Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
MİMARİ MODELLEME TEKNİKLERİ |
Birinci düzey |
MİM315 |
Zorunlu |
3 |
2.00 |
2.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM ÜYESİ MURAT ÇAĞLAR BAYDOĞAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. MURAT ÇAĞLAR BAYDOĞAN
ARŞ. GÖR. DR. FAZIL AKDAĞ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik
|
Dersin amacı
|
Dersin amacı öğrencilere bilgisayar ortamında 3 Boyutlu modeller oluşturma, bu modellerden durağan ve hareketli görüntüler üretme yetisini kazandırmaktır.
|
Dersin tanımı
|
Ders kapsamında öğrencilere 3 Boyutlu modelleme prensipleri ve teknikleri tanıtılacaktır. Ders, mimari sayısal model üretimi için bilgi kazandırılacaktır. Nesne tiplerinin diğer düzenlenebilir tiplere dönüştürülmesi, temel rendering ve animasyon teknikleri genel başlıklarını içerir.
|
1- |
Giriş
Dersin Tanıtımı, Açılış, programların temel çalışma prensipleri, 3D modelin kullanım alanları
|
2- |
Sketchup programı arayüzüne ilişkin bilgi aktarımı.Bilgi ve beceri tekrarı.
|
3- |
Sketchup programına ilişkin bilgi aktarımı, uygulama.
|
4- |
Altlık dwg dosyası import, altlık üzerinden modelleme yapma tekniği, temel modelleme teknikleri.
|
5- |
Autodesk autocad programı 3d modeleme
|
6- |
Autodesk autocad programı 3d modeleme
|
7- |
Sketchup enscape eklentisi.
|
8- |
Sketchup enscape eklentisi.
|
9- |
Uygulama teslimi+ Ara sınav
|
10- |
Autodesk 3Dsmax programı.
|
11- |
Lumion programı
|
12- |
Twinmotion programı
|
13- |
Hazırlanan modelin kullanımı, export etme ve modelin render programlarında kullanımı için ayarlar.
|
14- |
Hazırlanan modelin kullanımı, export etme ve modelin render programlarında kullanımı için ayarlar.
|
15- |
Animasyon oluşturma.
|
16- |
Final teslimi için açıklama, kapanış.
|
17- |
.
|
18- |
.
|
19- |
.
|
20- |
.
|
1- |
3 Boyutlu modelleme prensipleri ve tekniklerinin kavrar.
|
2- |
Model ortamı ve nesne tiplerinin anlar.
|
3- |
Bilgisayarda 3d model üretimine ilişkin beceri kazanır.
|
4- |
Farklı modelleme programları kullanım yetisinin kazanır.
|
5- |
Mimari tasarımı destekleyen uygun program seçme becerisi kazanır.
|
6- |
Bilgisayar ortamında 3 Boyutlu modeller oluşturma, bu modellerden durağan ve hareketli görüntüler üretme yetisinin kazanır.
|
7- |
.
|
8- |
.
|
9- |
.
|
10- |
.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Temel Tasarım ve Biçimsel Kompozisyon
|
|
2- |
Tasarım Düşüncesi Becerisi
|
|
3- |
Kuramsal Bilgi Becerisi
|
|
4- |
Görsel İletişim ve Grafik Anlatım
|
|
5- |
Eleştirel Düşünme
|
|
6- |
Araştırma ve Yorumlama Becerileri
|
|
7- |
Kültürel Çeşitlilik ve Küresel Örnekler
|
|
8- |
Geniş Kapsamlı Tasarım
|
|
9- |
İletişim ve Disiplinlerarası Çalışma
|
|
10- |
Toplum ve Çevre Sorumluluğu
|
|
11- |
Yasal Sorumluluklar ve Mesleki Etik
|
|
12- |
Taşıyıcı Sistemler
|
|
13- |
Yapı Malzemeleri ve Uygulamaları
|
|
14- |
Proje ve Yapım Yönetimi
|
|
15- |
Çevre Kontrolü ve Servis Sistemleri
|
|
16- |
Sürdürülebilir Tasarım
|
|
17- |
Tarihi Çevre Koruma Bilinci
|
|
18- |
Tarihi Yapı ve Çevre Belgeleme
|
|
19- |
Mimari Çeşitlilik ve Yerel Mimarlıklar
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
16
|
2
|
32
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
1
|
2
|
2
|
Ödevler
|
4
|
2
|
8
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
4
|
1
|
4
|
Toplam iş yükü
|
|
|
50
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
-
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Poly-Modeling with 3ds Max: Thinking Outside of the Box. Todd Daniele, (2009). Focal Press: Burlington, USA.
3ds Max at a Glance. GeorgeMaestri, (2008). Wiley Publishing, USA.
|
|