Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
UZMANLIK ALAN DERSİ 1 |
İkinci düzey |
GZT 751 |
Zorunlu |
3 |
5.00 |
5.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. FARUK TEMEL
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr. Hamza Çakır, Doç. Dr. Mustafa Koçer, Yrd. Doç. Dr. Yaşar Zorlu, Yrd. Doç. Dr.Ebru Davulcu, Yrd. Doç. Dr.İbrahim Ethem bilici, Yrd. Doç. Dr. Ali Korkmaz
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Öğrenci Merkezli Çalışma, Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Dersin amacı tez projesinin başarı ile tamamlanarak metin haline getirilmesini sağlamaktır.
|
Dersin tanımı
|
Öğrenci merkezli tez projesi tasarımı yapmak.
|
1- |
Giriş
|
2- |
Tez konularının tartışılması
|
3- |
Tez araştırması
|
4- |
Tez araştırması
|
5- |
Tez araştırması
|
6- |
Tezde gelinen aşama ile ilgili sunumlar
|
7- |
Proje Sunumu
|
8- |
Proje Sunumu
|
9- |
Sunumlar
|
10- |
Sunumlar
|
11- |
Tez araştırması
|
12- |
Tez araştırması
|
13- |
Tez araştırması
|
14- |
Tez araştırması
|
15- |
Sunumlar
|
16- |
Sunumlar
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Araştırma teknikleri hakkında bilgi sahibi olmak
|
2- |
Akademik araştırmaların paylaşılması
|
3- |
Yazılı ve sözlü sunum becerisi
|
4- |
Bilimsel bir konuda kaynak tarama tekniklerini öğrenir
|
5- |
Araştırma sonuçlarını yayın haline getirme kurallarını öğrenir.
|
6- |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Alan ile ilişkili teorik yaklaşımlara dair temel bir bilginin edinilmesi
|
|
2- |
Alan ile ilgili uygulamalara (pratiğe) yönelik temel bir bilginin edinilmesi
|
|
3- |
Teori ve pratikte dünya çapında meydana gelen gelişmelerin takip edilebilmesi
|
|
4- |
Ekip çalışması becerisinin kazanılması
|
|
5- |
İnisiyatif alma, kreatif çözümler geliştirebime ve analitik düşünce yeteneğinin kazanılması
|
|
6- |
Alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
|
|
7- |
Bir yabancı dili kullanarak alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten yabancı kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
|
|
8- |
Alandaki çeşitli yazılımları ve/veya teknik ekipmanları kullanabilme yeteneğinin kazanılması
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
5
|
5
|
25
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
5
|
5
|
25
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
6
|
6
|
36
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
6
|
6
|
36
|
Toplam iş yükü
|
|
|
122
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
0
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Öğrencinin çalıştığı alan ve konu ile ilgili tüm kaynaklar
Yardımcı Kaynaklar
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Öğrencinin çalıştığı alan ve konu ile ilgili veri tabanları,ulusal ve uluslar arası dergiler,internet.
|
|