Giriş | English

Lisans > Güzel Sanatlar Fakültesi > Müzik > BUZAĞI VE KUZULARDA NEONATAL HASTALIKLARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BUZAĞI VE KUZULARDA NEONATAL HASTALIKLARI Birinci düzey VİH 504 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Veteriner fakültesi mezunları derse kabul edilecektir.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MEHMET ÇİTİL
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. MEHMET ÇİTİL
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli 2 Teorik
Dersin amacı Buzağı ve Kuzularda Neonatal hastalıkların teşhis, tedavi ve diğer yaklaşımlarının öğrenilmesidir.
Dersin tanımı Yeni doğan dönemi buzağı ve kuzularda görülen enfeksiyöz ve nonenfeksiyöz problemler.

Dersin içeriği
1- Enfeksiyöz olmayan hastalıklar (1)
2- Enfeksiyöz olmayan hastalıklar (2)
3- Enfeksiyöz hastalıklar (1)
4- Enfeksiyöz hastalıklar (2)
5- Üriner system hastalıkları
6- Dolaşım sistemi hastalıkları (1)
7- Dolaşım sistemi hastalıkları (2)
8- Solunum sistemi hastalıkları (1)
9- Sınav
10- Solunum sistemi hastalıkları (2)
11- Sindirim sistemi hastalıkları 1
12- Sindirim sistemi hastalıkları 2
13- Sindirim sistemi hastalıkları 3
14- Paraziter hastalıklar 1
15- Paraziter hastalıklar 2
16- Sınav
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bu dersi alan öğrenci buzağı ve kuzularda neonatal hastalıkları hastalıklarını öğrenir.
2- Bu dersi alan öğrenci buzağı ve kuzularda neonatal hastalıklarının klinik teşhisini öğrenir.
3- Bu dersi alan öğrenci buzağı ve kuzularda neonatal hastalıklarını laboratuvar teşhisini öğrenir.
4- Bu dersi alan öğrenci buzağı ve kuzularda neonatal hastalıklarının ayırıcı tanısını öğrenir.
5- Bu dersi alan öğrenci buzağı ve kuzularda neonatal hastalıklarının tedavisini öğrenir.
6- Bu dersi alan öğrenci buzağı ve kuzularda neonatal hastalıklarından korunmayı öğrenir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Güncel sanat kavramlarını anlamak ve ilişkiler kurarak açıklayabilmek
2- Müzik sanatının temel dinamiklerini anlamak, tarihini öğrenmek ve güncelle ilişkilendirebilmek
3- Alanının terminolojisini öğrenmek, kendi yazı ve sunularında sanatın dilini etkili kullanmak
4- Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün çalışmaların gerçekleştirilebilmesinde kullanabilmek
5- Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
6- Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
7- Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
8- Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları etkili bir şekilde sunabilmek
9- Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri (konserleri) takip etmek, katılımcı olabilmek
10- Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
11- Herhangi bir sanatsal etkinliği (konser, dinleti vb.) çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
12- Alanın gerektirdiği bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini sanatsal anlamda kullanabilmek
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 14 1 14
Sunum / Seminer hazırlama 5 2 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 14 2 28
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 14 1 14
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     98
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Tarık Bilal, Yeni doğanların İç hastalıkları, 2007
Yardımcı Kaynaklar İmren H.Y., 1998. Kedi ve Köpek Hastalıkları, Medisan, Ankara Ettinger S.J., Feldman E.C., 2000. Textbook of Veterinary Internal Medicine Diseases of the Dog and Cat, W. B. Saunders Company, Philadelphia, Newyork. Appel MJ. Virus infections of carnivores. 1987. Elsevier Science Aiello SE, 1998. The Merck Veterinary Manual Tahsin YEŞİLDERE, Oktay DEPREM, Veteriner Hekimlikte 5 Dakikada Konsültasyon Kedi ve Köpek Rozanski, Çeviri Editörü, Prof.Dr. Tahsin Yeşildere, Dr. Oktay Deprem, 2009, Köpek ve Kedilerde Acil ve Kritik Bakım Hekimliği, İmren H.Y., 1998. Kedi ve Köpek Hastalıkları, Medisan, Ankara Ettinger S.J., Feldman E.C., 2000. Textbook of Veterinary Internal Medicine Diseases of the Dog and Cat, W. B. Saunders Company, Philadelphia, Newyork. İmren, H.Y., 1997. Veteriner İç Hastalıkları, Medisan, Ankara.

Ders ile ilgili dosyalar