma yapılır. Kanji in context 29-31
13- Orta seviyedeki kanji ve sözcükleri okumak ve yazmak için alıştırma yapılır. Kanji in context 32-35
14- Orta seviyedeki kanji ve sözcükleri okumak ve yazmak için alıştırma yapılır.
15- Final Jlpt N3 Nihongo Somatome Kanji Alıştırma
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Kanjiyi yakından tanıyabilir.
2- Kanji vuruşlarını daha iyi anlayabilir.
3- Japonca yeterlilik sınavı N2 ve N3 seviyelerine hazırlık için yardımcı olabilir.
4- Orta seviye Kanjileri okuyabilir.
5- Orta seviye Kanjileri yazabilir.
6- Farklı alanlarla ilgili yeni kanjileri ve sözcükleri anlayabilir.
7- Orta seviyedeki kanji ve sözcüklerle yazılmış metinleri daha iyi okuyabilir.
8- Japon dilini daha iyi anlayabilir.
9- Japonca metinlerden daha fazla bilgi edinebilir.
10- Kendisini yeni kanji ve sözcükler kullanarak daha iyi bir şekilde ifade edebilir.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Japonca dilbilgisi, Japon Kültürü, Japon Tarihi ve Japon Edebiyatı alanında bilgi sahibi olur.
2- Japonca yazama, okuma ve konuşma becerisi kazanır.
3- Alanında edindiği bilgileri; eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygular.
4- Bireysel olarak özellikle Japonca – Türkçe, Türkçe – Japonca çeviri alanında bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
5- Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar.
6- Alanındaki bilgi ve becerileri kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişimi planlar.
7- Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
8- Sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenme süreçlerini yönetir.
9- Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
10- Alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır.
11- Özellikle Japon Kültürü alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
12- Japoncayı kullanarak alanındaki bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla iletişim halinde olur.
13- Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
14- Japon Dili, Edebiyatı, Kültürü ve Tarihi ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır.
15- Japon Dili Edebiyatı ve Kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakmayı öğrenerek evrensel bilinç kazanır. Aynı zamanda her türlü kültüre saygı duyar, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
16- Japon Dili, Edebiyatı, Kültürü ve Tarihi alanında araştırma ve inceleme yapar.
17- Edebi konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir.
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 4 52
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 4 52
Ödevler 10 1 10
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 10 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 2 2
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     122
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 80
Kısa sınav 5 20
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Kanji in Context workbool vol.1 1-35. ünite
Yardımcı Kaynaklar Jlpt N3 Nihongo Somatome Kanji

Ders ile ilgili dosyalar