Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. NURAY CANER
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr. Habibe Şahin, Prof. Dr. Salime Mucuk, Doç. Dr. Özlem Ceyhan, Doç. Dr. Yeliz Sürme, Doç. Dr. Ülkü Özdemir, Doç. Dr. Ayşe Kübra Karaboğa Arslan, Doç. Dr. Ebru Uzunhisarcıklı, Doç. Dr. Hatice Yüceler Kaçmaz, Arş. Gör. Dr. Gülseren Maraş, Arş. Gör. Dr. Handan Topan, Arş. Gör. Dr. Hilal Çetin
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Arş. Gör. Seda Akutay, Arş. Gör. Halil Kalaycı, Arş. Gör. Elif Kocaağlar Akince, Arş. Gör. Büşra Çetin, Arş. Gör. Buket Çam
|
Dersin veriliş şekli
|
Ünitedeki konular ilgili anabilim dalı öğretim elemanları tarafından yürütülmektedir. Dersin teorik kısmı interaktif eğitim yöntemleri ile işlenmektedir. Uygulama kısmı ise klinik/sahada öğretim elemanı eşliğinde yürütülmektedir.
|
Dersin amacı
|
Yetişkinlerde, Gebelerde Kalp Hastalıklarını, Kalp Cerrahi Tedavilerini Ve İlaç Tedavilerinin Öğrenilmesi
|
Dersin tanımı
|
Yetişkinlerde, gebelerde kalp hastalıklarını, kalp cerrahi tedavilerini ve ilaç tedavilerini içeren bir derstir.
|
1- |
Kalbin fizik muayenesi ve
kalp hastalıklarında tanı yöntemleri
|
2- |
KAH
PTCA
Kardiak Aciller
Vaka sunumu(MI)
|
3- |
Antihipertansif ilaçlar,
Diüretikler
|
4- |
Ritim Bozuklukları (ST, SB, AF, PAT, VT)
|
5- |
Gebelik ve Doğumda Kalp Hastalığı
Preeklemsi / Eklemsi
HELLP
Vaka sunumu (preeklemsi)
|
6- |
Kapak Hastalıkları, Açık Kalp Cerrahisi
Vaka sunumu( CABG)
|
7- |
Kalp Damar Sistemine Özgü Hemşirelik Uygulamaları Pulmoner arter basıncı / CVP
|
8- |
Damar Hastalıklarında Fizik Muayene
Damar Hastalıklarında Tanı Yöntemleri
Kalp-Damar Hastalıklarında Beslenme
Şok ve Hemşirelik Bakımı
|
9- |
Ara Sınav
|
10- |
Antiaritmikler
Antianjinal ilaçlar
Vazodilatörler
|
11- |
Kalbin enfeksiyon hastalıkları
Hipertansiyon
|
12- |
Anevrizmalar
Burger Hastalığı
DVT, Varis, Reynoud fenomeni
|
13- |
Klinik Uygulama
|
14- |
Klinik Uygulama
|
15- |
Klinik Uygulama
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Kardiyovasküler sistem hastalıklarına ilişkin tanı yöntemlerini açıklar.
|
2- |
Kardiyovasküler sistem hastalığı bulunan bireye bakımını uygular.
|
3- |
Açık kalp cerrahisi geçiren bir hastaya hemşirelik bakımını uygular.
|
4- |
Kapak hastalıkları nedeniyle takip edilen hastaya uygun hemşirelik bakımını uygular.
|
5- |
Periferik damar hastalığı olan hastanın hemşirelik bakımını planlar.
|
6- |
Gebelikte görülen kalp hastalıklarının fetal-maternal sağlığa olan etkilerini sayar.
|
7- |
Preeklemsili gebenin bakımını planlar.
|
8- |
Kalp hastalıklarına özgü diyet özelliklerini açıklar
|
9- |
Kalp Hastalığı olan bireyin ilaçlarını etki mekanizmalarına göre analiz eder.
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli olan güncel kuramsal bilgi, beceri ve tutuma sahiptir.
|
|
2- |
Hemşirelik uygulamalarını kanıta dayalı olarak hemşirelik süreci doğrultusunda uygular.
|
|
3- |
Birey, aile, toplum, sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle etkili iletişim kurar ve işbirliği içinde çalışır.
|
|
4- |
Hemşirelik uygulamalarında mesleki etik ilke, insan hakları ve kültürel özelliklere saygı, hoşgörü gibi evrensel değerlere uygun davranır.
|
|
5- |
Hemşirelik uygulamalarında ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuatı dikkate alır.
|
|
6- |
Hemşirelik eğitimi, uygulamaları, yönetimi ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanır.
|
|
7- |
Öğrenme-öğretme ve yönetim sürecini hemşirelik uygulamalarında kullanır.
|
|
8- |
Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme, eleştirel düşünme ve liderlik becerilerini kullanır.
|
|
9- |
Bireysel ve mesleki gelişime katkı sağlayacak araştırma, proje, bilimsel ve sosyal etkinliklerde yer alır.
|
|
10- |
Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve mesleki uygulamalarında kullanır.
|
|
11- |
Çevrenin korunmasına ve doğal afet, salgın gibi durumlarda toplumun sağlık gereksinimlerine duyarlıdır.
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
1
|
37
|
37
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
5
|
5
|
25
|
Ödevler
|
3
|
4
|
12
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
3
|
1
|
3
|
Kısa sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Ara sınavlara hazırlık
|
4
|
5
|
20
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
3
|
20
|
60
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
5
|
8
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
200
|
AKTS
|
|
|
8.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
2
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Akdemir N, Birol L. İç Hastalıkları ve Hemşirelik
Bakımı. Güncellenmiş 5. Baskı, Akademisyen
kitapevi, Ankara, 2020.
2. Karadakovan A, Aslan Eti F. (Ed.) Dahili ve
Cerrahi Hastalıklarda Bakım. Güncellenmiş 5.
Baskı, Akademisyen kitapevi, Ankara, 2020.
3. Ovayolu N, Ovayolu Ö, Temel İç Hastalıkları
Hemşireliği ve Fraklı Boyutlarıyla Kronik
Hastalıklar, Nobel Tıp Kitabevi, Adana, 2016.
4. Çelik S, YeşilBalkan Usta Ö. Dahili ve Cerrrahi
Hastalıklar Hemşireliği, Nobel Kitabevi, Ankara,
2015.
5. Ovayolu N, Ovayolu Ö (Ed.). Patofizyoloji. Pratik
bir yaklaşım. Çukurova Nobel Tıp Kitabevi,
Adana, 2016.
6. İliçin G, Biberoğlu K, Süleymanlar G, Ünal S (Ed.).
İç Hastalıkları. 2 Cilt 3. Baskı, Güneş Tıp
Kitabevleri, Ankara, 2012.
7. Altıparmak MR, Hamuryudan V, Sonsuz A. Yazıcı
H. Cerrahpaşa İç Hastalıkları. İstanbul Tıp
Kitabevi, İstanbul, 2016.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Guyton A, Hall J. Guyton Medical Physiology. Nephew
BÇ, (Trans. Ed.) Alican İ, Solakoğlu Z (Ed. Assist.)
Güneş Medical Bookstores, Istanbul, 2017.
9. O''Malley P. The Lived Experience of Anemia
Without a Cause. Critical Care Nursing Clinics.
2017; 29(3): 389-396.
|
|