Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veteriner Besin Hijyeni ve Tek.(doktora) > GIDA KAYNAKLI MAYALAR VE MİKOTOKSİJENİK FUNGUSLARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
GIDA KAYNAKLI MAYALAR VE MİKOTOKSİJENİK FUNGUSLARI Üçüncü düzey KVBH 527 2 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Herhangi bir ön koşul bulunmamaktadır.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. AYLİN KASIMOĞLU DOĞRU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. AYLİN KASIMOĞLU DOĞRU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüzyüze
Dersin amacı Bu dersin amacı insan sağlığı açısından risk oluşturabilecek gıda kaynaklı funguslar ilgili genel bir çerçeve oluşturmaktır.
Dersin tanımı Bu derste gıda kaynaklı funguslar, sınıflandırılmaları ve mikotoksijenite gibi konulara değinilir.

Dersin içeriği
1- Küflerin ekolojisi, sınıflandırılması, morfolojisi ve gelişme parametreleri
2- Gıdalarda sık rastlanan küfler ve gıda bozulmalarında küfler önemi
3- Küflerin primer metabolitleri
4- Küflerin sekonder metabolitleri, mikotoksinler ve mikotoksijenik küfler
5- Penicillium toksinleri
6- Aspergillus toksinleri
7- Fusarium toksinleri
8- Alternaria toksinleri ve diğer toksinler
9- Gıdalardan mikotoksinlerin belirlenmesi
10- Mikotoksin detoksifikasyon yöntemleri
11- Küf gelişimini etkileyen faktörler
12- Gıda maddelerinden küflerin izolasyonu, tanımlanması ve sayımı
13- Gıda endüstrisinde kullanılan küfler
14- Küf kültür kolleksiyonları
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Küflerin tanımı, sınıflandırılması ve morfolojisi
2- Gıdalarda sık karşılaşılan küfler ve gıda bozulmalarında küfler
3- Mikotoksijenik küfler ve mikotoksinleri hakkında bilgiler öğrenmek
4- Gıdalardan küf izolasyon ve tanımlama
5- Gıdalarda mikotoksinleri belirleme
6- Küf starter kültürleri ile fermente gıdalar üretiminde kullanılan küfler
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Besin Hijyeni ve Teknolojisi alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir
2- Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir
3- Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle karşılaştığı problemler ile ilgili çözüm üretebilir ve uygulayabilir
4- Birey ve halk sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir
5- Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır
6- Besin Hijyeni ve Teknolojisi ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir
7- Meslektaşları, diğer meslek mensupları ve gıda endüstris çalışanları ile iyi iletişim kurabilir
8- Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır
9- Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir
10- Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 5 3 15
Toplam iş yükü     56
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı İnternet erişimi
Yardımcı Kaynaklar Krogh, P. 2000. Mycotoxins in food. Academic Press, NY

Ders ile ilgili dosyalar