Giriş | English

Lisans > Mimarlik Fakültesi > Mimarlik > MİMARİ MODELLEME TEKNİKLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MİMARİ MODELLEME TEKNİKLERİ Birinci düzey MİM315 Zorunlu 3 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ MURAT ÇAĞLAR BAYDOĞAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. MURAT ÇAĞLAR BAYDOĞAN ARŞ. GÖR. DR. FAZIL AKDAĞ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Teorik
Dersin amacı Dersin amacı öğrencilere bilgisayar ortamında 3 Boyutlu modeller oluşturma, bu modellerden durağan ve hareketli görüntüler üretme yetisini kazandırmaktır.
Dersin tanımı Ders kapsamında öğrencilere 3 Boyutlu modelleme prensipleri ve teknikleri tanıtılacaktır. Ders, mimari sayısal model üretimi için bilgi kazandırılacaktır. Nesne tiplerinin diğer düzenlenebilir tiplere dönüştürülmesi, temel rendering ve animasyon teknikleri genel başlıklarını içerir.

Dersin içeriği
1- Giriş Dersin Tanıtımı, Açılış, programların temel çalışma prensipleri, 3D modelin kullanım alanları
2- Sketchup programı arayüzüne ilişkin bilgi aktarımı.Bilgi ve beceri tekrarı.
3- Sketchup programına ilişkin bilgi aktarımı, uygulama.
4- Altlık dwg dosyası import, altlık üzerinden modelleme yapma tekniği, temel modelleme teknikleri.
5- Autodesk autocad programı 3d modeleme
6- Autodesk autocad programı 3d modeleme
7- Sketchup enscape eklentisi.
8- Sketchup enscape eklentisi.
9- Uygulama teslimi+ Ara sınav
10- Autodesk 3Dsmax programı.
11- Lumion programı
12- Twinmotion programı
13- Hazırlanan modelin kullanımı, export etme ve modelin render programlarında kullanımı için ayarlar.
14- Hazırlanan modelin kullanımı, export etme ve modelin render programlarında kullanımı için ayarlar.
15- Animasyon oluşturma.
16- Final teslimi için açıklama, kapanış.
17- .
18- .
19- .
20- .

Dersin öğrenme çıktıları
1- 3 Boyutlu modelleme prensipleri ve tekniklerinin kavrar.
2- Model ortamı ve nesne tiplerinin anlar.
3- Bilgisayarda 3d model üretimine ilişkin beceri kazanır.
4- Farklı modelleme programları kullanım yetisinin kazanır.
5- Mimari tasarımı destekleyen uygun program seçme becerisi kazanır.
6- Bilgisayar ortamında 3 Boyutlu modeller oluşturma, bu modellerden durağan ve hareketli görüntüler üretme yetisinin kazanır.
7- .
8- .
9- .
10- .

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Temel Tasarım ve Biçimsel Kompozisyon
2- Tasarım Düşüncesi Becerisi
3- Kuramsal Bilgi Becerisi
4- Görsel İletişim ve Grafik Anlatım
5- Eleştirel Düşünme
6- Araştırma ve Yorumlama Becerileri
7- Kültürel Çeşitlilik ve Küresel Örnekler
8- Geniş Kapsamlı Tasarım
9- İletişim ve Disiplinlerarası Çalışma
10- Toplum ve Çevre Sorumluluğu
11- Yasal Sorumluluklar ve Mesleki Etik
12- Taşıyıcı Sistemler
13- Yapı Malzemeleri ve Uygulamaları
14- Proje ve Yapım Yönetimi
15- Çevre Kontrolü ve Servis Sistemleri
16- Sürdürülebilir Tasarım
17- Tarihi Çevre Koruma Bilinci
18- Tarihi Yapı ve Çevre Belgeleme
19- Mimari Çeşitlilik ve Yerel Mimarlıklar
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 16 2 32
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 1 2 2
Ödevler 4 2 8
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 4 1 4
Toplam iş yükü     50
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar Poly-Modeling with 3ds Max: Thinking Outside of the Box. Todd Daniele, (2009). Focal Press: Burlington, USA. 3ds Max at a Glance. GeorgeMaestri, (2008). Wiley Publishing, USA.

Ders ile ilgili dosyalar