Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
TÜRKİYE TATLISU BALIKLARI |
Üçüncü düzey |
BİY 591 |
|
1 |
7.50 |
7.50 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. DİDEM AYDIN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. DİDEM AYDIN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Dersin amacı öğrencileri Türkiye tatlı su balıklarının tanımlanması konusunda bilgi sahibi yapmaktır.
|
Dersin tanımı
|
Türkiye tatlı su balık faunası ile ilgili tarihçe, Türkiye Tatlı su balıklarının biyoçeşitliliği, Türkiye balık faunası ve dünyadaki durumu, Taksonların tanımı, Morfolojik ve Anatomik terimler, Meristik karakterlerin ifade edilmesi, Dikotomik tayin anahtarının özelliği ve kullanılması, Sınıfların, alt sınıfların, takımların özellikleri, Familya, cins, tür ve alt türlerin diagnostik ve biyo ekolojik özellikleri, Türkiye egzotik tatlı su balıklarını öğretmek.
|
1- |
Türkiye tatlı su balıkları hakkındaki çalışmaların tarihçesi
|
2- |
Türkiye balıklarının genel sınıflandırması
|
3- |
Sembol, terim ve deyimlerin açıklanması
|
4- |
Sembol, terim ve deyimlerin açıklanması
|
5- |
Familyaların genel özelliklerinin açıklanması
|
6- |
Familyaların genel özelliklerinin açıklanması
|
7- |
Familyaları temsil eden cins, tür ve alt türlerin diagnostik özellikleri ile biyolojik ve ekolojik özelliklerinin belirlenmesi
|
8- |
Familyaları temsil eden cins, tür ve alt türlerin diagnostik özellikleri ile biyolojik ve ekolojik özelliklerinin belirlenmesi
|
9- |
Familyaları temsil eden cins, tür ve alt türlerin diagnostik özellikleri ile biyolojik ve ekolojik özelliklerinin belirlenmesi
|
10- |
Familyaları temsil eden cins, tür ve alt türlerin diagnostik özellikleri ile biyolojik ve ekolojik özelliklerinin belirlenmesi
|
11- |
Familyaları temsil eden cins, tür ve alt türlerin diagnostik özellikleri ile biyolojik ve ekolojik özelliklerinin belirlenmesi
|
12- |
Familyaları temsil eden cins, tür ve alt türlerin diagnostik özellikleri ile biyolojik ve ekolojik özelliklerinin belirlenmesi
|
13- |
Türkiye iç sularındaki temsilcilerinin ekonomik önemlerinin ve ülke bazındaki dağılımlarının incelenmesi
|
14- |
Türkiye iç sularındaki temsilcilerinin ekonomik önemlerinin ve ülke bazındaki dağılımlarının incelenmesi
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Türkiye iç sularında dağılım gösteren balık gruplarının genel anatomik özelliklerini tanıyabilme.
|
2- |
Türkiye iç sularında dağılım gösteren balık gruplarının genel morfolojik özelliklerini tanıyabilme.
|
3- |
Balıkların teşhisinde dikkat edilmesi gereken hususları öğrenebilme.
|
4- |
Tür tayininde önem arz eden karakterlerin neler olduğunu kavrayabilme.
|
5- |
Türkiye iç sularındaki temsilcilerinin ekonomik önemlerini ve ülke bazındaki dağılımlarını öğrenebilme.
|
6- |
Ülkemiz biyolojik zenginlikleri hakkında fikir sahibi olabilme.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi.
|
|
2- |
Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi.
|
|
3- |
İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama.
|
|
4- |
Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi.
|
|
5- |
Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi.
|
|
6- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
|
|
7- |
Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim.
|
|
8- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
|
|
9- |
Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisi.
|
|
10- |
Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi.
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
7
|
5
|
35
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
5
|
5
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
24
|
24
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
20
|
20
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
30
|
30
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
188
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
65
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
7
|
35
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Geldiay, R., Balık, S. (2007). Türkiye Tatlısu Balıkları. Ege Üniv. Su Ürünleri Fakültesi Yayınları No. 46. İzmir.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
İhtiyoloji. Nobel Basımevi. Ankara. (Bölüm 2, 16, 18).
Demirsoy, A. (1988). Yaşamın Temel Kuralları, Omurgalılar/Anamnyota. Hacettepe Üniv. Yayınları. Ankara. (Bölüm 36-38)
Moyle, P.B., Cech, J.J. (1988). Fishes and Introduction to Ichthyology. Prentice Hall, New Jersey. (Bölüm 3, 4, 5). Balık, S., Ustaoğlu, M.R. (2001).
Türkiye içsu balıkları tanımlama kılavuzu. Ege Üniv. Su Ürünleri Fakültesi Yayınları No. 10. İzmir.
|
|