Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
SİSTEM GÜVENİLİRLİĞİ |
İkinci düzey |
ENM 511 |
Seçmeli |
2 |
7.50 |
7.50 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yoktur
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. SELDA KAPAN ULUSOY
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. SELDA KAPAN ULUSOY
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yoktur
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze eğitim
|
Dersin amacı
|
Sistem güvenilirliği modelleri hakkında bilgi vermek
|
Dersin tanımı
|
Sistem güvenilirliğinin modellenmesi ve sistem ömür verilerinin analiz edilmesi
|
1- |
Olasılık konuları özet hatırlatması
|
2- |
Güvenilirlik temel tanımları
|
3- |
Tutarlı sistemlerin yapısal özellikleri
|
4- |
Tutarlı sistemlerin yapısal özellikleri
|
5- |
Tutarlı sistemlerin güvenilirliği
|
6- |
Olay ağacı analizi
|
7- |
Önemli ömür dağılımları
|
8- |
Arasınav
|
9- |
Önemli ömür dağılımları
|
10- |
Yenilenme teorisi
|
11- |
Yenilenme teorisi
|
12- |
Bakım planlama
|
13- |
Bakım planlama
|
14- |
Bakım planlama
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Bir sistemin güvenilirliğini modelleyebilecekler
|
2- |
Bir sistemin olay ağacını oluşturabilecekler
|
3- |
Bir parçanın ömür verilerini analiz edebilecekler
|
4- |
Bir parçanın ömür dağılımını atayabilecekler
|
5- |
Tamir edilebilen sistemlerin güvenilirliğini modelleyebilecekler
|
6- |
Bakm planlama modellerini anlayabilecekler
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Uzmanlığını kullanarak endüstri mühendisliği problemlerini tanımlayabilme ve yenilikçi çözümler üretebilme becerisi kazanır.
|
|
2- |
Alanında karşılaşılabilecek sorunları tanımlayarak uygun modelleme yöntemleri ile çözme becerisi kazanır.
|
|
3- |
Konusunda, ulusal ve uluslararası düzeydeki bilimsel çalışmaları takip ederek alanındaki bilimsel ve teknolojik gelişmeleri derinlemesine izleyebilme yeteneği kazanır.
|
|
4- |
Sistemlerin modellenmesi, benzetimi ve matematiksel ifade etme yeteneği kazanır.
Endüstri Mühendisliği problemlerini inceleyebilmek için deneyler tasarlama, gerçekleştirme, veri toplama, verileri analiz etme ve sonuçları yorumlama yeteneği kazanır.
|
|
5- |
Endüstri Mühendisliği problemlerini inceleyebilmek için deneyler tasarlama, gerçekleştirme, veri toplama, verileri analiz etme ve sonuçları yorumlama yeteneği kazanır.
|
|
6- |
Disiplinler arası yapıdaki problemleri çözmek için disiplinler arası takımlara ulaşarak onlarla işbirliği yapabilme yeteneği kazanır.
|
|
7- |
Fakülte çalışanı birisinin gözetimi altında sunulabilir bir çalışma yapma yeteneği kazanır.
|
|
8- |
Endüstriyel ve sistemsel teknik bilgileri profesyonel seviyede yazılı, sözlü ve iş grafikleri formatında iletebilme yeteneği kazanır.
|
|
9- |
Bilimsel yayın yapabilme yeteneği kazanır.
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
12
|
3
|
36
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
12
|
6
|
72
|
Ödevler
|
1
|
12
|
12
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
12
|
12
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
12
|
12
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
20
|
20
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
15
|
15
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
183
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
30
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
5
|
20
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
50
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
50
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
50
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
R. E. Barlow, F. Proschan, Statistical Theory of Reliability and Life Testing Hold Rinehart and Winston Inc.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
1) W. Q. Meeker, L. A. Escobar, Statistical Methods fpr Reliability Data, John Wiley & Sons Inc.
2) H. F. Martz, R. A. Waller, Bayesian Reliability Analysis, John Wiley & Sons Inc.
|
|