Giriş | English

Lisans > İletişim Fakültesi > Gazetecilik Uzaktan Öğretim > MEDYA VE TÜKETİM
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MEDYA VE TÜKETİM Birinci düzey UGAZ 131 Zorunlu 1 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ FARUK SADIÇ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ FARUK SADIÇ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Konferans
Dersin amacı Öğrencilere medya, tüketim kültürü, medyanın tüketim alışkanlıkları ve yaşam tarzlarına etkisi hakkında bilgi vermek ve tüketici algılamalarını, tüketici davranışlarını çözümlemelerini sağlamaktır. Aynı zamanda tüketici koruma kanunu hakkında bilgi ve bilinç aşılamak ve bilinçli bir tüketici olmalarını sağlamaktır.
Dersin tanımı Tüketim ve medya ilişkisinin irdelendiği, tüketici haklarının incelendiği bir derstir.

Dersin içeriği
1- Tüketim Kavramı
2- Tüketici davranışı ile ilgili kavramlar
3- Kapitalizmin gelişim sürecinde Tüketim Kültürü ve Yaşam Tarzları
4- Fordist ve Post-Fordist dönemlerde Tüketim Kültürü ve Yaşam Tarzları
5- Medyanın tüketim kültürüne etkisi
6- Kültür ve medya
7- Algılama ve medya
8- Algılama ve medya
9- Tutum ve medya
10- Değerler ve medya
11- Bilinçli tüketici kimdir?
12- Tüketicinin evrensel hakları
13- Tüketici hakları kanunu
14- Kültürlerarası İletişim ve Medya
15- Tüketici hakları kanunu ve örnek olaylar
16- Tüketici hakları kanunu ve örnek olaylar
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Tüketim kültürü kavramını öğrenmek,
2- Tüketici algılamalarının nasıl geliştiğini öğrenme
3- Medya-tüketim ilişkisinin farkına varmak,
4- Modern ve Post modern tüketim kültürü arasındaki farkları bilmek,
5- Bilinçli tüketici kavramını sorgulayabilmek,
6- Tüketici hakları kanunu hakkında bilgi sahibi olmak.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri bilir.
2- Alanındaki içerik üretim süreçlerini bilir.
3- Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder; mevcut teknolojileri kullanabilir.
4- Alanıyla ilgili mesleki sorunları saptama, yorumlama ve çözme becerisine sahiptir.
5- İletişim alanının tarihsel gelişim sürecini bilir.
6- Ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
7- Mesleki etik ilkelerini bilir ve uygular.
8- Temel düzeyde sosyal bilimler formasyonuna sahiptir.
9- İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyim sahibidir; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinciyle davranır.
10- Toplumsal sorunlara karşı farkındalık sahibidir; bu sorunların iletişim alanıyla bağını kurar.
11- İş sağlığı ve güvenliği konusunda alanıyla ilgili bilgiyi kendi alanında uygular.
12- En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 3 36
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 7 4 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 7 4 28
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 7 4 28
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     122
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ders notları, Tüketici Hakları Kanunu
Yardımcı Kaynaklar Banu Dağtaş-Erdal Dağtaş, Medya Kültürü ve Yaşam Tarzları, Ütopya, Ankara, 2009. Tüketici Hakları Kanunu.

Ders ile ilgili dosyalar