Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
TÜRKİYE TATLISU BALIKLARI |
İkinci düzey |
BİY 591 |
Seçmeli |
1 |
7.50 |
7.50 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. DİDEM AYDIN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. DİDEM AYDIN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Dersin amacı öğrencileri Türkiye tatlı su balıklarının tanımlanması konusunda bilgi sahibi yapmaktır.
|
Dersin tanımı
|
Türkiye tatlı su balık faunası ile ilgili tarihçe, Türkiye Tatlı su balıklarının biyoçeşitliliği, Türkiye balık faunası ve dünyadaki durumu, Taksonların tanımı, Morfolojik ve Anatomik terimler, Meristik karakterlerin ifade edilmesi, Dikotomik tayin anahtarının özelliği ve kullanılması, Sınıfların, alt sınıfların, takımların özellikleri, Familya, cins, tür ve alt türlerin diagnostik ve biyo ekolojik özellikleri, Türkiye egzotik tatlı su balıklarını öğretmek.
|
1- |
Türkiye tatlı su balıkları hakkındaki çalışmaların tarihçesi
|
2- |
Türkiye balıklarının genel sınıflandırması
|
3- |
Sembol, terim ve deyimlerin açıklanması
|
4- |
Sembol, terim ve deyimlerin açıklanması
|
5- |
Familyaların genel özelliklerinin açıklanması
|
6- |
Familyaların genel özelliklerinin açıklanması
|
7- |
Familyaları temsil eden cins, tür ve alt türlerin diagnostik özellikleri ile biyolojik ve ekolojik özelliklerinin belirlenmesi
|
8- |
Familyaları temsil eden cins, tür ve alt türlerin diagnostik özellikleri ile biyolojik ve ekolojik özelliklerinin belirlenmesi
|
9- |
Familyaları temsil eden cins, tür ve alt türlerin diagnostik özellikleri ile biyolojik ve ekolojik özelliklerinin belirlenmesi
|
10- |
Familyaları temsil eden cins, tür ve alt türlerin diagnostik özellikleri ile biyolojik ve ekolojik özelliklerinin belirlenmesi
|
11- |
Familyaları temsil eden cins, tür ve alt türlerin diagnostik özellikleri ile biyolojik ve ekolojik özelliklerinin belirlenmesi
|
12- |
Familyaları temsil eden cins, tür ve alt türlerin diagnostik özellikleri ile biyolojik ve ekolojik özelliklerinin belirlenmesi
|
13- |
Türkiye iç sularındaki temsilcilerinin ekonomik önemlerinin ve ülke bazındaki dağılımlarının incelenmesi
|
14- |
Türkiye iç sularındaki temsilcilerinin ekonomik önemlerinin ve ülke bazındaki dağılımlarının incelenmesi
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Türkiye iç sularında dağılım gösteren balık gruplarının genel anatomik özelliklerini tanıyabilme.
|
2- |
Türkiye iç sularında dağılım gösteren balık gruplarının genel morfolojik özelliklerini tanıyabilme.
|
3- |
Balıkların teşhisinde dikkat edilmesi gereken hususları öğrenebilme.
|
4- |
Tür tayininde önem arz eden karakterlerin neler olduğunu kavrayabilme.
|
5- |
Türkiye iç sularındaki temsilcilerinin ekonomik önemlerini ve ülke bazındaki dağılımlarını öğrenebilme.
|
6- |
Ülkemiz biyolojik zenginlikleri hakkında fikir sahibi olabilme.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilgiyi değerlendirme,yorumlama ve uygulama yapma gibi bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgiye ulaşır
|
|
2- |
Biyoloji alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirir, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanır
|
|
3- |
Biyoloji alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayarak, çözüm yöntemi geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirerek, gerektiğinde uygular
|
|
4- |
Biyoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır
|
|
5- |
Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir
|
|
6- |
Biyoloji alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir
|
|
7- |
En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olur (Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi)
|
|
8- |
Biyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve geliştirir
|
|
9- |
Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretir ve denetler
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
7
|
5
|
35
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
5
|
5
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
24
|
24
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
20
|
20
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
30
|
30
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
188
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
65
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
7
|
35
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Geldiay, R., Balık, S. (2007). Türkiye Tatlısu Balıkları. Ege Üniv. Su Ürünleri Fakültesi Yayınları No. 46. İzmir.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
İhtiyoloji. Nobel Basımevi. Ankara. (Bölüm 2, 16, 18).
Demirsoy, A. (1988). Yaşamın Temel Kuralları, Omurgalılar/Anamnyota. Hacettepe Üniv. Yayınları. Ankara. (Bölüm 36-38)
Moyle, P.B., Cech, J.J. (1988). Fishes and Introduction to Ichthyology. Prentice Hall, New Jersey. (Bölüm 3, 4, 5). Balık, S., Ustaoğlu, M.R. (2001).
Türkiye içsu balıkları tanımlama kılavuzu. Ege Üniv. Su Ürünleri Fakültesi Yayınları No. 10. İzmir.
|
|