Giriş | English

Lisans > Eğitim Fakültesi > Sinif Öğretmenliği > BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ Birinci düzey GK 107 Zorunlu 1 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. AHMET YAMAÇ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ NEŞET MUTLU DR. ÖĞR. ÜYESİ AHMET YAMAÇ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze, laboratuvar çalışması
Dersin amacı Bu dersin amacı öğretmenlik programlarında öğrenim gören sınıf öğretmeni adaylarının bilişim teknolojileri ile ilgili bilgi, beceri ve tutumlarını geliştirmektir.
Dersin tanımı Ders süresi boyunca google uygulamaları, çevrim içi bağlamlarda okuma yazma etkinlikleri, microsoft office programları (word, powerpoint ve excell), görsel tasarım ilkeleri gibi konular irdelenecektir. Ayrıca sınıf öğretmeni adaylarının çevrim içi ve dijital bağlamlarda çeşitli uygulama geliştirmeleri ve çeşitli içerikler hazırlamaları sağlanacaktır.

Dersin içeriği
1- Temel bilgisayar kavramları
2- Bilgilsayar yoluyla haberleşme ve bilgiye ulaşma
3- Yazılım ve donanım ile ilgili temel kavramlar
4- İşletim sistemleri temelleri
5- Windows işletim sistemi
6- Kelime işlemci programında temel bileşenler
7- Kelime işlemci programında metinsel unsurların eklenmesi
8- Kelime işlemci programında metinsel unsurların biçimlendirilmesi
9- Kelime işlemci programında görsel unsurların eklenmesi ve düzenlenmesi
10- MS Office Excel temel bileşenler
11- Hesap tablosu programında veri girişi ve formüller
12- Hesap tablosu programında grafik oluşturma
13- Sunum yazılımı yoluyla metin ve görsellerin eklenmesi ve düzenlenmesi
14- Sunum yazılımı yoluyla biçimlendirme ve animasyonların eklenmesi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bilgisayarın temel donanım parçalarını ve ne işe yaradıklarını açıklar.
2- İşletim sisteminde dosya oluşturma/silme/düzenleme işlemlerini yapar.
3- İşletim sisteminde yeni kullanıcılar oluşturur ve kullanıcı hesaplarını düzenler.
4- İşletim sisteminde yeni programlar kurabilir, çalıştırabilir ve kaldırabilir.
5- Kelime işlemci programında kendisine verilen metni dijital ortama aktarır ve gerekli şekil düzenlemelerini yapar.
6- Hesap tablosu programında bilgi girişini sağlar ve bu bilgileri kullanarak formüller üretebilir.
7- Sunum yazılımını kullanarak örnek bir ders sunumu hazırlar ve projeksiyon/akıllı tahta yardımıyla sunar.
8- Çevrim içi bilgiye ulaşır ve güvenilirliğini değerlendirir.
9- Google akademik, google groups ve gmail gibi çeşitli google uygulamalarını bilir.
10- Çevrim içi araştırma raporu yazar.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili bilimsel kavramlar ve olgular bilgisine sahiptir.
2- İlkokul eğitiminde öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri, sınıf yönetimi ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
3- İlkokul öğrencileri için ders kitabı ve çocuk kitabı seçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
4- Bilimsel bilginin kaynağı, sınırları, kapsamı, güvenilirliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir.
5- İlkokul öğrencilerinin gelişim, öğrenme, öğrenme güçlükleri ve gereksinimleri bilgisine sahiptir.
6- İlkokul eğitiminde bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
7- İlkokul eğitimi ile ilgili doğru ve güvenilir bilgiye ulaşma yollarını bilir ve kullanır.
8- İlkokul eğitimi ile ilgili bilimsel bir problemi ele alır, inceler ve çözüm yolları üretir.
9- İlkokul eğitiminde geleneksel ve güncel öğrenme-öğretme yaklaşım, strateji, yöntem ve tekniklerini bilir ve uygular.
10- Felsefe, psikoloji, tarih, coğrafya, hukuk, antropoloji ve sosyoloji alanlarında geçen kavramları alanına uygular.
11- Çeşitli sosyo-kültürel çevrelerde bulunur, toplumsal sorumluluk alır, çeşitli projelere katılır ve sonuçlarını paylaşır.
12- Mesleki yetkinliklerini ve yeterliliklerini tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanarak zayıf yönlerini geliştirir.
13- Mesleki olarak kendini sürekli yeniler ve bu yönde olumlu bir tutum geliştirir.
14- En az bir yabancı dili kullanarak (B1 düzeyinde) alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurar.
15- Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili sanatsal ve kültürel etkinlikleri takip eder ve etkinliklere aktif bir şekilde katılır.
16- Öğretmenlik mesleği ile ilgili olarak insan haklarına, demokratik, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere ve mesleki yasa ve yönetmeliklere uygun davranır.
17- Türkçeyi hem yazılı hem de sözlü olarak sosyal ve akademik ortamlarda doğru ve etkili bir şekilde kullanır.
18- Temel matematik ve temel fen bilimleri alanlarında geçen kavramları alanına uygular.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 14 2 28
Sunum / Seminer hazırlama 1 6 6
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     126
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 14 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı TEMEL BİLGİ TEKNOLOJİLERİ-I https://www.anadolu.edu.tr/uploads/anadolu/ckfinder/web/files/BIL101U.pdf
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar