Ön koşul dersleri
|
Yüksek lisans öğrencileri ve özel öğrenciler.
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. SAVAŞ BAYRAM
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. SAVAŞ BAYRAM
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
Haftada üç saat teorik
|
Dersin amacı
|
Öğrencileri; inşaat sektöründe sözleşme kavramının önemi ve sözleşme yönetimi, sözleşme türleri ve örnekleri, genel ve özel teknik şartname hazırlanması, kamu satınalma süreçleri, isteklilerin ihaleye teklif verme süreçleri, ihale anlaşmazlıkları ve çözüm yolları, uluslararası sözleşmeler, uyuşmazlıkların çözümünde özel hukuk uygulamaları konusunda bilgilendirmektir.
|
Dersin tanımı
|
İnşaat sektöründe; sözleşme yönetimi, sözleşme ekleri ve ihale süreçleri
|
1- |
İnşaat sektöründe sözleşme kavramı ve önemi
|
2- |
İnşaat sektöründe sözleşme kavramı ve önemi
|
3- |
Sözleşme türleri
|
4- |
Teknik şartname kavramı
|
5- |
Teknik şartname hazırlanması
|
6- |
Kamu satınalma süreçleri
|
7- |
Kamu satınalma süreçleri
|
8- |
ihale türleri
|
9- |
İsteklilerin ihaleye teklif verme usulleri
|
10- |
Ara sınav
|
11- |
İhale anlaşmazlıkları ve çözüm yolları
|
12- |
İhale anlaşmazlıkları ve çözüm yolları
|
13- |
Uluslararası sözleşmeler
|
14- |
Uyuşmazlıkların çözümünde özel hukuk uygulamaları
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Bu dersi alan öğrenciler; inşaat sektöründe sözleşme kavramı ve içeriği hakkında bilgi sahibi olurlar.
|
2- |
Bu dersi alan öğrenciler; sözleşmelerde tarafların borçları hakkında bilgi sahibi olurlar.
|
3- |
Bu dersi alan öğrenciler; sözleşme türleri hakkında detaylı bilgi sahibi olurlar.
|
4- |
Bu dersi alan öğrenciler; ihale kavramı, kamu satınalma süreci, ihale türleri ve ihale anlaşmazlıkları hakkında bilgi sahibi olurlar.
|
5- |
Bu dersi alan öğrenciler; uluslararası sözleşmeler (FIDIC vb.) hakkında bilgi sahibi olurlar.
|
6- |
Bu dersi alan öğrenciler; uyuşmazlıkların çözümünde özel hukuk uygulamaları hakkında bilgi sahibi olurlar.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Bilimsel araştırma planlama, uygulama ve değerlendirme becerilerine sahip olmak.
|
|
2- |
Lisans programında edinilen birikime dayalı olarak, Çevre Mühendisliği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek
|
|
3- |
Değişik disiplinlere ait bilgileri Çevre Mühendisliği alanında edindiği bilgilerle harmanlayabilmek.
|
|
4- |
Proses ve süreç tasarımlarında yeni ve uygulama alanı bulabilecek fikir geliştirme ve uygulayabilme becerisine sahip olmak.
|
|
5- |
Lisans seviyesinde ders verebilme yetisine sahip olmak.
|
|
6- |
Bilişim teknolojisinden (sunum, yazım, istatistik ve grafik programları) etkin bir şekilde yararlanabilmek.
|
|
7- |
Alanı ile ilgili bir problemin çözümünde sorumluluk alabilecek yetkinliğe sahip olmak.
|
|
8- |
Bilimsel çalışmalarda eksik noktaları belirleyerek, çözüm noktasında izleyeceği yolun tayinini gerçekleştirebilecek altyapıya sahip olmak.
|
|
9- |
Uluslarası literatürü takip edebilecek terminolojiye hakim olmak.
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
6
|
16
|
96
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
2
|
2
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
2
|
2
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
188
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
20
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
60
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Prof.Dr. M. Emin Öcal. İnşaat Projelerinde Sözleşme Yönetimi, BİRSEN YAYINEVİ.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
----
|
|