Giriş | English

Lisans > İletişim Fakültesi > Gazetecilik > HABER KAMERAMANLIĞI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
HABER KAMERAMANLIĞI Birinci düzey GAZ348 Seçmeli 6 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ KADİR MACİT
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Dr. KADİR MACİT
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Konferans-Uygulama
Dersin amacı Televizyon haberciliği alanında kamera ve ışık ile ilgili genel kuramsal ve teknik bilgilerin, temel kavramların ve terminolojinin tanımlanmasıdır.
Dersin tanımı Kamuoyunun bilgilendirilmesi amacıyla ulusal ve uluslararası ekonomik, siyasal, kültürel, sportif ve toplumsal olayların, savaşların ve doğa olaylarının yerinde izlendiği, izlenen olayların inisiyatif kullanılarak görüntülendiği, görüntülerin estetik ve sanatsal anlayış da yansıtılarak meslek etiği ve habercilik kurallarına bağlı kalınarak çekildiği, görüntülerin en kısa sürede dünya kamuoyuna aktarılmasının sağlandığı meslek dalı.

Dersin içeriği
1- Giriş
2- Haber kameramanlığı üzerine giriş niteliğinde kuramsal bilgiler.
3- TV stüdyolarının tanıtımı, stüdyo çalışanları hakkında genel bilgi. Stüdyo kameralarının çalışma prensipleri.
4- Haber Kameramanlarının çalışma prensipleri.
5- Işık. Stüdyoda temel aydınlatma ve temel özellikleri.
6- Işık kaynaklarının türleri ve tanıtımı ve renk ısısı
7- Alan derinliği, lüxmetre ve pozometre kullanımı.
8- Kamera türleri, video bant ve film formatları, yayın sistemleri. Dış çekim.
9- ARA SINAV
10- Kamera (ENG) aksesuarları ve yardımcı unsurların tanıtımı. Akü türleri.
11- Haber amaçlı kullanılan ENG türü betacam cameraların tanıtımı (objektif, bakaç, diyafram, filtreler, w/b/b.
12- Uygulama: Haber Video Çekimi
13- Uygulama: Haber Video Çekimi
14- Uygulama: Haber Video Çekimi
15- Uygulama: Haber Video Çekimi
16- Uygulama: Haber Video Çekimi
17- Uygulama: Haber Video Çekimi
18- Haber Videolarının değerlendirilmesi
19- Haber Videolarının değerlendirilmesi
20- FİNAL SINAVI

Dersin öğrenme çıktıları
1- Elektronik görüntüde görüntünün oluşumunu tanımlayabilecektir. Kamerada objektif, ışık, alan derinliği ve pozlama arasındaki ilişkiyi açıklar. Haber toplama sürecinden tüketimine televizyon yapım zincirini tanımlar. Kamera ve ışık ile ilgili teknolojileri temel düzeyde kullanabilecektir. Kamera ve aksesuarlarını temel düzeyde kullanır.
2- Haber kameramanlığı içeriğindeki estetik, ideolojik ve teknik temel farklılıkları tanımlar.
3- Haber türlerini tanımlar.
4- Haber yapım sınırlılıklarını açıklar
5- Haber yapım sürecini sıralar.
6- Haber kameramanlığı ile ilgili temel kamera ve ışık terminolojisini tanımlayabilecektir.
7- Haber kamerası, ışık malzemesi ile ilgili terminolojileri tanımlar.
8- Haber kameramanlığı alanında temel farklılıkları ve benzerlikleri açıklayabilecektir.
9- Kamera türleri ve yayın formatlarını tanımlar
10- Objektif, ışık ve ses ile ilgili temel terminolojileri tanımlar.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri bilir.
2- Alanındaki içerik üretim süreçlerini bilir.
3- Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder; mevcut teknolojileri kullanabilir.
4- Alanıyla ilgili mesleki sorunları saptama, yorumlama ve çözme becerisine sahiptir.
5- İletişim alanının tarihsel gelişim sürecini bilir.
6- Ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
7- Mesleki etik ilkelerini bilir ve uygular.
8- Temel düzeyde sosyal bilimler formasyonuna sahiptir.
9- İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyim sahibidir; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinciyle davranır.
10- Toplumsal sorunlara karşı farkındalık sahibidir; bu sorunların iletişim alanıyla bağını kurar.
11- İş sağlığı ve güvenliği konusunda alanıyla ilgili bilgiyi kendi alanında uygular.
12- En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 20 2 40
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 3 30
Ödevler 1 2 2
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 2 2
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     96
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 60
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Parsa, Seyide. Televizyon Haberciliği ve Kuramları, Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yayınları, İzmir, 1993. *Kılıç Levent. Televizyon Haber Programlarında Yapım Yönetim, Anadolu Üniversitesi Yayın No: 223, Eskişehir, 1987.
Yardımcı Kaynaklar *Özkanal, Berrin. (1998) Televizyon Haber programlarında Gerçekliğin Sunumu, Kurgu, Temmuz 1998, Sayı 5.

Ders ile ilgili dosyalar