Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
İKTİSADA GİRİŞ I |
Birinci düzey |
B-İKT101 |
Zorunlu |
1 |
5.00 |
5.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Dersle ilgili ön koşul bulunmamaktadır
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. ALİ GÖKHAN YÜCEL
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Doç. Dr. Oğuzhan TÜRKER, Doç. Dr. Cüneyt DUMRUL, Doç. Dr. Emrah KOÇAK, Doç. Dr. Recep ULUCAK, Dr. Öğr. Üyesi Aytekin ALTIPARMAK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüzyüze
|
Dersin amacı
|
Bu dersin temel amacı öğrencilerin mikro iktisadın temel kavramlarını giriş düzeyinde öğrenmeleri ve bu surette ekonomi ile ilgili gelişmeleri akademik açıdan değerlendirebilmeleridir. Bu ders ile öğrencilerin akademik hayatları boyunca mikro iktisat içerikli derslere bir temel sağlanacaktır.
|
Dersin tanımı
|
Ders öğrenciye iktisat biliminin konusunu ve iktisadın temel kavramlarını öğretmek, bireysel iktisadi kararları anlama ve yorumlama becerisi kazandıracaktır.
|
1- |
İktisat Bilimin Konusu, Yöntemi, Yasaları ve Öteki Bilim Dalları İle İlişkisi
|
2- |
İktisadi Sorun: İhtiyaçlar, Kaynaklar ve Tercih Sorunu
|
3- |
Talep, Talep Fonksiyonu ve Talep Esnekliği
|
4- |
Arz, Arz Fonksiyonu ve Arz Esnekliği
|
5- |
Tam Rekabet Piyasasında Fiyat Oluşumu
|
6- |
Tüketici Davranışları: Fayda ve Tüketici Tercihi
|
7- |
Kısa Dönem Üretim Fonksiyonu ve Verim Yasaları
|
8- |
Ara Sınav
|
9- |
Uzun Dönem Üretim Fonksiyonu ve Eş Ürün Analizi
|
10- |
Maliyet Teorisi
|
11- |
Tam rekabet piyasasında firma dengesi
|
12- |
Tekel Piyasasında Firma Dengesi
|
13- |
Eksik Rekabet Piyasaları: Tekelci Rekabet
|
14- |
Eksik Rekabet Piyasaları: Oligopol
|
15- |
Faktör Piyasaları ve Üretim Faktörleri Talebi
|
16- |
Final sınavı
|
17- |
Final sınavı
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
İktisat bilimin konusunu ve mikro iktisadın temel kavramlarını tanımlar.
|
2- |
İktisadi olayları tanır ve diğer olaylardan ayırt ederek tartışır.
|
3- |
Kıtlık gerçeğinin sebep olduğu tercih yapma zorunluluğunu açıklar.
|
4- |
Tüketicilerin ekonomik karar verme sürecini sınıflandırır.
|
5- |
Mal ve hizmetlerin hangi piyasa yapısına girdiğini tespit eder.
|
6- |
Farklı piyasa yapılarındaki firmaların dengelerini açıklar
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
İktisadi konular ile ilgili temel kavramları ve ekonomik göstergeleri açıklar.
|
|
2- |
İktisadi olayları, kavram ve teorileri kullanarak açıklar.
|
|
3- |
İktisadi teorilerin ve modellerin işleyişini açıklar ve uygun analiz araçları ile test eder.
|
|
4- |
İktisadi düşüncenin gelişimi ve modern düşünce sistemi içindeki yerini karşılaştırmalı olarak analiz eder ve açıklar.
|
|
5- |
Nitel ve nicel analiz yöntemleri ve araçları veri toplama, analiz etme ve yorumlamada kullanır.
|
|
6- |
Sayısal, sözel ve grafik halinde sunulan iktisadi bilgileri açıklar.
|
|
7- |
İktisadi konularda edindiği bilgi ve becerileri yazılı, sözlü ve görsel araçları kullanarak aktarır.
|
|
8- |
İktisat alanında bir yabancı dili kullanır ve yabancı literatürü takip eder.
|
|
9- |
Karşılaşılması öngörülmeyen karmaşık iktisadi durumlarda, yeni yaklaşımlar geliştirir ve çözüm üretebilir.
|
|
10- |
Bölgesel, ulusal ve küresel ölçekte karşılaşılan iktisadi sorunları analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir.
|
|
11- |
İktisat alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
|
|
12- |
Bağımsız ve özgün araştırma yapar ve alanındaki temel birincil kaynaklara ulaşır.
|
|
13- |
İktisat ile ilgili alt dallarda uzmanlaşır ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası analiz yapar.
|
|
14- |
Demokrasi, insan hakları, toplumsal ve bilimsel değerler ile mesleki etik ilkelerine uygun davranır.
|
|
15- |
İş hayatında karşılaşılan hukuksal sorunları çözer.
|
|
16- |
Sermaye piyasaları ile finansal teknikler konusunda sahip olduğu bilgileri kullanarak piyasalardaki gelişmeleri takip eder.
|
|
17- |
Ekonomideki karar birimlerinin davranışlarını bütüncül bir yaklaşımla analiz eder.
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
12
|
12
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
15
|
15
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
113
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
DİNLER, Zeynel, İktisada Giriş, Ekin Kitabevi, 19. Basım, Bursa, 2013.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
-
|
|