Giriş | English

Lisans > Ziraat Fakültesi > Tarla Bitkileri > BİTİRME TEZİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BİTİRME TEZİ Birinci düzey BT 401 Zorunlu 7 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri ilk 3 yılın derslerini başarıyla tamamlamak.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. SATI UZUN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. ALİ İRFAN İLBAŞ, PROF. DR MAHMUT KAPLAN, DOÇ DR ERMAN BEYZİ, DR.ÖĞR. ÜYESİ AZİZŞATANA, DR. ÖĞR. ÜYESİ HAMDİ ÖZAKTAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı ARAŞ.GOR. ONUR OKUMUŞ
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı Alanındaki bir problemi belirlemek, problemin kaynaklarını araştırabilmek, problemle ilgili verileri toplayabilmek, verileri analiz ederek alternatif öneriler oluşturabilmek, sonuçları yorumlayarak öneriler sunmak ve tüm bunları bağımsız çalışarak bir rapor sunabilmek gibi becerileri öğrenciye kazandırmaktır.
Dersin tanımı Ders, ilk birkaç hafta derleme çalışmasının ve rapor yazımının nasıl olacağını, konu belirleme, konuyu daraltma, danışmanla fikir alışverişinde bulunma, veri ve bilgi derleme, tezi taslak olarak yazma, verileri analiz etme, sonuçları yazma ve tezi geliştirme konularını içerir.

Dersin içeriği
1- Eldeki problemin nasıl tanımlanacağı, verilerin ve bilgilerin nasıl toplanacağı üzerine ders
2- Konunun nasıl daraltılacağı ve tezin ana başlıklarının nasıl hazırlanacağı üzerine ders.
3- Veri ve bilgi toplamak için bağımsız çalışmalar
4- Veri ve bilgi toplamak için bağımsız çalışmalar
5- Veri ve bilgi toplamak için bağımsız çalışmalar
6- Danışmanla konuyu ve tez başlıklarını tartışmak
7- Konutu daraltamak için yapılan bağımsız çalışmalar
8- Konutu daraltamak için yapılan bağımsız çalışmalar
9- Konutu daraltamak için yapılan bağımsız çalışmalar
10- Veri ve bilgi derleme
11- Veri ve bilgi derleme
12- Veri ve bilgi derleme
13- Veri ve bilgi derleme
14- Verilerin nasıl analiz edileceğini tez hocasıyla tartışmak
15- Verilerin nasıl analiz edileceğini tez hocasıyla tartışmak
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenciler çalışma alanlarındaki bir problemi tanımlayabilirler,
2- Problemin kaynaklarını araştırabilirler,
3- Problemle ilgili verileri toplayabilirler,
4- Verileri analiz ederek probleme alternatif çözüm önerileri hazırlayabilirler,
5- Sonuçları yarumlayarak eldeki probleme yönelik öneriler sunabilirler
6- Bağımsız olarak çalışmayı tamamlayarak raporu yazabilirler.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Temel Bilimler, Ziraat Mühendisliği ve Tarla Bitkileri disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık Ziraat Mühendisliği problemlerinde kullanabilme becerisi
2- Ziraat Mühendisliği Tarla Bitkileri alanında karmaşık problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi
3- Tarla Bitkileri alanıyla ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü eldeki imkanlar dahilinde ve söz konusu alanın mevcut durumu dikkate alınarak belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini kullanma ve uygulama becerisi
4- Ziraat Mühendisliği Tarla Bitkileri uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları seçme, geliştirme ve kullanma becerisi, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi
5- Ziraat Mühendisliği Tarla Bitkileri alanında karşılaşılan karmaşık problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, alan çalışması, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
6- Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi
7- Alanında etkin rapor yazma ve yazılı olan raporları anlama ve yorumlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisi
8- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9- Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10- Ziraat Mühendisliği Tarla Bitkileri alanıyla ilgili proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık;
11- Sürdürülebilir kalkınma hakkında farkındalık
12- Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 3 3 9
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 1 10 10
Toplam iş yükü     61
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   100
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar