Giriş | English

Lisans > Havacilik ve Uzay Bilimleri Fakültesi > Havacilik Elektrik ve Elektroniği > BORDO ALETLERİ-I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BORDO ALETLERİ-I Birinci düzey UEE 212 Zorunlu 4 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Bu dersin ön koşulu bulunmamaktadır
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. MEHMET KONAR
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Dr. Öğr. Üyesi MEHMET KONAR, Arş. Gör. DR. SEDA ARIK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
Dersin amacı Öğrencilerin temel Bordo aletleri hakkında genel bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.
Dersin tanımı Temel Bordo Aletleri sistemlerinin tanıtılmasına yönelik bir derstir.

Dersin içeriği
1- Sınıflandırma; Atmosfer; Terminoloji;
2- Basınç ölçüm cihazları ve sistemleri;
3- Pitot statik sistemleri;
4- Altimetreler;
5- Dikey hız göstergesi;
6- Hava hızı göstergesi;
7- Ara sınav
8- Machmeters;
9- Yükseklik rapor ve alarm sistemleri; Hava veri göstergesi (Air data computers);
10- Enstrüman pnömatik sistemleri; Doğrudan basınç ve sıcaklık okuma göstergeleri (Direct reading pressure and temperature gauges); Sıcaklık gösterge sistemleri;
11- Yakıt gösterge sistemleri;
12- Slip göstergesi;
13- Yer uzaklığı ikaz sistemleri;
14- Pusula sistemleri;
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Uçak bordo sistemleri ile ilgili temel bilgileri öğrenir.
2- Uçak bordo sistemleri ile ilgili gerekli olan modern teknik doküman kullanabilir. Gerekli araçları seçebilir.
3- İş hayatı için ekip biliçi kazanır.
4- Havacılık ile ilgi İngilizce metodolojiyi öğrenir
5- Alanı ile ilgili bilgiye erişebilir. Kaynak araştırması yapabilir.
6- Alanın gerektirdiği bilişim ve teknolojiyi kullanır
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanındaki güncel bilgileri içeren ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2- Havacılık operasyonlarının içinde bulunduğu hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevenin gerektirdiği bilgilere derinlemesine sahiptir.
3- Bakım uygulamaları için gerekli olan modern teknik doküman ve araçları seçip ve kullanabilir.
4- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, ulusal ve uluslararası havacılık otoriteleri tarafından belirlenen yönerge ve/veya üretici talimatları doğrultusunda uygular, sorunları tanımlar ve uygun düzeltici eylemde bulunabilir.
5- Bilgiye erişebilir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve bakım el kitapları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.
6- Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
7- Ekip bilincine sahiptir ve gerektiğinde ekip üyeleriyle koordineli çalışabilir.
8- Ulusal ve uluslararası havacılık çevrelerinde alanı ile ilgili bakım kapsamlı ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir, çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
9- Alanı ile ilgili tüm teknik ve idari dokümanları arşivleyebilir ve güncel olarak takip eder.
10- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle hava yolu ulaştırması konusunda, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilmek ve kendini sürekli yenileyebilmek, alanında edindiği bilgileri/becerileri eleştirel yaklaşımla değerlendirir.
11- Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
12- Teknik resim bilgisini uygulamada etkin kullanır.
13- Uluslararası seviyede alanındaki bilgileri izler, alanı ile ilgili kişi ve kurumlarla etkin iletişim kurar ve sorunlara çözüm önerileri geliştirir, düşüncelerini yazılı /sözlü olarak nicel/nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
14- Türkçe ve İngilizceyi sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde kullanır.
15- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahiptir.
16- Hava ulaştırma sektöründeki işletmelerin yönetimi, iş yeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, kalite yönetimi ve süreçleri ile çevre ve iş güvenliği koruma konusunda ve bakım uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında bilince sahiptir.
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 6 84
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 2 10
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 8 8
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     120
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 80
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı TTS Modül 13
Yardımcı Kaynaklar http://www.faa.gov/regulations_policies/handbooks_manuals/aircraft/amt_airframe_handbook/media/ama_Ch10.pdf Bose, K.W., Aviation Electronics, Jeppesen, 1983. Henderson, M. F., Aircraft Instruments and Avionics for A&P Technicians, IAP Inc., USA, 1993. Collinson, R.P.G., Introduction to Avionics, Chapman &Hall, UK, 1996.

Ders ile ilgili dosyalar